Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frozen Vespist


han01

Aanbevolen berichten

Vandaag is langs geweest bij men dealer (Bikes and more in Temse) en volgende aankopen gedaan:

-kraagstuk gevoerd met fleece

-pinlock scherm voor helm (tegen aandampen)

-geisoleerde winddichte regenbroek met protectiepads van het merk FIDI

-nieuwe waterdichte wintervest met protectie van het merk FIDI

De kleding vandaag jammer genoeg nog niet kunnen testen door de sneeuwval,dan blijft het wespje op stal (ge moet het nie gaan zoeken als het nie nodig is he)

Kostprijs ongeveer een 285€...een pak minder dan ik gedacht had,ge maakt het natuurlijk zo duur dat ge zelf wilt.

Link naar reactie

Scootervest Hunter van Richa met een winterfrakske binnenin, goeie handschoenen, een fleeze bandana rond de nek, invader kevlar jeans van Richa, stevige Timberland's aan de voeten en een Tucano Urbano Thermoscud beenkleed over mijn onderstel. Dit weekend drie uur onder weg geweest, niets kou -behalve aan mijn kaakskes!

Link naar reactie

Ik rij alle winters door en draag een Motobroek van EKO (+/- 170euro) en een Belstaff (+/- 450 euro).

Ik heb nog nooit koud gehad, zelfs niet op de dikke moto (BMW) aan en veel hogere snelheid.

Als het echt te koud wordt (vanaf -5 of zo) dan trek ik nog een extra fleece aan onder de Belstaff en een lange onderbroek onder de motobroek.

Je handen warm houden vind ik het moeilijkste.

Ik heb winterhandschoenen van HELD (+/- 50euro) en die houden mijn handjes perfect warm op de Vespa maar niet op de moto (ook niet met handvatverwarming).

Ik passeer ook zeker eens langs de solden voor nog betere winterhandschoenen.

Het aandampen van je vizier kan je idd oplossen met zo'n antifog scherm.

Gisteren was het weer geweldig genieten op de Vespa door de sneeuw. Ik hou wel van zo'n uitdaging.

Geniet ervan maar wees voorzichtig.

Vandaag moest ik met de wagen rijden omdat ik de kids naar school moest brengen en ik was verdomme een dik uur later op mijn werk...damned CARS SUCK!!!

Link naar reactie

zelf nog ni echt last gehad van de koude... maar mijne scooter begint echt wel de janet uit te hangen. Ene keer een beetje gevrozen en ik kon van de week halverwege naar men werk ni meer schakelen... vastgevrozen ofzo...In tweede verder gemoeten over het fietspad...

Vespa's zijn homoscooters!!!

( lees niet: vespa's zijn scooters voor homo's)

Link naar reactie

@ Krikke

Ik heb dat probleem ook gehad met mijn Px 'Cameo' en achteraf bleek dat dit kwam omdat de gaten waar de spiegels normaal zitten niet afgedekt waren (met een rubber of chromé plaatje) en via daar kwam er vocht binnen met vastvriezen van de kabels als gevolg.

Voor de rest was het daarstraks weer volop fun op de baan. 30min terwijl ik er anders maar 10 minuten over doe. Niet op mijne zak gegaan (raar maar waar) en op momenten toch volle gas kunnen rijden. Het enige gevaarlijke met zo'n weer is het remmen. Eens je aan't bollen bent gaat alles redelijk vlot.

Link naar reactie

Lang leve de Tucano Urbano Thermoscud. Het is misschien niet het mooiste accessoire op een Vespa maar wel zalig warm en je valt zacht als je op je bek gaat. Maandag nog meegemaakt en de Tucano heeft dankzij de opblaasbare zijflappen m'n val gebroken. Vespa perte maar het manneke niet en da's t voornaamste.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...