Ga naar inhoud
Vespaforum.be

met een 50 cc vespa in het buitenland rijden - mag dat ?


bessy

Aanbevolen berichten

Volgens mij:

In Nederland moeten 50cc's een nummerplaat hebben. Jij hebt er geen op je Belgische Vespa, dus mag je er niet mee in Nederland rijden. Zelfde verhaal voor Duitsland.

Gebruik de zoekfunctie eens, hoogstwaarschijnlijk vind je dan wel een antwoord op je vraag.

Link naar reactie

Zelfs een snorfiets (brommer klasse A 25km/h) heeft in Nederland een plaat, kan me niet voorstellen dat je met je Belgische snorfiets ook de grens niet over mag...

Ik denk dat wanneer je je brommerrijbewijs hebt of je B- rijbewijs dat dit geen probleem kan zijn, wel even kijken of je verzekering geldig is in NL/D.

Mijn man heeft jaren rondgereden met zijn Belgisch brommerke in Nl ...

Heb voor de zekerheid een mailtje naar de Nederlandse politie gestuurd, binnenkort antwoord?!

Link naar reactie

Ik heb daar voor eens contact opgenomen met DIV en ook die vraag aan hen gesteld.

Kreeg als antwoord dat ze het probleem kenden ,en zegden dat het het best was om contact op te nemen met het consulaat van het land waar je gaat rijden .

Link naar reactie

Politie antwoordde kort maar krachtig:

Wiercx, A.B. (Andr) [MW000362] [Andre.Wiercx@mw-brabant.politie.nl]

De bestuurder voldoet aan de Belgische wetgeving.

Onder deze bepalingen kan hij gewoon in Nl rijden, zonder kenteken.

je moet wel aantonen dat het voertuig is verzekerd.

Gr Andre Wiercx

Link naar reactie

wel gvd, ik dacht altijd dat ik daar illegaal was aan het rijden,... nuja...

wat zijn dat dan van die verhalen waar een brommer in beslag wordt genomen omdat ie niet conform is de nationale wetgeving in andere landen (frankrijk & italië)? Ik zou het vreemd vinden dat het in nederland anders is omdat ze dezelfde taal spreken...

Link naar reactie

Het gaat hier over 49cc, wat de maximum is voor het brommer rijbewijs, alles wat opgevoerd, uitgeboord, te veel lawaai maakt, te hard rijdt enz wordt in Nederland gemakkelijk in beslag genomen, misschien dat ze daarmee bedoelen "niet conform" Ze doen zelfs flitscontroles in NL en dat weet ik omdat mijn jongere broer ooit gepakt is en het maisveld inrijden hielp niet :-)

Link naar reactie

haha, was dat toevallig in "wegmisbruikers"? (tv-programma)

ok, maar het mag dus... das fijn om weten, kan ik met de vrienden 50cc vesparijders (manne agge dees leest, stapt is over naar nen 125) richting zeeland gaan of richting westerschelde. Schitterende plekjes daar!

Link naar reactie
(manne agge dees leest, stapt is over naar nen 125)

Bart, dan moeten ze meteen hun rijbewijs A afleggen hé. Anders mag het weer niet had ik zo al begrepen.:-)

Gtz Pieter en tot binnenkort als ik mijn rijbewijs heb, dan ga ik eens mee naar den hollander (moet de zundapp toch nog roderen, de wesp is nog steeds "doodgevroren"). Bovendien mag je met een "L" niet naar het buitenland, denk ik...

Link naar reactie

nee, maar het heeft wel in de krant gestaan toen, is ondertussen wel al zo'n 15 jaar geleden.

Ik weet wel niet hoe het zit met te hard rijden/ te hard kunnen rijden in Nederland , ook al is de Vespa in orginele staat.

Elke

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...