Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nummerplaat kwijt


R1 boy

Aanbevolen berichten

Hey,

thuisgekomen na een ritje, blijkt mijn nummerplaat er ergens afgevallen te zijn. Ritje nog eens overgedaan met de auto, maar natuurlijk niet teruggevonden. DIV gebeld, maar daar nemen ze ofwel niet op, ofwel weten ze niet wat je moet doen.

Iemand enig idee? Ik heb de plaat laten schrappen, dus ik moet een nieuwe aanvragen bij de DIV. Is dat dan een volledig nieuwe of een vervangplaat?

Thanks,

Willem

Link naar reactie

Ik heb al andere dingen gehoord

Volgens wat ik gehoord heb, mag je alles opnieuw aanvragen

Weet niet of dat dan t zelfde plak is of niet

Bel eens naar de lokale flikken he

En Willem, post je dan hier op t forum wat het dan uiteindelijk geworden is?

Ben benieuwd

...

p.s. Houba, soigneert u, want hoe sneller gij komt werken, hoe sneller dat ik die brede veld van Jan Hermans krijg!

Link naar reactie

Ik ben op een mooie zondagmiddag eens hetzelfde tegengekomen.

Ten eerste moet je naar de politie gaan om je plaat als verloren of gestolen te laten opgeven zodat ze nationaal geseind staat. De politie zal je een attest van verlies van nummerplaat geven, dat heb je nodig voor stap 2 en stap 3

Stap 2: Je moet je verzekeringsmakelaar contacteren voor een nieuw roze formulier (jaja, ook weer fiscale zegels kopen twv 25 Euro) en dit vul je in.

Stap 3: Samen met je attest van diefstal stuur je het roze formulier op naar de DIV of ga je langs een loket en je krijgt een nieuwe plaat.

Uw dienaar,

Driezza

Link naar reactie

Driezza,

denk ondertussen ook dat het zo werkt, heb mijn verzekeringsagent gecontacteerd en die zei hetzelfde. Alleen vraag ik me nog steeds af of ik dan op dat roze formulier een nieuwe plaat moet aankruisen of een vervangplaat. Soit, ik zal langs het loket van de DIV gaan en daar moeten ze dat dan maar zelf beslissen.

Teddy,

ik zal laten weten of het inderdaad allemaal zo simpel is.

Groeten,

Willem

Link naar reactie

Hoi,

er wordt bij verlies / diefstal steeds een NIEUWE plaat gegeven, om misbruik te voorkomen.

Op het roze documenr dient de vermelding in vak U1 te staan: "herinschrijving van het voertuig onder een andere plaat ingevolge diefstal / verlies "

Uw makelaar weet waarschijnlijk perfect wat te doen.

Ik weet van wanten want ik ben zelf makelaar.

Groeten.

Pewe

Link naar reactie

Koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen.

(B.S. 08.08.2001)

--------------------------------------------------------------------------------

HOOFDSTUK III: Bijzondere bepalingen

Afdeling 2: Verlies van het kentekenbewijs of van de kentekenplaat

Artikel 32

§1. De tenaamgestelde van de inschrijving, doet bij een politiedienst onverwijld aangifte van het feit dat zijn kentekenbewijs, een deel van zijn kentekenbewijs of zijn kentekenplaat zijn verloren, gestolen of teniet gegaan.

Als slechts een gedeelte van een meerdelig kentekenbewijs verloren, gestolen of vernietigd is, voegt de aanvrager het resterende gedeelte bij zijn aangifte.

De betrokken politiedienst geeft aan de tenaamgestelde van de inschrijving een attest af waarin de aangifte wordt vastgesteld en brengt in voorkomend geval een stempel aan op het overgebleven deel van het meerdelig kentekenbewijs dat voortaan integraal deel uitmaakt van dit attest.

De aangever hecht op zijn beurt dit attest onmiddellijk aan zijn aanvraag tot herinschrijving, tot het verkrijgen van een duplicaat van kentekenbewijs of kentekenplaat of tot het bekomen van de schrapping van het inschrijvingsnummer van zijn kentekenplaat.De aanvraag zelf wordt ingediend binnen de vijftien dagen.

