Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa reis van marseille naar belgie


foiegras

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik ben van plan om in de maand juni een route te volgen beschreven in het boek N7, langzaam door frankrijk (http://www.rn7.eu/)

Ik heb zelf een nieuwe vespa 125gts maar ik heb slecht 5 dagen ter beschikking om de reis te maken. Die 5 dagen zou ik op mijn gemak de route willen rijden en in Marseille het vliegtuig terug naar huis nemen (goedkoop ticket via ryanair).

Nu is mijn vraag zou er iemand geïnteresseerd zijn (met vespa ervaring) om de omgekeerde route te doe. Vliegen naar Marseille en met mijn vespa terugkeren.

reacties en voorstellen welkom

Link naar reactie

in welke week van juni zou je willen afzakken naar Marseille ?

maw wanneer dacht je in Marseille aan te komen ?

Link naar reactie

@foiegras

Houd er rekening mee dat een deel van de route oersaai is. De route wordt in de TV-reeks mooi voorgesteld maar vrij frequent doe je nx anders dan kilometers afmalen.

Zoals dikwijls to each his or her own.

Succes en grts frutsab

Link naar reactie

Ik heb die route ooit gedaan (20 jaar geleden !) om naar het zuiden te rijden (welliswaar met de auto) uit stil protest. Wou geen péage betalen uit protest tegen de Franse kernproeven op één of ander eiland. Vond ik heel vermoeiend en saai. Idd km 's vreten en vrij gevaarlijk met een wespje, me dunkt. Er zitten leuke stukken tussen, maar ook gewoon grote wegen waar je vrij snel vanaf wil zijn. Ik raad aan om gewoon de kust te volgen via Normandië en Bretagne, dat lijkt mij zeker de moeite. Maar om zo naar Marseille te rijden ? Marseille is ook niet één van de veiligste steden in La douce France hé.

In ieder geval, veel succes en behouden reis.

Pieter

Link naar reactie

Die N7 is inderdaad niet de leukste weg om over te rijden, tenzij je constant vrachtwagens in je gat wil hebben die geïrriteerd geraken van dat brommerke dat voor hen rijdt en dat maar net 100km/u gaat (en ja, ik spreek uit ondervinding). De kleine stukjes zijn mooi, maar op veel grote/lange stukken is het net een autostrade (qua snelheid). Het is dus ook een sluipweg voor wie niet over de route péage wil en in het hoogseizoen is het dus ook enorm druk op die N7.

Om op je vraag te antwoorden: ik wil dus niet de terugweg doen met je GTS. Heb je al eens nagedacht wat er gaat gebeuren als de berijder op terugweg iets tegenkomt (ongeval, panne,...)?

Link naar reactie

Investeren in een gps (bvb de nieuwe garmin nuvi) en dan via mapsource de allerkleinste wegen kiezen. Heb zo Frankrijk al doorkruist zonder 1 grote stad tegen te komen. Probleem is wel dat ge zo ook geen tankstations tegenkomt of café's om iets te gaan drinken, enkel gehuchtjes met 4 huizen en een kerk.

Link naar reactie

Je rijdt véél aangenamer via Reims, Langres, Dijon, Grenoble, Gap, Aix-En-Provence en zo naar Marseille. Zo pik je nog een stukje Route Napoleon mee, Alpen en de Provence en vermijdt Lyon (1 verkeersopstopping).

Ik dacht dat er zelf een groene route was (groene pijlen). Dit is volop genieten...(in zoverre dat je waarschijnlijk ook gaat willen terugrijden).

Voila, al je problemen zijn opgelost.:)

ps: Marseille is voor de tourist niet onveliger als Brussel (onbekend is onbemind?)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Beste, Marseille niet onveiliger dan Brussel? Het is niet voor niets dat het een bastion is voor extreem rechts ( cfr. J.M. Le Pen). Ik werk al twaalf jaar in Brussel en er is wel een verschil hoor. Doen zenne...maar aanraden doe ik niet. Ik ben helemaal niet rechts gezind, dus doe wat je verstandig vindt. Ik geef enkel mijn mening en ervaring. Ben er vorige zomer nog geweest.

