Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Routes in Toscane


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Beste vespisti, heeft er iemand uitgestippelde routes van Toscane? Etruskische Tour, Montagnola tour, Montespertoli Tour, Chianti Tour,... . Of plaatsen waar we zeker moeten passeren. We gaan met 4 vespa's van 16 tot 30 juli genieten van het mooie Toscane. Vorig jaar hebben we oa Volterra, Pisa, Pontedera en nog vele mooie plaatsen bezocht.

Alle suggesties welkom.

Link naar reactie

Ik ben ook van plan om naar toscanie te gaan met vrouw en kinderen.Ik zie het echter niet zitten om met auto tot ginder te rijden.Ik wil de toscaanse kust verkennen per vespa en daarna nog een weekje strandvakantie om de kinderen te laten genieten.Iemand enige nuttige info voor mij?Sorry om deze vraag te stellen in deze topic van vespadiverso.Grt,psychomille

Link naar reactie

Beste,

Routes kan ik je niet geven, maar de vader van men vriendin weet elk jaar opnieuw plaatsen te ontdekken door een simpele toeristengids, zeker een aanrader zo'n boekje.

Verder kan ik me Cinque Terre nog herinneren, niet meer in Toscane maar iets noordelijker en aan de kust, maar wel prachtig, het is te bereiken via de boot van La Spezia geloof ik & met de trein kan je er ook wel geraken dacht ik! Het zijn enkele kustdorpjes die zeer moeilijk te bereiken zijn, je vaart langs prachtige plaatsen.

Leuk om een daguitstap te maken, het is natuurijk wel wat verder rijden!

Verder de bekende steden Siena & Arezzo natuurlijk, die staan jaarlijks op het programma!

Nu ze zowat heel Toscane hebben gezien door vele jaren heen zakken ze meer af naar Umbrië, waar het ook zeer mooi is!

Dit jaar gaat men LML hoogstwaarschijnlijk mee, een beetje meer vrijheid voor mij en men vriendin, gaat heerlijk worden :D

Link naar reactie

Het is misschien minder avontuurlijk, maar op verlof maak ik gebruik van mijn GPS, op voorhand de route een beetje bekijken, wat bijsturen naar kleine weggetjes (lees kleinste weggetjes),...

En zo heb ik al vele malen prachtige wegen verkend, en toch gericht gereden.

als je op de kaart en wegwijzers gaat rijden, kom je toch steeds op grotere verbindingswegen...

184i.jpg

Link naar reactie

hey,

ik ga deze zomer ook met de vriendin en de vespa in de mobilhome Noord Italië verkennen. Om zoawat prosectie te doen, hebben we al de groene Michelin Gids gekocht, die staat vol leuke info en bezienswaardigheden. Ook de Trotter gidsen zijn meestal de moeite, maar die over noord italie was er enkel nog maar in het Frans dus die gaan we binnen enkele weken aanschaffen. Wat de routes betreft... tjah, gewoon de bordjes volgend en oriËnteren op de zon! :D

Normaal gezien gaan wij ongevaar dezelfde periode als Vespadicerso, dus als ge alginder nan blauwe VNB ziet rondscheure met een blauwe nummerplaat... ;-)

Edit: haha :D sorry ik bedoelde natuurlijk Belgische nummerplaat...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...