Indien echter de aangever het voertuig niet meer gebruikt en de bedoeling heeft het voertuig waarop het verloren, gestolen of teniet gegaan kentekenbewijs betrekking heeft te verkopen of af te staan, bezorgt hij het attest aan de volgende eigenaar.

§2. De per gewone post verzonden kentekenbewijzen of kentekenplaten die niet bij de bestemmeling werden afgeleverd en niet bij de directie Wegverkeer zijn teruggekeerd, worden de eerste veertien dagen na de datum van inschrijving niet vervangen.

Na de vijftiende dag tot twee maand na de datum van inschrijving kan de houder van de inschrijving, op basis van een verklaring onder ede, hetzij een duplicaat van het niet ontvangen kentekenbewijs, hetzij een herinschrijving inzake een niet ontvangen kentekenplaat of tijdelijk kentekenbewijs aanvragen.

Vanaf twee maand na de datum van inschrijving worden het onbestelbaar kentekenbewijs en de onbestelbare kentekenplaat die ondertussen niet op de directie Wegverkeer zijn teruggekeerd, beschouwd als verloren of teniet gegaan.

In dat geval mag de tenaamgestelde van de inschrijving slechts om een duplicaat of om een herinschrijving verzoeken op basis van het attest bedoeld in paragraaf 1.

Onmiddellijk na hun vervanging verliezen het onbestelbaar kentekenbewijs en de onbestelbare kentekenplaat hun geldigheid.

Artikel 33

Wie een kentekenbewijs, een deel ervan of een kentekenplaat vindt, geeft die af bij de dichtst bijgelegen politiedienst. Deze stuurt het gevonden voorwerp zo snel mogelijk terug aan de directie Wegverkeer, onverminderd de bepalingen van artikel 36.

Indien de tenaamgestelde van een verloren gegaan of gestolen kentekenbewijs, deel van een kentekenbewijs of kentekenplaat terug in het bezit ervan komt nadat hij een nieuw exemplaar heeft bekomen of nadat het inschrijvingsnummer van de kentekenplaat ondertussen geschrapt werd, bezorgt hij het teruggevonden exemplaar onmiddellijk terug aan de directie Wegverkeer.

Bericht bewerkt (06.10.2005 | 22:48)

Link naar reactie

zever, gezever.

@ Knabbel: Ik stel voor dat jij eens met dit KB naar de DIV en haar antennes gaat. Dit zijn de procedures die de DIV volgt:

Verlies of diefstal van de nummerplaat ... ?

Bij verlies of diefstal van uw nummerplaat bent u verplicht uw voertuig onder een andere nummerplaat in te schrijven.

U wendt zich tot de Politie en verklaart het feit dat u niet meer in het bezit bent van uw nummerplaat. Deel bovengenoemde autoriteit uw naam, voornaam en adres, het nummer van de plaat en de karakteristieken van uw voertuig mee. De autoriteit zal u een "attest van verlies" uitreiken.

Vul een formulier "aanvraag om inschrijving van een voertuig" in op basis van de gegevens die voorkomen op uw INSCHRIJVINGSBEWIJS (zie "duplicaat van een plaat met attest van verlies of diefstal ).

Vermeld op dit formulier NIET het nummer van de verloren of gestolen plaat in het vak(P2).

Vermeld op dit formulier, in het vak(U1) "Inlichtingen..." : "Aanvraag tot schrapping van mijn nummerplaat nr. ... ... (gestolen of verloren) en inschrijving van het voertuig onder een andere nummerplaat"

Maak het formulier, tesamen met het "attest van verlies" en het inschrijvingsbewijs, waarop het nummer van de verdwenen plaat is vermeld, over aan de dienst

ZO SPOEDIG MOGELIJK ZAL U EEN ANDERE INSCHRIJVINGSPLAAT EN BIJBEHOREND INSCHRIJVINGSBEWIJS ONTVANGEN; HET NUMMER VAN DE VERDWENEN PLAAT ZAL UIT HET REPERTORIUM GESCHRAPT WORDEN.

Bron: - http://www.mobilit.fgov.be/divnl/faqnl.htm#diefpla

- én eigen ervaring

Bericht bewerkt (07.10.2005 | 07:42)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...