Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Commersialisatie sucks


stanman

Aanbevolen berichten

Door de commersialisatie van de vespa die er de laatste tijd op gang is heb ik meer en meer goesting om de mijne een paar jaar op stal te laten staan, gisteren naar flikken aan het zien hupakee een 50 special, je kunt gewoon nergens naar zien of ze moeten er een vespa bij sleuren, wat is dat toch de laatste tijd. Echt waar ik wordt daar dus echt niet goed van.

Het echte aan de vespa liefhebbers, het zeldzame karakter is meer en meer aan het verdwijnen door de wannabee's die een vespa kopen omdat het een in ding is, en dat is toch een spijtige zaak.

Hopelijk is het net zo snel voorbij ald dat het gekomen is.

Link naar reactie

alles vervaagt... ook dit...

ik begrijp volkomen wat je bedoelt. Maar, voor je het weet, spreekt niemand er nog over. ik denk dat de oorsprong ligt bij een aantal handige reclamejongens... geen idee of het in andere landen ook zo erg is als hier... zoals je zegt, zie je vespa's overal... nog meer op papier dan op de baan... binnenkort zelfs op de doos 'Dash wast witter dan wit' die je in de supermarkt koopt.

Link naar reactie

mja maar dat ze het gaan commersialiseren is idd wat overdreven.

ik weet dat ikzelf ook nu pas een vespa heb en dak er pas ben bijgekomen, maar voor mij is het meer dan een gewoon ding. in de week zit'k op kot en ik mis het echt dat ik er aan kan werken, dus vrijdagnamiddag vlieg ik direct de garage in.

in de tv-series en muziekclipkes enzo is het gewoon omdat dat 'origineel' is, het toont stoer en hip en misschien ook zelf romantisch (overlaatst clipke van gwen stefani ofzoiets, en daar me ne vespa+italiaan...)

ik denk eerlijk gezegd dat het niet heel lang meer duurt, tis een hype gelijk een ander

anyway voor mij ist nog lang ni over=)

Link naar reactie

@ hayes, je begrijpt blijkbaar niet waarover het gaat, waarschijnlijk omdat je nooit anders geweten hebt ,dan hoe het er momenteel aan toe gaat.

In de 12 jaar dat ik al met vespa's bezig ben heb ik nog nooit zo'n verandering gezien als 2004-2005.Voor 2004 zag ik praktisch nooit een andere vespa rijder hier in de streek , nu kan ik zelfs geen 3 km rijden of je komt er 1 tegen.

Van "White walls en blue smoke" naar "Als er maar vespa op staat"

Bericht bewerkt (17.10.2005 | 09:31)

Link naar reactie

Tja, aan de ene kant is het wel te begrijpen. Iedereen (toch de meesten) wil uniek zijn in zijn persoonlijkheid, zijn keuzes, zijn doen en zijn laten. Voor ons (euh, toch de meesten) is dat oa. door het rondrijden met een Vespa en soms het overnemen van alle facetten van het scooterist-milieu. Dat jan en alleman nu plots ook een Vespa wil zorgt ervoor dat het unieke van die keuze wat vervaagt. Ik zou het liever niet als voorbeeld aanhalen, maar ik vind het zò grappig. Een gelijkaardige situatie: de snobs willen zich onderscheiden door het dragen van dure merkkledij waaronder Scapa, maar zien dat Johnny en Marina en met hen een half miljoen anderen ook zo'n polohemdje moeten hebben. Ik lach me ziek. Iedereen is plots nummer 3 (of nummer 8, of 5, in het rood, in het blauw, in het wit). Dat hadden de snobs ook niet zien komen... haha! Ik wil maar zeggen, als iedereen hetzelfde doet, is het plezante er wat van af.

MAAAAARRRRR. We mogen heel blij zijn dat Vespa 50 jaar geleden ook een hype was, dat de commercie er op sprong, dat filmsterren zich lieten fotograferen op de Vespa, dat de verkoop een succes was. Anders reden we nu allemaal op Japans plastiek of erger, met een Dax ;-)

En als de benzineprijzen gaan blijven stijgen zal de hype wel nog wat blijven duren. Laat de mensen maar een nieuwe Vespa kopen. Ik denk dat de grootste liefhebbers wel bij de oldtimer zweren en ik ben blij als ik er nog eens eentje op straat zie rijden...

P.

Link naar reactie

als van al die mensen die vandaag een Vespa kopen ook 10% komt meerijden op rondritten e.d. wil dat toch alleen maar zeggen dat er meer volk zal zijn.

er zullen wel weer mensen 'afvallen' die sleutelen niets vinden, of die van de ene hype op de andere springen, maar er zullen ook wel wat mensen zijn die op die manier de Vespa herontdekt hebben (desnoods via 'flikken') en op termijn misschien mee oude Vespa's helpen in stand houden.

you win some you lose some.

ik vind het zelf niet erg dat er meer Vespa's zouden rondrijden, integendeel !

Link naar reactie

@ pieter VE, allé jij begrijpt het tenminste, en als het zo doorgaat ben je binnekort blij om eens geen vespa te zien als je op straat komt : )

btw ik heb zo'n een scapa n° 3 poloke maar hangt al jaren in de kast om dezelfde reden haha neen ik ben geen snob. ter info n° 5 en nummer n° 8 bestaat niet omdat een polo ploeg maar uit 4 spelers bestaat : )

En daar de ontwerper van scapa zelf met n°3 speelt is n°3 het meest uitgebracht en 1 keer per jaar komt n° 1,2,4 uit

En uiteraard was inde jaren 50 er een hype vespa was toen een nieuw concept een heel goed bedacht concept, en hoe meer publieke belangstelling zoveel te beter voor de fabrikant.

