Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Snelste procedure om een buitenlands voertuig veilig en legaal in te schrijven maximum 2 weken


Aanbevolen berichten

Vespafun,

volgende reactie gekregen van Mevr.Franco te Brussel na een mail, antwoord op deze mail heeft ook weken geduurd:

Let wel, heel veel Nederlandse inschrijvingsbewijzen (kentekenbewijs)

vermelden geen vermogen. Omdat het Belgische taxatiesysteem hierop rust

is dit in België essentiëel.

Zonder officiële vermogensopgave kan de validatieprocedure niet

afgewerkt worden.

Zie paragraaf vermogensattest.

Validatieprocedure

Motor geïmporteerd uit een andere EU-lidstaat zonder COC (Certificate of

Comformity).

• douanevignet 705

• kopie buitenlands inschrijvingsbewijs (met vermelding van vermogen)

Vermogensattest

Volgende officiële bronnen worden aanvaard voor het reële motorvermogen.

Attest van de constructeur of zijn mandataris.

Dit vermogensattest vermeldt het merk, type, cilinderinhoud, chassisnr

en vermogen.

Het document dient ondertekend te zijn.

Om die reden kunnen we geen bronnen als vakliteratuur of internet

weerhouden.

Attest van de registratiedienst van het land van uitvoer.

Dit vermogensattest vermeldt het merk, type, cilinderinhoud, chassisnr

en vermogen.

Het document dient ondertekend te zijn.

Vermogensmeting door een geaccrediteerd laboratorium.

AIB Vinçotte.

In de hoop u hiermede van dienst geweest te zijn verblijf ik,

Met de meeste hoogachting,

Sarah Franco

Technisch deskundige

FOD Mobiliteit en Vervoer

Dienst Voertuigen

City Atrium

Vooruitgangstraat 56

1210 Brussel

homologation.vehicles@mobilit.fgov.be

Link naar reactie

@ VESPA.

Bedankt voor je toelichting.

Op het GVA van Nederland (land van uitvoer)staat geen vermogen vermeld(Vespa is van 1983)

Ik zal morgen nog eens naar Piaggio Benelux e-mailen om dit vermogenattest aan te vragen en te verkrijgen.

Ik heb dit in november 2009 ook eens aangevraagd ,maar heb hier geen reactie op gehad.

Weet jij misschien specifieker waar ik dit attest kan aanvragen ?

Vriendelijke groeten

Link naar reactie

@ Bartolino.

Bedankt voor je toelichting.

Ik heb vandaag een e-mail naar de RDW in Nederland gestuurd.Het blijkt dat deze instantie je in drie dagen een antwoord bezorgt.We zullen wel zien .Maar wat een gedoe en wat een regeling je moet treffen om gewoon een Vespa in te schrijven in België had ik nooit kunnen denken.Ik hou je op de hoogte.Ik hou de moed er wel in...

Vriendelijke groeten

Link naar reactie

Beste mensen,

Ik telefoneerde met Vespa-Benelux, gevestigd in Nederland.

Die bevestigden me wat Johnny (vespadiverso) me ook vertelde, :

het is inderdaad

mogelijk om een andere piste te nemen om een scooter in te voeren dan via FOD, en die is:

-op een maandag-na telefonische afspraak- de in te voeren scooter, met alle papieren, ook die van de douane...- aan te bieden voor keuring te Oosterhout.

Men dient 150 euro te betalen en als de keuring positief is krijgt men aldaar het GVA mee naar huis. (Of je ook 150 euro moet betalen als de keuring negatief is, vergat ik te vragen, ik vermoed van wel?...

Ik werd aan de telefoon te woord gestaan door Joel van der Veecken, degene die voor het invoeren naar Belgie de aan te spreken persoon is

(werd me gemeld door een zijner collegas...)

Het telefoonnummer is 0031162447526 , als je dan op toets 2 drukt, kom je op de goede afdeling...

Ik zal volgende week aldaar een afspraak proberen te maken,

ik hou jullie op de hoogte en hoop dat er iemand iets heeft aan de info hierboven,

die ik grotendeels verkreeg door vespadiverso, waarvoor dank!

