Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Een alternatief voor de roestuitlaatjes van de GTS/GTV ....


Il Paperino

Aanbevolen berichten

Voila, net terug van Mario's Motorcenter met nieuwe VH uitlaat onder mijn GTS 250.

Het geluid is verbazend en heeft niets meer met het gezoem waar Vespa zijn naam vandaan haalt, te maken. Nu is het een kruising tussen een gepimpte Dax en een crossmotor. Onderweg op de E19 wel veel verbaasde blikken uit de voorbijgestoken auto's zien opstijgen. De uitlaat is een iets ander model dan op de foto op de eerste pagina te zien is. Nu is het echt een knalpot met daaraan een 'teutje' van diameter 5 cm en een idem lengte (ongeveer). Ik vind het een tof zicht.

Bon, meer vermogen? Ja, als ge tegen 100 uwe gas opendraait voelt ge hem meer trekken dan met de standaard uitlaat, vanuit stilstand had ik minder dat gevoel.

Ik ervaar wel meer souplesse bij stadsverkeer, iets beter herpakken dus.

Voor de rest is het afwachten wat het verbruik gaat doen en hoe ik het voor de rest ga ervaren.

Prijs: 350 + 20 euro voor een pakking.

Ik had de dag ervoor gebeld voor een eventuele afspraak zodat ik erop kon wachten. Dat was mogelijk. Wachttijd: een dik uur.

Algemene ervaring?

Positief!

Vriendelijke man, boven in de Vespashop koffie en krant gekregen om het wachten te verzachten.

Ron

Link naar reactie

Dat geluidsfragment van Il Paperino ligt ver weg van de realiteit hoor :-) 't Is inderdaad zo dat automobilisten raar opkijken als we voorbij snorren! Dus naast het feit dat we zelf kunnen genieten van een mooie klank, vallen we ook in het verkeer een pak meer op. Een stuk veiliger dus!

Link naar reactie

Beauty is in the eye of the beholder.

Niet iedereen zal dit uitlaatje mooi vinden. Logisch. Heb ik ook geen probleem mee. Ik vind het mooier omdat ik nu een andere uitlaat heb dan de 600 Johnny's in't stad met hunne 'zomer GTS'.

Ook, ik rij winter en zomer, mijn uitlaatje was helemaal ingevreten door sneeuw/water/strooizout etc en ik ben niet de persoon die zijne scoot gaat opblinken na elk ritje. Dus een ROESTVRIJ stalen exemplaar is welgekomen.

Dus, vinden jullie dit mooi? Tzal me worst wezen. Vind IK dit mooi? Jawel!

Ron

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

Persoonlijk vind ik de versie zonder het teutje net ietsje stoerder, maar ik kan er best mee leven.

Het zal iets zijn voor na de winter, tegen die tijd zal die standaard pot van Vespa wel zijn doorgeroest.

Wel een chance dat ze er die schreeuwerige sticker hebben afgehaald.

Link naar reactie
ik zou voor een van de eerste 2 gaan, die leo kun je overal vandaan halen maar die GPR moet je in engeland halen of wie weet kan je het via Arthur(invoerder GPR engeland) regelen dat hij rechtstreeks van italië komt.

en hoe of waar kan ik Arthur bereiken?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...