Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Frozen Vespist


han01

Aanbevolen berichten

Hoy

Vorige week (toen de temperatuur nog minimaal 8°c bedroeg) vond ik het reeds bitterkoud op de wesp. Na een rit van 50 km kwam ik helemaal verkleumt thuis aan.

Hoe pakken de doorwinterde Vespisten het aan om de temperaturen te trotseren bij temperaturen onder het vriespunt?

Link naar reactie

vandaag ook als FRISCO op 't werk toegekomen !! Misschien toch eens overwegen om een moto-broek aan te schaffen .. ! en m'n zomerhandschoentjes door winterse exemplaren te vervangen ...

Hoe draag je een moto-broek eigenlijk ? Gewoon over je "gewone" broek of is deze echt ter vervanging van de "gewone" broek ??

Link naar reactie

Heel simpel, je hebt een basisuitrusting voor de zomer en eentje voor de winter. Dus voor nu: wintermotovest, wintermotorbroek, winterhandschoenen, winterbotinnen, bivakmuts en eventueel lang ondergoed maar dat is niet perse nodig als je een goed motorpak aan hebt. Wat ook als extra kan helpen is een regenpak over je motorpak aandoen (laat geen wind door dus minder koud). Zorg voor goede handschoenen (desnoods met dubbele handschoenen binnenin). En koop er voor een motorfiets, dus geen skihandschoenen want dat trekt op niks (voor een motorrijder zijn de omstandigheden net iets anders dan wanneer je op latten staat). Je motorbroek trek je over je gewone broek aan want anders zal het fris aan de vis worden. Ik rijdt zo al meer dan 5 jaar rond in de winter en eigenlijk nog nooit last gehad van de koude. Combinatie koude en regen is een ander verhaal, vooral als je handschoenen kletsnat zijn, maar dat los je dan op door twee paar handschoenen mee te nemen. Je moet er dus wat voor over hebben. Je ziet dezer dagen dan ook nog enkel de die-hards met hun motorfiets op de baan. ;-)

Link naar reactie

Helleuh,

ik ben een newbie. In de eerste plaats is mijn vespa wat voor te touren als het goed weer is. Watje dus :-)

Maar als ik dit zo lees, krijg ik wel zin om ook eens in de kou te gaan rijden. Alle, om meer te rijden anyways.

Nu vroeg ik me zo af: wat kost zo'n zomer/winteruitrusting dan? Ik snap dat je waarschijnlijk van goedkoop tot duur hebt, maar alé, zo gemiddeld, wat ben je kwijt.

Txs,

Koen

Link naar reactie

Denk toch wel da ge minimum moet denken aan een 300 euro. (voor die prijs kunde al eens iets vinden, ma denk da da toch echt wel het minimum is)

Hangt er ook van af of je al een full-face helm hebt, dan zal het ineens wel al een pakske meer worden.

Link naar reactie

Tip: spring eens binnen (voor 20dec) in een motozaak waar ze ook voldoende kledij hebben. ECO (Antwerpen) BIKERSZONE (Oost-Vlaanderen),... De eindejaarsacties zijn op komst en dan krijg je al flink wat korting. (voor mijn pak (winter en zomer) heb ik net geen 200€ betaald, maar het is elke cent waard.

De pakken van Richa zijn heel goed prijs/kwaliteit en koop dubbelgevoerde motohandschoenen.

Voor watjes en jeannetten bestaan er verwarmde handschoenen die je aan de batterij (12v) kan koppelen.:))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Motorvest met wintervoering, fleece buff, winterhandschoenen, motorbroek met voering boven op de gewone jeans, 2 paar kousen en motorlaarzen,

integraalhelm en in uwe vestzak...een fleske rum :-)

De miserie blijft nog altijd het aandampen van mijn vizier of mijn bril.

Link naar reactie
Voor watjes en jeannetten bestaan er verwarmde handschoenen die je aan de batterij (12v) kan koppelen.:))

Ja da ken ik, en dan aan de stroom hangen, zeker? :-))

Zal eens bij EKO gaan kijken voor een uitrusting. Helm heb ik ook nog nodig. Maar daar ga ik de search eens voor gebruiken.

Koen

Link naar reactie

Wanten helpen ook goe dan zitten vingers dicht bijeen maar als nadeel da ge nie zo goe kund schakelen

en voor uw voeten niks met caljoe of rubber maar ne goeie grote leren schoen van 2 maten groter

en gazette papier doe wonderen ;-)en zeepsop aan uw scherm tegen aan dampen

twaz koud aan den bout vanmorgen -6c

voeze low budget

grt

Link naar reactie

Als ik spreek over 'een goei vest' is dat dus een vest die is aangepast aan een moto, wat ze ook wel een'motovest' noemen ja. Dus je hebt me SLECHT begrepen ;)

En wees gerust, ik val ook wel eens (wel heel zelden). Meestal op de momenten dat ik geen 'goei' vest aanheb. Maar ik heb WEL al leren vallen (motocrossverleden): dus tot nu toe niets te ernstig (jeugdzonden en paar maandjes kliniek buiten beschouwing gelaten...)

Link naar reactie

owkee.

Alle, ik weet wat me te doen staat. Zo rap mogelijk een goei vest kopen (motovest dus :-))

Ik heb mijn vespa toch nog niet, dus ik zal al eens naar EKO gaan, maar misschien wacht ik wel tot in de soldekes :-) (precies nen hollander) (wat ik dus NIET ben:-))

Txs voor alle info.

Koen, den Belg/Antwerpenaar

Link naar reactie

Ik heb vorig jaar leren handschoenen gekocht met wol in en waar de wijs & middelvinger samen zitten en de ringvinger en pink ook samen zitten en daar kan je vlot mee schakelen en zijn heel warm en voor de voeten hebben wij zalf die de voetjes warm houd!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...