Ga naar inhoud
Vespaforum.be

chassisnummer


De Wolf

Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Vespa 150 super. Ik heb deze gekocht na lang zoeken van iemand hier op vespaforum. Hij was zo goed als volledig maar werd verkocht als bouwpakket in dozen.

Nu komt mijn vraag: bij zowel op het inschrijvingsbewijs als op het chassis merk ik het volgende op...

deze begint met de volgende code: vnbc1 (gevolgd door de cijfercode)

Op het inschrijvingsbewijs staat dat het gaat om een 125cc maar de moter is een 150 cc. Ik dacht dat deze ofwel moest beginnen met vbc ofwel vnc. Dit zou dan ook het type weergeven.

Is er iemand die hier meer over weet? Nu heb ik een motorrijbewijs dus eigenlijk maakt het voor mezelf niet veel uit maar wil er graag meer over weten.

Mvg,

Patrick

Link naar reactie

http://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

Framenummer van een 125cc Super zou moeten beginnen met VNC1T, framenummer van een 150cc zou moeten beginnen met VBC1T.

Op de motor zou moeten staan (125cc): VNC1M en op een 150 VBC1M

zie http://www.scooterhelp.com/serial/ves.motor.serial.numbers.html

Nu kan het natuurlijk zijn dat er een andere motor onder het frame zit...

Link naar reactie

Ik weet het niet! Alle stukken zijn van piaggio maar de vorige eigenaar(s) zijn wel knoeiers geweest in ieder geval! Remtrommels gespoten, het middenstuk van het vliegwiel vastgemaakt met boutjes waardoor de volledige statorplaat in frut is, de lager van de fourche is kapot, enz... ben nu aan't wachten op mijn onderdelen. Ik heb al vanalles besteld bij vespaclassic, beedspeed en sip. Ik veronderstel dat deze winkels te betrouwen zijn?

Link naar reactie

Indien ge een import vermoedt zou ik kijken naar de kwaliteit van restauratie. Afgaande op de foto op uw profiel: die zadels zijn 100% Aziatisch.

Supers zijn zowel gefabriceerd in Italië als in Indonesië (mogelijks enkel geassembleerd), Maleisie & Singapore (vanaf 1966 tot 1979 volledig van nul ter plaatse gemaakt en geëxporteerd naar zowat heel Zuid-Oost Azië) en andere plaatsen.

Het bedrijf Piaggio werkte destijds samen met de (Deense) Oost Aziatische Kompanie, die in samenwerking met lokale bedrijven Vespa fabrieken oprichtten in Maleisië, Singapore, Indonesië (met Danmotors) en Nigeria (RT Briscoe). De Oost Aziatische Kompagnie was oorspronkelijk een transport bedrijf dat ook agent en verdeler werd voor Westerse merken, waaronder Fiat, Vespa, verschillende voedingsmerken etc.

Link naar reactie

Alvast bedankt voor de info! Hier ben ik veel mee geholpen! Ik ga eens informeren via een kennis bij de douane of men daar iets kan terug vinden... I.v.m. de zadels: Het voorste lijkt me origineel. Het achterste zitje niet! Is ook wel zwart maar eerder skai en van veel mindere kwaliteit. Verbeter me als ik verkeerd ben... Ik heb de Vespa reeds in men bezit en er is in 2008 nog mee gereden in het Gentse. Daarna is hij bij een antiekhandelaar terrecht gekomen, daarna bij een persoon die hem wou restaureren maar er eigenlijk niets vanaf kende. Vandaar de verf op de remtrommels enz... Ik heb hem van deze persoon over gekocht voor 1200 leek me een redelijke prijs. Ik vermoed dat mijn totale kostprijs rond de 2000 zal liggen wanneer hij volledig in orde staat. Wat vinden jullie van die aankoopprijs?

Link naar reactie

De douane gaat daar niets over weten...

Waar een zadel vandaan komt is enkel van tel om te achterhalen waar de scooter mogelijk gerestaureerd zou kunnen zijn. Voor hetzelfde geld heeft een voorganger achteraf een zadel gekocht en erop gezet. Ik zou me van herkomst niet teveel aan trekken en enkel technische mankementen bekijken...

Afhankelijk van of ge een motorijbewijs hebt misschien toch de papieren in orde brengen zodat ge bij ongeval in orde zijt met verzekeringen.

Link naar reactie

Momenteel woon ik in Schendelbeke tegen Geraardsbergen. Advies krijgen is altijd welkom. Ik ben momenteel aan t wachten op een nieuwe ontsteking. Als deze erop staat is het misschien handiger om iets meer te zeggen. Ik heb ook nieuwe lagers voor de voorvork besteld omdat deze maar voor de helft volledig waren. Ik heb met een andere ontsteking al een toerke kunnen doen maar de carbu stond slecht afgesteld en reed dus niet goed... Vitessen en koppeling zijn ok. Juist die vork en alle elektriciteit in orde brengen. Als ik deze heb geinstaleerd geef ik wel een seintje! Alvast bedankt!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...