Als je iets nieuw op de markt brengt is het belangrijk dat zoveel mogenlijk mensen het te zie krijgen

Link naar reactie

Echte Doors-fans klaagden ook toen de doors-film uitkwam, das juust hetzelfde. En van die miljoenen "fans" zijn er een heel deel blijven hangen die echt de muziek konden appreciëren.

Ik ben ook een nieuwe vespa-rijder. Toen ik besliste van m'n auto te verkopen een een scooter te kopen, is er eigenlijk nooit iets anders dan vespa een optie geweest. Kwestie was dan nog van welk model...

En hey, als binnenkort een groote deel stopt met vespa rijden, komen er tweedehands een heleboel op de markt... Goeie zaak toch?

Link naar reactie

@ vicious jij hebt dus wel de microbe te pakken, het ziet er niet stoer en hi tech uit , bij sommige modellen hebt ge na 3 dagen nog pijn u gat als ge er mee gereden hebt, maar toch gaat er niks boven u classic vespa.

Daar heb ik het dus over, dit heeft niks met hype of platte commercie te maken, voor zo mensen heb ik respect.

In de winter gaat er niks boven om aan u vespa ('s) te sleutelen zodat ze weer op en top klaar zijn ,voor als de eerste lente zon doorkomt.

Link naar reactie

Ik heb ook nog maar een paar maanden de mijne... Had altijd al een vespaatje gewild, maar kon me in de tijd alleen maar een camino veroorloven... Nu ja, daar was ook veel sleutelwerk aan, ma plezant da dat was!!! Wel, nu meer als tien jaar later krijg ik terug da gevoel van yeaaaaah, het werkt en ik heb ervoor gezorgd (meestal wel met hulp van dit forum) :)

Nu ik er zelf een heb, merk ik toch op da ik zeker nie alleen ben in Oostende. Ik wist echt nie dat er zoveel (relatief) rondreden hier aan't zeetje...

Een beetje zoals een nieuwe auto zeker... wanneer je hem gekocht hebt zie jer er plots ongelooflijk veel rondrijden... Psychologische verklaring?

Wel, waneer ik iets koop (omdat ik het zelf echt "de max"vind) en de helft van 't land loopt er een paar maanden later ook mee rond, blijft da ding vanaf dan in de kast liggen... maar niet de vespa!!!

Ik zou het wel appreciëren als de prijzen weer wa zakten, zodanig dat ik me ooit die GTR kan veroorloven... de prijzen zijn fameus gestegen...

Zal de hype met de winter nie gewoon overwaaien?

Groetjes

Link naar reactie

Beste Stanman , ik ben het volkomen met u eens .

TREK HET U NIET AAN !!!!! vroeg of laat zullen die EENDAGSVLIEGJES ermee kappen , zodanig dat de ECHTE VESPA liefhebbers (MET HART EN ZIEL VOOR EEN VESPA ) zullen overblijven.

BY THE WAY : een VESPA is geen "hebbeding " om erbij te horen , ge moet er voor zijn , en anders tja... ..

Bericht bewerkt (17.10.2005 | 12:29)

Link naar reactie

@ stanman

Wet van vraag en aanbod. Als er veel op de markt gegooid worden en er ni veel vraag meer naar is, dan zullen de prijzen wel vanzelf zakken. Ik leef in hoop, kan ik mijn nen oldie aanschaffen aan een degelijk prijsje.

Link naar reactie

dat is gewoon de gedachte van de grote hoop "stoer en hip", en daarom wilt die grote hoop er ook een.

al enkele jaren wou ik een vespa, maar pas als ik m'n theoretisch rijbewijs van de auto had mocht ik er ene kopen van m'n pa, dus zogezegd zo gedaan

ik verwacht ook dat na de winter de hype over is, en dan zullen -hopelijk- de prijzen dalen

ik heb ook al gemerkt dat de prijzen van de carrosserieonderdelen van classic vespa's aan het verhogen zijn, omwille van de productiedaling=> ook waarschijnlijk wel een reden tot vermindering van vesparestauratie's en dus ook de vespahype

Link naar reactie

Kan amper wachten tot iedereen zin Vespa verkoopt. Ben nu al geld opzij aan het zetten om een tweede aan te schaffen. Ik kan erniet genoeg van krijgen. Inderdaad is het leuk om in de winter om je scooter voor te bereiden. En dan komt de eerste zon... En zo gaat dat elk jaar.

Wat verlang je nog meer? Weet je als ik wat stress heb of wat alleen wil zijn wat doe ik dan? Jawel, Vespa op en maar bolle en ge kunt nie geloven hoe goed ik me dan voel. Die kriebels gaan nooit weg.

Link naar reactie

Ach ik rijd al 22 jaar Vespa en heb al zo'n keer of drie de heropleving

van de Vespa meegemaakt (niet zo erg als nu natuurlijk maar kom)...

dat gaat vanzelf over... binnen een jaar of drie zou je bidden dat je nog n's een Vespa tegenkomt als je zelf een tourke gaat maken !!!

'been there ; seen it all'

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...