Groeten, Bardi

Link naar reactie

@ BARDI

Bedankt voor de inlichtingen.

Dit zal wel de volgende piste zijn die ik zal moeten gaan volgen.

Vespadiverso had mij hierover al ingelicht.

Wat ik echter niet begrijpt is dat Vespa Benelux je toch ook een vermogenattest moet kunnen leveren.

Ik heb dit nu een tweede maal aangevraagd,maar ik krijg geen enkele reactie.

Zij beschikken toch over al de nodige documenten .Of moeten we ons richten tot Vespa Italië?

Ik denk dat ze liever nieuwe vespa's willen verkopen...en weinig energie steken in het oude arsenaal.

Ik hou jullie op de hoogte

Vriendelijke groeten

Vespafun

Link naar reactie

Laat je ons dan ook weten waar ze op letten bij de keuring? Andere uitlaat?

Beste mensen,

Ik telefoneerde met Vespa-Benelux, gevestigd in Nederland.

Die bevestigden me wat Johnny (vespadiverso) me ook vertelde, :

het is inderdaad

mogelijk om een andere piste te nemen om een scooter in te voeren dan via FOD, en die is:

-op een maandag-na telefonische afspraak- de in te voeren scooter, met alle papieren, ook die van de douane...- aan te bieden voor keuring te Oosterhout.

Men dient 150 euro te betalen en als de keuring positief is krijgt men aldaar het GVA mee naar huis. (Of je ook 150 euro moet betalen als de keuring negatief is, vergat ik te vragen, ik vermoed van wel?...

Ik werd aan de telefoon te woord gestaan door Joel van der Veecken, degene die voor het invoeren naar Belgie de aan te spreken persoon is

(werd me gemeld door een zijner collegas...)

Het telefoonnummer is 0031162447526 , als je dan op toets 2 drukt, kom je op de goede afdeling...

Ik zal volgende week aldaar een afspraak proberen te maken,

ik hou jullie op de hoogte en hoop dat er iemand iets heeft aan de info hierboven,

die ik grotendeels verkreeg door vespadiverso, waarvoor dank!

Groeten, Bardi

Link naar reactie

THQS, aan de telefoon vertelde men tegen mij dat ze o.a. de (rem)lichten, remmen, originaliteit van de motor nakijken. Ik heb niet gevraagd of er nog veel andere punten nagekeken worden. Mijn scooter is origineel, vandaar...Misschien kan je ook eens contact opnemen met Oosterhout, en ALLE keuringspunten vragen?

Mocht je dat doen, mag je die lijst hier zeker posten! Ik vermoed dat een expansieuitlaat niet ok zal zijn doch weet het niet zeker...

Groeten, bardi

Link naar reactie

vandaag dit mailtje gekregen op de vraag of ze alles gekregen hadden en hoe lang het ongeveer zou duren (na dikke maand)

-----------------------------------

Meneer,

We hebben de documenten voor de 2 moto's wel ontvangen.

Maar momenteel is er ongeveer 3 maanden vertraging in behandeling van

dossiers voor moto's.

Bien à vous - Vriendelijke groeten

Séverine Lallemand

Homologation - Service Véhicules

Homologatie - Dienst voetuigen

-----------------------------------

Wat ik wel heb gemerkt dat er géén Kw op mijn Engelse papieren staat. Hebben er mensen hier (recent) ervaring met zo'n inschrijving?

Thomas

Link naar reactie

vandaag dit mailtje gekregen op de vraag of ze alles gekregen hadden en hoe lang het ongeveer zou duren (na dikke maand)

-----------------------------------

Meneer,

We hebben de documenten voor de 2 moto's wel ontvangen.

Maar momenteel is er ongeveer 3 maanden vertraging in behandeling van

dossiers voor moto's.

Bien à vous - Vriendelijke groeten

Séverine Lallemand

Homologation - Service Véhicules

Homologatie - Dienst voetuigen

-----------------------------------

Wat ik wel heb gemerkt dat er géén Kw op mijn Engelse papieren staat. Hebben er mensen hier (recent) ervaring met zo'n inschrijving?

