Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn bijdrage aan het Forum: Verzekering Auto + Vespa 125 cc: GROTE PRIJSVERGELIJKING


Pascal C

Aanbevolen berichten

Beste Vespisten,

Ik ben jullie zeer dankbaar voor de hulp die ik al gekregen heb, zowel voor de aanschaf als het verzekeren van mijn Vespa. Het forum zelf heeft mij ongelooflijk veel info verschaft. Daarom wil ik iets terugdoen. Ik heb de laatste week verschillende voorstellen binnen gekregen voor de verzekering van mijn Vespa GTS Super, gekoppeld aan een wagen (Volvo V40 1.9 diesel van 2002). Ikzelf ben 32 jaar oud, woon te Evere en heb de laatste 5 jaar geen auto-ongelukken gehad dus heb bonus-malus nul.

Hieronder geef ik jullie een overzicht van de verschillende tarieven die ik heb verkregen van verschillende verzekeraars:

( !!!! Betreft telkens Burgerlijke Aansprakelijkheid + RechstBijstand)

Corona-direct: (A)

Auto: 419 euro (kilometerverzekering op basis van 13000km... indien meer kilometers stijgt polis..)

Wesp: 116 euro

-> Totaal: 535 euro

Ethias: (A)

Auto: 425 euro

Wesp: 156 euro

-> Totaal: 581 euro

Zelia (Via Alpha Groep):

Auto: 494 euro

Wesp: 122 euro

-> Totaal: 616 euro ( extra in pakket: Bestuurdersverzekering GRATIS !!! te valideren op 30 euro)

Zelia (Via Brusselse verzekeraar):

Auto: 550 euro

Wesp: 148 euro

-> Totaal: 698 euro

AG

Auto: 568 euro

Wesp: 157 euro

-> Totaal: 715 euro

Axa

Auto: 667 euro

Wesp: 86 euro

-> Totaal: 753 euro

Conclusie:

*Op combi-verzekeringen kan ruim 200 euro verschil zitten als je niet uit je doppen kijkt.

*De goedkoopste speler uit de reeks mag dan wel Corona-direct zijn, echter, dit is enkel en alleen aangezien ik zo weinig kilometers rij per jaar met de wagen. De andere verzekeringen zijn voor 30.000kilometer tot ongelimiteerd aantal kilometers. Bovendien is Corona een directverzekeraar, in geval van problemen sta jij alleen tegenover die hoofdzetel, geen agent die de rechten van zijn cliënt tot op het bot verzekert.

*Opgepast !! Bij directverzekeraars Corona Direct en Ethias staat er een zeer strenge Alcoholclausule in het contract die stelt dat je, wanneer je het contract tekent, bevestigt dat je NOOIT veroordeeld bent geweest voor alcoholmisbruik. Dat wordt niet meteen nagecheckt maar indien u, zoals ik, ooit eens positief hebt geblazen wordt bij een zwaar ongeluk in fout onderzoek gedaan door de betrokken maatschappij waarna u geen been meer hebt om op te staan en zij de kosten op u zullen verhalen. (contractfraude tgv liegen met voorkennis) Ook bij Touring Assistance was dat de regel dus heb daar geen prijzen aangevraagd.

*Axa viel het duurste uit.. goedkoopste vespaverzekering maar zeer hoge tarieven voor de wagen.

*Ik heb geen voorstel voor Fortis, Nateus en Mercator aangezien Alpha groep deze -naast Axa en Zelia delta Lloyd- ook in portfolio had en Zelia van die 5 de sterkste voorwaarden had.

-> Ik koos voor een verzekering bij de Antwerpse Alpha groep. Zij hadden een zeer sterk voorstel voor combi-verzekering ongelimiteerd aantal kilometers, gratis bestuurdersverzekering en de makelaarsservice. Kleine nota.. zij zijn tevens Vespa-freaks, gelinkt aan VespaClub Antwerpen, die als enige van België een interessante verzekeringsformule hebben indien je naast je daily vespa ook nog een oldie (of 4) wil verzekeren... 1ste scooter : 100 € /jaar 2de scooter : +56 € / jaar 3de scooter : +29 € / jaar 4de scooter : +20 € / jaar en vanaf 5e gratis

Ik heb geen aandelen bij Alpha :-) en had tot voor 2 dagen nog nooit van hen gehoord... maar ben zeer tevreden over hun voorstel.

Hopelijk heeft dit overzicht jullie en de toekomstige vespisten een stukje wegwijs gemaakt in verzekeringland !

Groetjes, Pascal

Link naar reactie

Merci Pascal, met dezelfde beweegredenen had ik de forummeeting, jij dit boeiende overzicht. Weet er iemand als ik de Zundapp verzeker naast de Wesp ik er voordeel mee kan doen door te stellen dat ik de enige bestuurder ben en er dus maar één van de twee op de weg kan zijn. Vroeger bestond er zoiets als een moto-auto verzekering met één bestuurder en dat was voordeliger.

Mijn madam rijdt vaker met de auto dan ik, dus ik kan het niet voor de drie voertuigen.

Gtz en nog eens bedankt.

