Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie probeert momenteel zijn rijbewijs A te halen ? Ervaringen ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

Mijn rijbewijs in één keer halen lijkt me een huzarenstukje, zeker op twee dagen. De rijschool belde mij eindelijk op dat er iemand was weggevallen (hopelijk niet letterlijk) en dat ik op 8 december mijn 6 uur kan volgen, brrr...en op 9 december nog twee uur les en examen. Nu kom als ik mijn 6 uur heb kan ik naar Vespa for Life. Om de gekende redenen wil ik niet te lang op een gewone moto rijden die omgekeerd schakelt dan mijne Bella, of is het andersom. HAHA...

Ik ga me zeker een degelijk motopak aankopen, maar dan wel in de stijl van de Bella. Daar zou ik graag mijn tijd voor nemen. Is er iemand die mij voor die twee dagen een oud, of niet meer gebruikt warm pak wil verhuren,lenen of voor een prijsje verkopen. Ik meet 1m80 en weeg 70 kg. Alles wordt netjes gewassen teruggegeven.

Ik ben volop aan het zoeken op ebay, kapaza enzo...dus tips zijn ook welkom.

Nen welgemeende groet, Pieter

Link naar reactie

ik zou voor die paar uur les gewoon warme kledij aandoen (lange onderbroek inclusief!) en eventueel zo je examen gaan doen als je geen pak kan lenen van iemand. er zijn rijscholen die zelfs beschermende kledij uitlenen.

een motopak dat van stijl het dichtste aanleunt bij het tijdperk van de Bella, maar ook alle andere motoren van toen is de Trialmaster combinatie van Belstaff. niet goedkoop, maar oerdegelijk en iets dat je bijna koopt voor't leven.

http://www.belstaffjackets.co.uk/belstaff-jackets-men-c-2.html

Link naar reactie

Hey Gette,

Ik betaal 6 uur les met de moto van de rijschool. Het zevende en achtste uur krijg ik erbij, alsook de examenbegeleiding, althans dat heb ik aan de telefoon begrepen. Ga er straks naar toe. Laat je dan meer weten.

VAB rijschool Vilvoorde. misschien dat het lidmaatschap helpt, dat weet ik niet.

Pieter

Link naar reactie

Ik vrees dat het weer dwars gaat doen. Zes uur rijlijs in de vrieskou, zie ik niet echt zitten. Bovendien de toestand van de wegen laat het niet toe. Ik heb ondertussen wel een degelijk motopak en handschoenen, onderhandschoenen, bivakmuts en al wat rest bij de nodige kledij. We zien wel wat de rijschool beslist, timing van ongeval, vespa for life en tijd om het rijbewijs te halen verkeerd. Maar ik ga er voor !!!

Link naar reactie

Theorie examen blijft drie jaar geldig, althans volgens de papieren van het examencentrum. Het is pas al je 6 uur rijles hebt gevolgd, je binnen de 12 maanden je praktijk examen moet afleggen. Indien je dit niet doet dien je drie jaar te wachten (rare regel, dat je niet gewoon kan herbeginnen, het theoretisch examen houdt tegenwoordig niets in). En Gette ik heb wel nog wat tijd zenne. Wou gewoon meerijden naar VFL.

Bedankt voor het medelijden ;-).

Ik weet dat er betere ideeën zijn, dan je examen in het putje winter te willen doen.

Gtz en tot op VFL Pieter

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Wat hebben jullie het toch makkelijk in Belgie ... .

Met een B rijbewijs mogen jullie tot 125 cc op een motor rijden , bij ons verboden .

Het motorrijbewijs op zich bestaat uit een vaardigheidsexamen met verplichte oefeningen .

Opnieuw theorie doen , ondanks dat je je autorijbewijs een aantal jaren geleden hebt gehaald .

En dan het afrijd-examen (praktijkexamen)

Kosten met een gemiddeld aantal lessen en dan in 1 keer te slagen , ben je toch wel een 2000e kwijt !!

1,5 uur motorrijles kost ongeveer 65-69 euro .

Als je dan nog de pech hebt dat je onder 21 jaar bent mag je na het behalen van je examen de eerste jaren slechts een motor rijden die maximaal 25kw is !

Dus zo slecht is dat bij jullie in Belgie niet (;-)

gr josj

Link naar reactie

Vraagje, als arm studentje wou ik 6uur opleiding nemen, en examen na een maand ofzo met mijn 125Gts doen.

Nu blijkt dat je examenvoertuig minstens 120cc moet zijn, OK, maar ook nog minstens 20KW sterk zijn...ik heb maar 11KW.

Moet ik dan 8uur nemen, of bestaan er achterpoortjes in't circuit? Swel vij duur nondedju :D

Link naar reactie
Nu blijkt dat je examenvoertuig minstens 120cc moet zijn, OK, maar ook nog minstens 20KW sterk zijn...ik heb maar 11KW.

Ik geloof nooit dat je een examen voor de motorfiets mag afleggen met een handgeschakelde of automatische motorfiets, of de wetgeving moet sinds kort weer eens veranderd zijn. De meeste die ik ken hebben dat met voetgeschakelde motorfiets moeten doen van 400cc of meer.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...