(maken ze hier ook écht een probleem van)

Thomas

ps: Trouwens, ik geloof geen barst van de marge die men voorop stelt in deze mail als ik andere vespisten moet geloven

Link naar reactie

Ik ben al van September'09 bezig bij FOD Mobiliteit voor verkrijgen van papieren, ze hebben er wel geteld 3 maanden overgedaan om mij te laten weten dat het vermogen op het Engels inschrijvingsbewijs ontbreekt (dit is trouwens altijd zo geweest) tot September was dit géén probleem om papieren te verkrijgen maar sedert Dhr. Vandenplas niet meer op die afdeling werkt loopt alles daar vierkant. Bij Piaggio willen ze géén enkel papier geven waar het vermogen op staat en bij Vincotte hebben ze geen materiaal om Vespa vermogen op te meten ! Lang leve Europa !! Een achterstand op FOD-Mobiliteit ? 1 persoon kan toch wel om de 10 minuten zulk paier in orde brengen, op 1 werkdag is dit laat ons zeggen 40 dossiers, het is niet mogelijk dat er op die (2-wielige)dienst elke dag 40 aanvragen zijn !!! Lang leve Belgie en vereenvoudiging !

Link naar reactie

@ CAB1303PX.

Zoals je al weet staat op mijn oude GVA ook geen vermogen vermeld.

CAB1303PX,hoe heb jij dit ogelost?Of ben je er nog mee bezig.

Het begint er op te lijken dat de beste oplossing om een nieuw GVA te verkrijgen,een keuring te laten uitvoeren in Oosterhout in Nederland.

Het is niet te geloven...

Groeten

Vespafun

Link naar reactie

Vandaag heb ik een e-mail van de klantenservice van RDW ontvangen .Dit ivm mijn aanvraag van een vermogen attest voor mijn Vespa.

Hierin staat vermeld dat RDW mij vandaag een brief hebben opgestuurd waarin de KW van mijn vespa vermeld staan.

Ik hoop dat dit voldoende zal zijn om mijn procedure hier in België voort te zetten.

Dus, mensen die een vespa hebben ingevoerd vanuit Nederland zouden met de gegevens van die vespa een attest kunnen aanvragen bij RDW.

Ik ondervind wel dat ze in Nederland veel sneller van antwoord zijn op een gestelde vraag.

Dit is gebeurd in slechts drie dagen.

Ik hou jullie verder op de hoogte.

Groeten

Vespafun

Link naar reactie

Hoi,

ik lees net dat je je valideringsprocedure hebt doorstaan na +- 5 maanden wachten! Dan is er toch nog wat hoop voor mijn valideringsprocedure:-)! Zelf heb ik al mijn documenten voor mijn vespa valideringsprocedure op 22/10/2009 opgestuurd naar Brussel, dus zou ik dan normaal gesproken net een maand later dan jou mijn PVG nummer moeten krijgen. Ik hoop het althans, want zo lang wachten is echt niet meer normaal!

Heb jij je documenten ook opgestuurd? Of persoonlijk in Brussel bezorgd?

groeten Carloz

Link naar reactie

Laat ons hopen! Ik heb mijn papieren 20 oktober opgestuurd naar Brussel, dus ben ondertussen ook bijna 5 maand aan het wachten. En ik die dacht dat Italië het moeilijke papierenland was!!

Heb jij regelmatig contact opgenomen met de DIV om er wat meer vaart achter te zetten, of heb je ze gewoon hun gangetje laten gaan?

Link naar reactie

Je kan bellen maar het helpt niet , ik heb enkele keren geprobeerd als je er dan iemand aan de lijn krijgt zijn ze er niet gelukkig mee want je houd ze van hun werk, ze hebben me wel bevestigt dat ze mijn papieren ontvangen hadden en dat ze ermee bezig waren.Momenteel is meneer M.LOCOUFIER de verantwoordelijke als je belt kan je best naar hem vragen.02/277.31.11.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...