En er is niets leuk aan Marseille, behalve bouilla baise tout les jours ;-)

Pieter

Link naar reactie

FOIEGRAS wil enkel in Marseille vertrekken of aankomen. Dan maakt dat toch niet veel uit. Ben er nog maar 2 keer geweest en telkens voor een halve dag en heb daar als toerist toch helemaal niets van ondervonden hoor. Ik zou eerder met de route inzitten. Maar goed, een verwittigd man... kijkt uit zijn doppen.

Link naar reactie

@joene - ja al meer dan enkele keren - zowel in't verleden als recent - zowel met de motor als met de auto

zoals erix stelt is de N7 niet enkel een mooi toeristisch weggetje maar wordt die druk bereden met vrachtwagens en "dienstvervoer" allerlei - de mooie gezellige stops die worden aangehaald kom je niet elke 3 kilometer tegen

@foiegras : wanneer je dan maar 5 dagen hebt zal je nog serieus mogen doorvlammen ook en zal er van "gezellige" stops maken ni al te veel in huis komen

wat betreft marseille :

da's niet gevaarlijker dan welke andere wereldstad - blijf in marseille als toerist bijvoorbeeld weg uit het oude deel van castellan maar met een beetje gezond verstand weet je dat je ook in napels niet 's nachts door la sanitat moet wandelen en het in het new yorkse south bronx ook gevaarlijker is dan op park avenue

@pieter1 : en daar heeft politiek (rechts of links) nx mee te maken - alle dagen vissoep is ook je eigen keuze - een menu heeft soms meerdere pagina's

@nero : overschot van gelijk - bedoelde je de bison futé (groene pijlen) of de groene michelinroute

grts frutsab

Link naar reactie

bouilla baise tout les jours ;-)

Is een oud grapje, een man ziet deze tekst op de deur van een restaurant, gaat binnen en vraagt of Bouilla thuis is. Dacht dat jullie dat wel kenden, vandaar de ;-)

Het gerecht is bouillabaise, ook lekker :-)

Gtz Pieter

Link naar reactie

@FRUTSAB: bizon futé bedoelde ik idd (kon niet direct op de naam komen :) ), de michelin route heb ik nog niet gereden .

Als je Marseille niet direct ziet zitten kan je nog altijd voor Hyères gaan. Ligt op een boogscheut van de Middellandse zee, heeft prachtige lanen met palmbomen en een zinderend nachtleven (in de goede zin van het woord). Wie daar aan de macht is weet ik wel niet...;-(.

Zonder forceren is 300km/dag goed te doen, zeker bij mooi weer. En als je het een beetje "forceert" ben je op een goede 2 dagen aan de mediterrané.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

En in Hyères is er ook een vliegveld als ik het me goed kan herinneren en kan je het vliegtuig terug naar huis nemen.

Link naar reactie

@Foiegras (en Nero)

De bewuste "bison futé"- of groene pijlenroute is slechts een alternatief om de overbevolking op de autostrades tegen te houden. Op sommige momenten kan het daar even druk zijn als op de autoroute !

Indien je toch de bewuste N7-route wil rijden stippel je best voorafgaand flink wat alternatieve routes via de "départementales" uit wanneer het te hectisch wordt op de N7. De streek voor Dijon tot Beaune is bv prachtig om door te rijden weg van die N7.

Wanneer je veel wil stoppen, uitstapjes of bezoekjes plannen en spullen wil bekijken is via de N7 of de alternatieve départementale 300 km/dag wel heel erg hoog ingeschat vind ik - je moet tenslotte meer dan 1100 km afleggen.

Foiegras - indien je wil mag/kan je me mailen - ik wil je gerust meer uitleg geven.

Grts frutsab

Link naar reactie
Of, je neemt een kortere route, dus niet naar Marseille en je doet een rondtocht in de 5 dagen die je beschikbaar hebt.

dan zou richting Cap Gris-Nez via de westkust van Frankrijk een mooie ervaring moeten zijn

Link naar reactie
Of, je neemt een kortere route, dus niet naar Marseille en je doet een rondtocht in de 5 dagen die je beschikbaar hebt.

dan zou richting Cap Gris-Nez via de westkust van Frankrijk een mooie ervaring moeten zijn

da's inderdaad mooi maar dan komt hij niet echt aan zijn trekken ivm die N7 wat zijn oorspronkelijk doel was

ik dacht dat eddy jacobs en zijn madam vorig jaar tot honfleur zijn gereden (kan ni onmiddellijk hun reisverslag vinden op dit forum)

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...