Jump to content
Vespaforum.be

6 volt naar 12 volt VNB

BartPK

Recommended Posts

Posted

Ik ben momenteel ne pX motor onder de VNB aan het steken en zit met vraagjes over de elektrische conversie.

Heb al wa rondgezocht, ma nog niet alles is perfect duidelijk aangezien ik tegenstrijdige dingen heb gelezen.

Eerst en vooral wat heb ik nodig:

Spanningsregelaar PX

ander remlicht schakelaartje

ander klakson/koplamp knoppenbordje

12 volt lampkes

Ik heb nu gelezen dat ge zelfs enkel ander lampkes kunt steken en die ander schakelaartjes niet nodig hebt, waar of niet? (ikzelf betwijfel dat)

kan ik dit schema gebruiken?(van MR160 geleend)

px_in_GLx.jpg

Ik zit wel met een duitse PX ontsteking, een die voor batterij voorzien was. 7 draden dus, ma veronderstel dat de batterijdraden gewoon omzeild kunne worde?

ben echt een zware leek in elektriciteit, maar het zal zich hopelijk wel wat uitwijzen dankzij dat schema'tje...

• 3 weeks later...
Posted

ok ben nog niets verder (ook nog niet echt mee bezig geweest)

Ik heb een ander remschakelaartje, en een ander stuurknopjesding voor 12volt.

Maar hoe moet ik de kabelboom net aansluiten?

Uit het motorblok komen dus 7 draden: 3voor naar de cdi(Wit-rood-groen), maar dan is er nog Rood-geel-zwart-grijs.

Uit het kader:

Rood

groen

Zwart

Geel (2 draden)

Blauw (ook 2 draden)

bovenstaand schema heeft me dus niet echt kunnen helpen...

wie kan mij helpen?

Posted

yep, nog ni duidelijk eigenlijk, ma mijn duits is nizzo geweldig.

wa betreft een grondplaat met 7 draden is hunne uitleg(mij) ook ni duidelijk

Posted

Op de VNB(dus van het kader) lijkt mij de rode draad de killswitch die op de cdi moet kome(naast groen dus)

vanuit de motor: geel en grijs moeten naar de spanningsregelaar waarvan de grijze degene is die de stroom levert en op 1 van die A's moet, zwart gaat dan gewoon naar de massa en rood gewoon weg?

klopt dit?

dan moet er nen draad van de spanningsregelaar naar de stuurknopjes (uit de andere A dus) maar welke?

ahja de spanningsregelaar is A A G B M

der ziet toevallig niemand het zitten om da hier same in orde te brengen? ik zit al heel den dag te turen naar elektrische schemakes, maar euh :D

ik kan en zal voor accomodatie zorgen :)

Posted

Ik ben thuis ook aant kloten met elektrische schemakes, maar dan om een klein beetje PLC op men verlichting toe te passen, ook ni simpel ;-)

In ieder geval succes

Posted
Ik ben thuis ook aant kloten met elektrische schemakes, maar dan om een klein beetje PLC op men verlichting toe te passen, ook ni simpel ;-)

In ieder geval succes

plc , logo zen er vies van :s wa veel met bezig geweest op school.

Posted

In ieder geval succes

Posted

plc , logo zen er vies van :s wa veel met bezig geweest op school.

ikke dus ni :( mo dat komt wel goed ;-)

• 2 weeks later...
Posted

Hi Bart,

Ben je er al uit... . ik zou mijn PX blok ook graag monteren onder een MISA GL.

Grt Vespappa

Posted

nog ni de tijd genome om er meer mee bezig te zijn, maar voor die GL kunde perfect bovenstaand schema gebruiken hé

Posted

kom op Bart, niet opgeven

Posted

hehe ben momenteel poorten aant zetten op een paardenstoeterij vn de broer van mijn vriendin, ma misschien morge is mee bezig zijn...

ma opgeven, da doen we nog ni! :)

Posted

das allemaal ni zo moeilijk maar meoilijk uit te leggen in tekst

volgens mij is je motor van dit type scooter:

http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VSX1T.px200e.batt.pdf

en je scooter heeft normaal dit elekt. schema:

http://www.scooterhelp.com/electrics/pages/VNB1T.125.html

de rode kabel die van de motor naar de batterij vertrekt kan je al elimineren

de grijze draad (op tekening) die aan je regulator vertrekt naar de schakelaar verbind je

met je stroomdraad van het vnb schema en klaar is klara

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...