Link naar reactie
Merci Pascal, met dezelfde beweegredenen had ik de forummeeting, jij dit boeiende overzicht. Weet er iemand als ik de Zundapp verzeker naast de Wesp ik er voordeel mee kan doen door te stellen dat ik de enige bestuurder ben en er dus maar één van de twee op de weg kan zijn. Vroeger bestond er zoiets als een moto-auto verzekering met één bestuurder en dat was voordeliger.

Mijn madam rijdt vaker met de auto dan ik, dus ik kan het niet voor de drie voertuigen.

Gtz en nog eens bedankt.

Hallo Pieter, ik weet alleen dat met de verzekering van Alpha groep iedereen verzekerd is met uw motor, en dat dat dus voor hen niets uitmaakt.. d eprijzen zakken vanaf verzekering van 2e motor en dat mag zelfs een 200cc of meer zijn.. (weet niet of dat alleen geldt voor vespa's) contacteer hem anders even p.willems@groep-alpha.com

succes !

Link naar reactie

Vreemd vreemd, bij AXa kost mijn verzekering 170€ in combinatie met een auto. (auto is welliswaar van mijn vrouw). Haar autoverzekering is wel een pak goedkoper maar 't is dan ook een kleinere auto. 't is dus net andersom. Verklare wie kan?

Link naar reactie
Vreemd vreemd, bij AXa kost mijn verzekering 170€ in combinatie met een auto. (auto is welliswaar van mijn vrouw). Haar autoverzekering is wel een pak goedkoper maar 't is dan ook een kleinere auto. 't is dus net andersom. Verklare wie kan?

O ja, indien iemand zijn eigen contract wil betwisten bij zijn verzekeraar op basis van de door mij geplaatste tarieven, gelieve mij dan een mailke te sturen. Dan stuur ik mijn prijsvoorstel in attachment door naar jouw mailadres.

Groetjes, P

Link naar reactie
En wat als je geen auto hebt, dus geen combi-verzekering mogelijk?

Zijn die prijzen van de verzekering voor motorfietsen dan hetzelfde? ;-)

Hallo Erix... de voorgestelde tarieven zijn in de eerste plaats bedoeld voor combi met wagen... indien geen wagen is er een mogelijkheid via koppeling aan een familiale verzekering... zeker eens horen rechtstreeks bij hen lijkt mij.

Groetjes, pascal

Link naar reactie
Vreemd vreemd, bij AXa kost mijn verzekering 170€ in combinatie met een auto. (auto is welliswaar van mijn vrouw). Haar autoverzekering is wel een pak goedkoper maar 't is dan ook een kleinere auto. 't is dus net andersom. Verklare wie kan?

O ja, indien iemand zijn eigen contract wil betwisten bij zijn verzekeraar op basis van de door mij geplaatste tarieven, gelieve mij dan een mailke te sturen. Dan stuur ik mijn prijsvoorstel in attachment door naar jouw mailadres.

Groetjes, P

Merciekes, ik ga het eerst es zo proberen. Indien nodig stuur ik je een mail...

Link naar reactie

Ik durf daar geen uitspraken over te doen. Ik had sowieso een combi-verzekering nodig.. best zelf eens contacteren dan denk ik. Sowieso zijn de tariven die ik heb gegeven gekoppeld aan een auto.. waardoor een stuk van de Burgerlijke Aansprakelijkheid gerecupereerd kan worden.

Link naar reactie

Koppelverkoop is niet langer verboden, meen ik te denken.

De tarieven die hier worden voorgesteld zijn altijd in combinatie met een ander voertuig.

Het is idd wel zo dat je zelf best met je verzekeringsagent (makelaar) onderhandelt.

Ik ben verzekerd via een zelfstandig verzekeringskantoor, die samenwerken met verscheidene verzekeringsgroepen, en ik heb na onderhandelen en vergelijke de beste prijs en service en voorwaarden via AXA gekregen.

Zeer zeker steeds de eventueel bijgevoegde clausules nalezen want de kleine lettertjes...

Al onze verzekringen zijn aan mekaar verbonden:

auto (vrouw): +/- 450 euro (nissan primera, 2.0 diesel)

vespa 1 (mezelf): +/- 80euro (sprint 125cc)

vespa 2 (mezelf): +/- 70 euro (sprint veloce 150 cc)

moto (mezelf): +/- 170 euro (bmw f800gs)

Enige clausule: ik ben van de moto en Vespa 2 de enige bestuurder, voor de rest kunnen zowel mijn vrouw als ik met de auto en Vespa 1 rijden. Maar dit heeft te maken dat mijn vrouw haar motorrijbewijs niet heeft. Indien ze dit wel zou hebben, zou zij ook met alles mogen rijden.

Voila, dat was mijn bijdrage.

