ex px Geplaatst: 31 maart 2010 Delen Geplaatst: 31 maart 2010 Heeft er hier al iemand met de LML Star 4-takt gereden, of iemand al één gekocht? Ben eens benieuwd naar ervaringen...of reacties. Link naar reactie
ex px Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2010 http://www.youtube.com/watch?v=maz5amn-R3E deze bedoel ik Link naar reactie
BennyVCL Geplaatst: 31 maart 2010 Delen Geplaatst: 31 maart 2010 nog niet, ga gewoon is naar een dealer en probeer het zelf? Of je het ok vind of niet zal van persoon tot persoon afhangen. Dit weekend afzakken naar Beersel? Link naar reactie
Primus primavera Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Nice ! We hebben gisteren onze eerste LML viertakt gaan oppikken bij Ennekens te Nijlen en de eerste ervaringen zijn fijn, heel fijn. - Het motorgeluid is niet zoals sommigen omschrijven maar eerder bij het optrekken een vol en 'ronkend' geluid - accelereert vlot en laat zich heel goed schakelen - remt zoals de PX disc - trekt lichtjes naar rechts door het extra gewicht van de viertakt motor Deze scoot verdient van ons een 7.5 /10 . Het enigste irritante er van is het 'pinkergeluid'. Bij elke bocht waar je pinkt kijkt iedereen om door de 'piep' van de pinkers. Niet meer pinken dus... http://www.bwclassics.be/onze-modellen Link naar reactie
Driesb Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Heb er ook één, maar kan niet vergelijken met een andere vespa... Het geluid vind ik mooi (van de week door de konijnepijp was zeer aangenaam ) maar soms mag het voor mij nog iets luider. Pinkergeluid uitschakelen: Voorste stuk (over de claxon onder het licht met emblemen op) eraf vijzen (1 vijs achter blauw logotje en 2 aan de binnenkant van de kofferbak) en daarin zie je dan 2 claxons, de gewone en de pinker, en daar gewoon 1 fiche uitpluggen! Pinkers werken en geen irritant geluidje! Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 en dan vergeet je je pinkers af te zetten en er komt een auto uit de zijstraat die denkt dat jij gaat afslaan en dan ... ... . Link naar reactie
Driesb Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Als jij jezelf er niet zeker van bent dat je ze niet vergeet af te zetten is dat goed voor jou, maar ik vond ze uitschakelen echt wel nodig, wat 'n irritante gepiep hadden ze daar opgestoken! Als ik ergens op een drukke plaats mijn pinker opzette kreeg ik 100 blikken op me... Link naar reactie
fooraapje Geplaatst: 8 april 2010 Delen Geplaatst: 8 april 2010 Liever 100 blikken die mij gezien hebben dan 1 auto of vrachtwagen die DENKT dat je gaat afslaan!!! Heb het zelf ook een paar keer ondervonden dat ik die vergat af te zetten en heb dan zo een bieper op de pinkers geplaatst van mijne PX. Je moet eens op een rondrit zien hoeveel er niet zijn dat hun pinkers vergeten af te zetten na af te slaan! Maar ieder doet zijn eigen ding natuurlijk. Grtz Michel Link naar reactie
Jim Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 Zit ook met dat dilemma van de pinkers. Het klopt dat deze vaak blijven aanstaan (ook bij mij...!) Heb dus voor 9 euro bij Heingericke een buzzer gaan kopen, maar moet deze nog installeren. Hoop dan inderdaad ook dat het geluid niet te storend zal zijn. Link naar reactie
ex px Geplaatst: 9 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2010 Nog niemand ervaring met lml 4 takt? Link naar reactie
Deduivelhemzelve Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Ik rijdt al een dikke maand met een 4 takt LML en ben er meer dan tevreden over. Heb altijd met PX gereden en ook met een 2 takt LML maar de 4 takt steekt er toch met kop en schouders bovenuit. Zowel qua acceleratie, topsnelheid als betrouwbaarheid een pracht machine. En door de langere wielbasis en de extra kilootjes ligt ze ook nog beter op de baan. De charme van een 2 takt (geluid, smoor en geur) kan voor mij niet tippen aan de bedrijfszekerheid en prestaties van de 4 takt LML. Volgens mij (en da's persoonlijk) is de 4 takt LML gewoon een betere PX. En wie het tegendeel beweert, heeft er nog niet mee gereden. Het geluid van de 4 takt is trouwens niet dat van een grasmachine of naaimachine zoals de moderne Vespas klinken maar eerder vol en rond. Bijna het geluid van een moto en zeker bij vol gas door een tunnel. Alleen bij stilstand in neutraal hoor je bijna... Niks. Probleem van de pinkers: Neus er af vijzen en een stukje ductape over de beeper. Je hoort hem nog wel maar je omstanders zullen je niet aanstaren alsof je een complkete idioot op een scooter bent. Link naar reactie
cee Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Liever 100 blikken die mij gezien hebben dan 1 auto of vrachtwagen die DENKT dat je gaat afslaan!!!Heb het zelf ook een paar keer ondervonden dat ik die vergat af te zetten en heb dan zo een bieper op de pinkers geplaatst van mijne PX. Je moet eens op een rondrit zien hoeveel er niet zijn dat hun pinkers vergeten af te zetten na af te slaan! Maar ieder doet zijn eigen ding natuurlijk. Grtz Michel Gelijk heb je, vergeet het af en toe ook wel eens wat voor ding moet je daar dan tussenplaatsen? waar verkrijgbaar? grtz Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 ma nee, da geluid is en blijft IRRITANT! :-) ge moet gewoon leren om er een reflex van te maken om uw pinker af te zetten. In het begin moeten ze een keer of vier zeggen om uw pinker af te zetten maar dan heb je het heus wel door en als da niet zo is moet ge uw eigen een klets geven. EDIT: het geluid van de pinkers hé... Link naar reactie
gunter Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Als de elektriciteit van de 4takt LML het zelfde is als van de 2 takt moet ge u van die bieper niets aantrekken,die flest meer na een tijdje dan dat hij werkt;-) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Dan had ik u al een paar kletsen mogen geven. Nu kom het probleem is voor jouw van de baan.:-) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 huhum, ik had het over UW EIGEN een klets geven... en wel pas na ne keer of 4... Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Qua effect had het meer geholpen als ik het deed. Heb het je nog niet zien doen. :-))) Gtz en tot binnenkort. Link naar reactie
BennyVCL Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Van de week eens met een 4takt gereden. Toch een ander beestje vind ik. Bolt veel zoeter en ik mis dat geroffel van de mijne wel een beetje Maar ja, zuiniger, sneller, milieuvriendelijker, ... dat heeft 'ie wel mee natuurlijk Link naar reactie
fajes Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 tis wachten op een zwaardere uitvoering... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 tis wachten op een zwaardere uitvoering... idd, volgend jaar de LML 200 4-takt :-) da belooft fun te worden Link naar reactie
Frankyboy Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Ik heb de mijne al bijna een volle 350 km :-) en hij bolt wel lekker vind ik. Link naar reactie
Driesb Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 Ik zit nu op een 900 a 950 km en de eerste kras is een feit, aan de colruyt een fiets met zijn pedaal langs geschaard, los door striping en lak, gvd toch! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 13 april 2010 Delen Geplaatst: 13 april 2010 dat gebeurt nu eenmaal... Link naar reactie
dave Geplaatst: 14 april 2010 Delen Geplaatst: 14 april 2010 ik heb ooit eens toerkes mogen doen op een bajaj viertakt... is er een groot verschil qua motor? denk enkel ophanging? Bajaj Chetak 2001 LML Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.