Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...

Hallo allemaal,

Ik ben ook relatief nieuw in de wereld van de vespas, en zou daarom graag even beroep doen op jullie kennis/ervaring.

Samen met een vriend ben ik van plan om in de paasvakantie naar Italië te reizen en er op zoek te gaan naar twee vespas. We beschikken over een camionette, maar weten niet direct waar we onze zoektocht best beginnen. Ik ben op zoek naar relatief oude vespas (jaren 60). Hoe pakken we dit best aan, en waar moeten we voor opletten? Kortom alle info is welkom om mijn droom in vervulling te doen gaan ;-)

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten

Pieterjan

Link naar reactie

in Italie worden vespas allerhande opgekocht door groothandelaars waar dan weer handelaars over heel europa loten tegelijk kopen. Partikulier is het tegenwoordig moeilijk wat te vinden. Ook geldige papieren meekrijgen is een probleem vermits de wetgeving daar anders in elkaar zit dan bij ons.

Invoeren kan dus een heel verhaal apart worden. Hiervoer zijn al vele topics geschreven

Link naar reactie

@ turidisalva: je kan daar zomaar geen stad of dorp noemen. Ik herhaal: ik heb daar familie wonen en eenmaal per jaar ga ik daarnaartoe. En mijn schoonvader zegt me dan van diene of diene verkoopt zijn Vespa.Maar specifiek zeggen van kijk daar in die plaats zijn ze goedkoper .. neen. Het is een beetje zoeken.Maar uiteindelijk mag je niet vergeten dat je de onkosten er moet bijreken van zowel transport als overnachting en dergelijke en in jullie geval denk ik dat ge dan goedkoper uitkomt als je ze hier koopt.

Link naar reactie

Mijn ouders wonen in het zuiden van Italie. Daar zijn in elk dorpje wel nog pareltjes te vinden. Je moet wel iemand kennen die voor jou wil onderhandelen want Italianen blijven natuurlijk Italianen. Zo op goed geluk met een camionette naar ginder trekken zou ik niet doen. Maar avontuurlijk is het natuurlijk wel. Veel succes.

Link naar reactie

Omdat Vespapostino schreeft 'heb de kans om in dat dorp daar wat Vespa's te kopen aan prijzen die je niet voor mogelijk houdt', begreep ik dat het over 'een bepaald dorp' dus ging! Ikzelf ben ik Zuid-Italiaan, in ben geregeld in Italië... vandaar mijn interesse! Maar heb het blijkbaar fout begrepen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...