Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lml 4 takt?


ex px

Aanbevolen berichten

Nice !

We hebben gisteren onze eerste LML viertakt gaan oppikken bij Ennekens te Nijlen en de eerste ervaringen zijn fijn, heel fijn.

- Het motorgeluid is niet zoals sommigen omschrijven maar eerder bij het optrekken een vol en 'ronkend' geluid

- accelereert vlot en laat zich heel goed schakelen

- remt zoals de PX disc

- trekt lichtjes naar rechts door het extra gewicht van de viertakt motor

Deze scoot verdient van ons een 7.5 /10 . Het enigste irritante er van is het 'pinkergeluid'. Bij elke bocht waar je pinkt kijkt iedereen om door de 'piep' van de pinkers. Niet meer pinken dus... :)

http://www.bwclassics.be/onze-modellen

Link naar reactie

Heb er ook één, maar kan niet vergelijken met een andere vespa...

Het geluid vind ik mooi (van de week door de konijnepijp was zeer aangenaam :D) maar soms mag het voor mij nog iets luider.

Pinkergeluid uitschakelen:

Voorste stuk (over de claxon onder het licht met emblemen op) eraf vijzen (1 vijs achter blauw logotje en 2 aan de binnenkant van de kofferbak) en daarin zie je dan 2 claxons, de gewone en de pinker, en daar gewoon 1 fiche uitpluggen! Pinkers werken en geen irritant geluidje!

Link naar reactie

Als jij jezelf er niet zeker van bent dat je ze niet vergeet af te zetten is dat goed voor jou, maar ik vond ze uitschakelen echt wel nodig, wat 'n irritante gepiep hadden ze daar opgestoken! Als ik ergens op een drukke plaats mijn pinker opzette kreeg ik 100 blikken op me... ;)

Link naar reactie

Liever 100 blikken die mij gezien hebben dan 1 auto of vrachtwagen die DENKT dat je gaat afslaan!!!

Heb het zelf ook een paar keer ondervonden dat ik die vergat af te zetten en heb dan zo een bieper op de pinkers geplaatst van mijne PX.

Je moet eens op een rondrit zien hoeveel er niet zijn dat hun pinkers vergeten af te zetten na af te slaan!

Maar ieder doet zijn eigen ding natuurlijk.

Grtz Michel

Link naar reactie

Zit ook met dat dilemma van de pinkers. Het klopt dat deze vaak blijven aanstaan (ook bij mij...!) Heb dus voor 9 euro bij Heingericke een buzzer gaan kopen, maar moet deze nog installeren. Hoop dan inderdaad ook dat het geluid niet te storend zal zijn.

Link naar reactie

Ik rijdt al een dikke maand met een 4 takt LML en ben er meer dan tevreden over. Heb altijd met PX gereden en ook met een 2 takt LML maar de 4 takt steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Zowel qua acceleratie, topsnelheid als betrouwbaarheid een pracht machine. En door de langere wielbasis en de extra kilootjes ligt ze ook nog beter op de baan. De charme van een 2 takt (geluid, smoor en geur) kan voor mij niet tippen aan de bedrijfszekerheid en prestaties van de 4 takt LML. Volgens mij (en da's persoonlijk) is de 4 takt LML gewoon een betere PX. En wie het tegendeel beweert, heeft er nog niet mee gereden.

Het geluid van de 4 takt is trouwens niet dat van een grasmachine of naaimachine zoals de moderne Vespas klinken maar eerder vol en rond. Bijna het geluid van een moto en zeker bij vol gas door een tunnel. Alleen bij stilstand in neutraal hoor je bijna... Niks.

Probleem van de pinkers: Neus er af vijzen en een stukje ductape over de beeper. Je hoort hem nog wel maar je omstanders zullen je niet aanstaren alsof je een complkete idioot op een scooter bent.

Link naar reactie
Liever 100 blikken die mij gezien hebben dan 1 auto of vrachtwagen die DENKT dat je gaat afslaan!!!

Heb het zelf ook een paar keer ondervonden dat ik die vergat af te zetten en heb dan zo een bieper op de pinkers geplaatst van mijne PX.

Je moet eens op een rondrit zien hoeveel er niet zijn dat hun pinkers vergeten af te zetten na af te slaan!

Maar ieder doet zijn eigen ding natuurlijk.

Grtz Michel

Gelijk heb je, vergeet het af en toe ook wel eens :)

wat voor ding moet je daar dan tussenplaatsen? waar verkrijgbaar?

grtz

Link naar reactie

ma nee, da geluid is en blijft IRRITANT! :-) ge moet gewoon leren om er een reflex van te maken om uw pinker af te zetten.

In het begin moeten ze een keer of vier zeggen om uw pinker af te zetten maar dan heb je het heus wel door en als da niet zo is moet ge uw eigen een klets geven.

EDIT: het geluid van de pinkers hé...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...