Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LX 125 of LXV 125?


LadyDior

Aanbevolen berichten

Ik ben gisteren gaan kijken voor de aanschaf van mijn eerste vespa...

De keuze is gevallen op een lx of lxv 125...

Nu heb ik nog nooit op een vespa gereden, en heb wel wat schrik of ik zo een ding wel recht op de baan kan houden..

Had al wat moeite met hem op de poot te zetten..

Vraag me ook wel af wat de beste keuze is..

Zie ze allebei zeer graag, al vind ik het stuur van de LXV wel wat specialer...

Wie kan me hier wat extra advies in geven?

Ook is er misschien wat verschil in rijstijl?

Of in het gewicht van de vespa..(voor mij nogal belangrijk,omdat ik toch wat geschrokken ben hoe zwaar zo een ding weegt :) )

x

Link naar reactie

Vraag gewoon aan uw dealer om een proefrit te doen met beide machienes,vraag ook een brochure,achteraan vind je alle gegevens over de verschillende types,ook LX en LXV,gewicht is gelijk = 114kg,de LXV zit iets hoger en heeft ietsje meer kracht,LX is injectie(moderner?),LXV is slechts verkrijgbaar in 2 kleuren,LX heeft meer kleurkeuze.succes en veel plezier met de nieuwe Vespa.

Link naar reactie

Het probleem is echter; hij heeft geen LXV125 staan...

Zou ook graag de grijze willen, maar dat wordt dan een occasie...

Maar kan ook een LX kopen (gloednieuw)...met alles erop en eraan...

Ligt beide rond dezelfde prijs, maar men zegt dat moest je hem weg willen doen je meer trg krijgt voor de LXV..

(omdat dat een speciale editie is?)

xx

Link naar reactie

Ga voor een nieuwe (2jaar garantie).Prijs LX = 3649 euro,de LXV kost 4399,dat is wel een verschil van 750 euro,dat is niet weinig hé,ga desnoods bij een andere dealer kijken die wel LXV binnen heeft,zo kun je tenminste vergelijken,niet denken aan de prijs die je er voor zou krijgen later,je moet er eerst mee rijden natuurlijk ;-),

niet vergeten,het is nu "buiten seizoen",dus het is stil in de verkoop,probeer te onderhandelen over een korting of een extra accessoire,succes!

Link naar reactie

Ik twijfel ook over de aankoop van mijn eerste Vespa. Een LX 125 of een GTS 125. Persoonlijk zou ik gaan voor de GTS. Persoonlijk zou ik gaan voor de GTS, maar het lagere gewicht speelt dan weer in het voordeel van de LX. Kan je eigenlijk met een LX comfortabel rijden met een passagier? Hoe zit het bijvoorbeeld met voetsteuntjes op de LX?

Link naar reactie

De lxv is een zeer fijne vespa om te cruisen ,de super gts is een sportieve vespa ,de lxv is een carburator versie en vlot voor mee te rijden en de super is pittig ,met 2 volwassen kun je vlot mee in het verkeer maar met de super (injectieversie)gaat dat nog beter,ik rijdt ze allebei en vindt ze alletwee zeer goed te doen ,de vrouw des huizes trouwens ook ,sommige dealers hebben nog de lxv staan,een beetje rondzoeken en je komt er zeker nog een nieuwe tegen.mvg luc

Link naar reactie

hoi, lees net deze thread.

Ik heb destijds gekozen voor de LXV 125 vanwege de retro-look. De beperktheid in kleurkeuze stoorde me ook niet, ik vond beide kleuren sowieso super! Ik heb met geen enkel model een testrit gedaan, ben puur op de looks voortgegaan EN de uitgebreide informatie die ik vooraf gekregen en gelezen heb over alle modellen. In begin had ik ook schrik om te vallen, het gewicht boezemde me angst in, de drukte van het verkeer enz. Maar de Vespa-verliefdheid was niet te stuiten, en ben er voor gegaan.

En blij! En nog altijd heel gelukkig met mijn Wespke :-)

Gewoon voorzichtig beginnen, niet laten opjagen in het verkeer, vooral je plaats in het verkeer opeisen, elke dag een ritje doen, bochten oefenen, rustig aan.

Het gewicht van de Vespa is eigenlijk 'niets', je moet 'm niet op je rug dragen hé :-) Op de poot zetten was in beginne voor mij ook een 'onoverkomelijk' iets, maar eens je de pak ervan hebt, trek je hem zonder moeite noch inspanning op de poot.

Doen! Het is puur genieten op de Vespa.

Succes!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...