Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw ontwerp voor nummerplaten (german style)


Aanbevolen berichten

De dienst voor inschrijven van voertuigen, kortweg DIV, voorziet vanaf 15 juli de start van de uitreiking van nummerplaten in een nieuw formaat. De afmetingen zijn bepaald op Europees niveau, de format van het kenteken blijft echter nationaal bepaald.

In plaats van de huidige 6 tekens, zal een nummerplaat uit 7 karakters opgebouwd zijn. Aan het eerste cijfers "index" zal men het soort plaat herkennen. Bijvoorbeeld: "1-ABC-123".

Index 1-7 -> gewone nummerplaten.

Index 8 -> officiële nummerplaten, publieke diensten.

Index 9 -> gepersonaliseerde nummerplaten.

Alle wijzigingen die aanleiding geven tot een verandering aan het inschrijvingsbewijs, leiden tot uitreiking van een nieuwe nummerplaat. Spijtig genoeg zal het formaat van motorfiets nummerplaten dubbel zo groot worden als vandaag: 27 cm breed en 18 cm hoog. (Voor auto's wordt dit: 520 x 110 mm, hetzelfde als de huidige Z-platen).

Tot nader order wordt er niet overgegaan tot het vervangen van alle platen in circulatie. Indien je nog een motorfiets wil inschrijven met een plaat met het huidige formaat, wacht dan best niet te lang of je hebt een heuse slijklap aan jouw motor hangen!

Wanneer dit nieuwe systeem in voege gaat zal de DIV zelf geen platen of inschrijvingsbewijs meer uitreiken. Dit wordt uitbesteed aan een concessiehouder. Pas deze week verschijnt hiervoor een openbare aanbesteding, het valt dus te verwachten dat de vooropgestelde begindatum van 15 juli niet realistisch is. Begin 2011 lijkt eerder waarschijnlijk. Enkel transit-platen zullen nog door de DIV zelf verstrekt worden.

nieuweafbeelding.gif

Link naar reactie

goed gemonteerd en afgesteld moet dat aerodynamisch toch een voordeel kunnen opleveren ;-)

't is voor motoren en der staat verdorie een karakter meer op als op de laatste autonummerplaten - nooit geweten dat er meer motoren dan auto's in ons belgenlandje reden ...

grts frutsab

ps@EriX - uwe mail gelezen ?

Link naar reactie

En hopelijk binnenkort dan ook geen extreme lange wachttijden meer, want volgens dit artikel zou de DIV geen nummerplaten meer afleveren (enkel nog transitplaten), ze besteden dit uit aan een externe firma. :-)

Link naar reactie

Wie is er goed met Photoshop ? Ik zou wel eens willen zien wat deze nummerplaat gaat geven op bv. een Vespa GTR van 1970

Link naar reactie
man man man, hoe doen ze het toch !

merci CEE

Ik heb dat net ook maar gevonden op internet hoor! :)

Link naar reactie

Heb trouwens gisteren een PX gezien (tkan nen lml zijn waar ze de badges hebben veranderd want ie zag er supernieuw uit) op de singel met een nummerplaathouder die naar de afmetingen neigt van de nieuwe platen. Het ziet er inderdaad niet echt elegant uit en van iets verder(langs achter dus) had ik echt niet door dat het een PX was.

Link naar reactie

Oude nummerplaten worden niet vervangen (dit lees ik toch tussen de regels in het bovenstaand artikel). Het gaat dus enkel om nieuwe nummerplaten (nieuwe aanvragen). Dus snel inschrijven is de boodschap!

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
@ joene:

gtr3.jpg, niet dezelfde plaat, maar het trekt er wa op hé ;)

Waar is de Vespa op de foto?

Al iemand nieuws over invoerdatum?

Heb hier de papieren liggen voor aanvraag van een nieuwe plaat.

Hopelijk staan ze nog zover ni.

Toevallig iemand op het forum met een gepersonaliseerde plaat?

Greetz

Link naar reactie

@ YAKUZA...

Joene schreef:

man man man, hoe doen ze het toch !

merci CEE

Ik heb dat net ook maar gevonden op internet hoor! :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...