Link naar reactie

Gisteren afspraak met Groep Alpha in Deurne,zéér professioneel,vriendelijke en enthousiaste ontvangst,ben na anderhalf uur tevreden buiten gegaan met verzekeringskontrakt(en) op zak,dat is pas service!En het klopt,de tarieven zijn bijzonder gunstig ! Een aanrader voor iedere vespist ! grt Eric

Link naar reactie
Gisteren afspraak met Groep Alpha in Deurne,zéér professioneel,vriendelijke en enthousiaste ontvangst,ben na anderhalf uur tevreden buiten gegaan met verzekeringskontrakt(en) op zak,dat is pas service!En het klopt,de tarieven zijn bijzonder gunstig ! Een aanrader voor iedere vespist ! grt Eric

Well done Eric Vespa Viking... Heb je je laten inspireren door de prijsvergelijking die ik heb gepost of val je er nu toevallig op ?

Cheers

Link naar reactie

@Pascal C, neen Pascal,ik was al langer van plan om bij Alpha-Groep te gaan,zijn ons bekend via "Vespa Club Gent"maar moest vervaldagen afwachten,toch sterkt het mijn beslissing als ik zie dat nog heel wat vespisten die stap zetten,uw prijsvergelijking zal zeker andere vespisten helpen en hen de weg wijzen naar Deurne.

grt Eric aka Viking

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
@Pascal C, neen Pascal,ik was al langer van plan om bij Alpha-Groep te gaan,zijn ons bekend via "Vespa Club Gent"maar moest vervaldagen afwachten,toch sterkt het mijn beslissing als ik zie dat nog heel wat vespisten die stap zetten,uw prijsvergelijking zal zeker andere vespisten helpen en hen de weg wijzen naar Deurne.

grt Eric aka Viking

't Heeft niet veel gescheeld. Dankzij jullie (en speciaal aan Pascalc) ben ik toch wel bij AXA kunnen blijven en is mijn premie verhalveerd!??!!! Dus onderhandelen en vergelijken helpt echt! Mijn makelaar heeft me daarbij correct bijgestaan... (vanaf volgende vervaldag 84€)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag bij de Fortis BNP geweest, had daar al een autoverzekering (Volvo c30 1800cc)

(€400 - bonusmalus 00 - 52 jaar)

Heb daar bedongen, een Vespa 125 cc verzekering voor €133.48, kan 6 maandelijks betalen.

Elk geval is anders, zien de bomen niet meer doort bos.

Grtz marc

Link naar reactie
  • 2 weken later...
@Pascal C, neen Pascal,ik was al langer van plan om bij Alpha-Groep te gaan,zijn ons bekend via "Vespa Club Gent"maar moest vervaldagen afwachten,toch sterkt het mijn beslissing als ik zie dat nog heel wat vespisten die stap zetten,uw prijsvergelijking zal zeker andere vespisten helpen en hen de weg wijzen naar Deurne.

grt Eric aka Viking

't Heeft niet veel gescheeld. Dankzij jullie (en speciaal aan Pascalc) ben ik toch wel bij AXA kunnen blijven en is mijn premie verhalveerd!??!!! Dus onderhandelen en vergelijken helpt echt! Mijn makelaar heeft me daarbij correct bijgestaan... (vanaf volgende vervaldag 84€)

... zelf niet vanaf volgende vervaldag, heb overlaatst 56€ teruggekregen! super!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb pas bij Ethias mijn PX125 van 1986 laten verzekeren: 221€ (burg.aanspr. 90€, rechtsbijstand 36€,verz. bestuurder 55€ en dan taksen 40€), samen met mijn wagen, een fiat ducato (550€). Ik vond het eigenlijk al vrij duur, maar zat er altijd mee in mijn kop dat Ethias bij de voordeligste was- niet dus. Volgend jaar weet ik wat gedaan, ook naar Alpha. lois

Link naar reactie

Gezien je scooter van '86 is kan je een Classic verzekering (voertuigen ouder dan 15j.) afsluiten, is goedkoper dan de gewone verzekering. Minpunt is dat deze Classic het woon-werkverkeer niet dekt, vanaf 2O11 zou je een Old-timer verzekering kunnen afsluiten. Ik heb bij Ethias een Classic verzekering (PX200)voor 112€, in combinatie met wagen. Krijg wel korting omdat ik bij een overheidsdienst werk.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Hey iedereen, ben nieuw op de forum.

Nu ga ik binnenkort ook een px125 (lml) aankopen en ben gaan informeren bij mijn verzekering.

Nu zou dat komen op 188€ BA en 45€ RB totaal dus 233€ in combie met de auto (zonder auto weet ik ni)

Ik vind dit dus schandalig veel als ik de rest hier lees.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn auto anderzijds goedkoop verzekert is, ik betaal een 420€ met bestuurder extra verzekerd (bonusmalus 0 & 6 FPK). Met BA familiale en brandverzekering komt dit op 614€, totaal met vespa komt dit op 847€.

Wat denken jullie hiervan? Stillekes uitkijken naar een andere verzekering? :-)

Link naar reactie

Je moet naar het totaal plaatje kijken uiteraard, maar shoppen kan nooit kwaad, al was het maar om te vergelijken.

Bij de meeste verzekeringen kan je nu online en prijsofferte aanvragen dus moet ge uw zetel niet uit.

Zoals bij alles, goedkoop is niet altijd beter koop. En er is een groot verschil in kwaliteit. Zolang je niks voor hebt geen probleem.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...