Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 125ie of LX125?


peter36

Aanbevolen berichten

Dank.

Denk dat dan de keuze wel duidelijker wordt namelijk een gts ipv lxv omdat ik ook wel al eens een passagier zal meehebben.

Enkel twijfel ik over gts125 of gts125ie. Maar als ik verder lees, dan heb ik hhet gevoel dat gts125ie nog veel kinderzikets heeft precies ... zou ervoor kiezen omdat men mij beweerde dat die 20 km/u sneller rijdt dan de gewone verdie ... iemand raad mee? tips?

Link naar reactie

@Peter36,sommige GTS125ie rijders hebben er geen probleem mee,anderen wel,Piaggio heeft nog géén definitieve oplossing gevonden,dit probleem stelt zich niet bij de GTS250ie,klein prijsverschil-krachtiger motor,daarvoor heb je wel een motorrijbewijs voor nodig,of telt je autorijbewijs indien voldoet aan vereiste(ken niet direkt jaartal uit mijn hoofd).Doe zoveel mogelijk navraag bij mensen die een GTS125ie hebben,zie hun profiel op vespaforum.

grt Eric

Link naar reactie

ik heb met de carburator versie gereden en heb nu een gts 125 ie super, heb totaal geen probleem van de aanwezeigeproblemen bij sommige IE versies.

heb de mijna dan ook nog maar pas en denk wel dat de fout er uit is.

dat hij beter presteerd laat ik buiten beiden want daar voel ik niet direct een groot verschil.

voor mij is de carbu en de ie versie allebei een goede vespa.

grtz

Link naar reactie

Ik rij rond met een GTS 125 ie super. In het begin (eerste 500 km) ondervond ik ook een lichte aarzeling bij het vertrek bij koude moter. Maar ik moet nu toch zeggen dat hij nu onmiddellijk luisters naar de gashendel.

Ik kan moeilijk vergelijken, het is mijn eerste vespa, maar ben wel supercontent. Er is in mijn ogen wel een groot verschil tussen de GTS en de LX op gebied van uiterlijk. Ik zie toch zeker voor een man liever de brede kont van de GTS. Je kan ze volgens mij moeilijk alle twee graag zien. Ik zie de LX althans zeker niet graag. De retro LXV zou ook nog kunnen, maar dan vind ik d twee kleuren alweer te vrouwelijk.

Link naar reactie

Buiten het feit dat ik kan bevestigen dat je inderdaad 105km/u standaard en 115km/u +Leovince uitlaat kan rijden met een gts 125 carburant had ik graag nog wat meer bruikbare info gegeven:

- Een vespa, welke dan ook is allesbehalve comfortabel bij hogere snelheden.

- Velen hebben wél een punt wanneer ze opteren voor een GTS250 ipv een 125 zodat ze ook wendbaarder zouden zijn op een autostrade. Ik denk dat een vespa sowieso niet thuishoort voor lange afstanden op een autostrade, maar als je dat wilt doen... doe het dan zeker met een 250 want met die 125, carburant of IE zul je toch férm mogen volgassen en letten op je dieet: Alle "beetjes" tellen bij een 125 ;)

- Wat ik vaak lees bij mensen met een 125ie over de gasrespons nét na het starten: Ik kan dit ook thuisplaatsen bij de carburant versie. Het probleem ligt hier volgens mij bij de automatische choke: als je meteen goed gas geeft na het starten verzuip je de motor omdat deze nog in zijn automatische choke staat.

Dit wetende zou ik zeker opteren voor de 125ie: Gebruiksvriendelijker in revisies, naar verluidt beter normverbruik/performances hoewel deze gering zullen zijn,...

Spijtige eraan is dat deze 125ie standaard niet op zo'n mooist is.

Ik mis de bagagedrager en het oogverblindende kussen van de GTS125... maar dat zijn smaken die verschillen ;)

Persoonlijk:

- Ik lees vaak met tegenzin berichten over de topsnelheden van bepaalde Vespa's. Ik had veel liever mensen gehad die geïnteresseerd zijn in de kortst mogelijke remafstand e.d... Vespa's zijn nu eenmaal niet gericht op snelheid... daar bestaat ander speelgoed voor ;)

Link naar reactie

De ie versie heeft dan toch ook weer andere uiterlijke bijzonderheden die de carbu niet heeft. De gril op de ene bil is zeer mooi. Het geheel van de ie is toch veel sportiever dan de gewone. Een tip voor het bagaherekje. Koop het rekje en de topbox als 1 pakket. Als je het afzonderlijk koopt heb je problemen met het 'lederen' kussen op de box die je apart moet betalen. Het geheel is veel goedkoper.

Link naar reactie

Allemaal juist, al zou ik net wel voor de ie gaan omwille van het zadel. (naast de nieuwere moter natuurlijk) En wat die topsnelheden betreft: als je van plan bent om vaak sneller dan 80 of 90 km/u te rijden, koop dan zeker een aangepaste helm en een windscherm want dat is bij mij (met vespa granturismo helm en zonder windscherm) geen lachtertje.

Link naar reactie

Persoonlijk:

- Ik lees vaak met tegenzin berichten over de topsnelheden van bepaalde Vespa's. Ik had veel liever mensen gehad die geïnteresseerd zijn in de kortst mogelijke remafstand e.d... Vespa's zijn nu eenmaal niet gericht op snelheid... daar bestaat ander speelgoed voor ;)

eindelijk, heb hetzelfde gedacht.

Link naar reactie

Zo zie ik het vespa-rijden ook en ik heb mijn vespa echt niet gekocht om tegen 100km/h te rijden. Het rijcomfort is dezer dagen veel groter tegen een snelheid van 70km/h, veel minder wind en kou in gezicht. Vespa-rijden is volgens mij synoniem met op het gemak een kort ritje doen, dit om eens goed uit te waaien. Als je dan ook nog volledig je goesting vindt in zijn uiterlijk kan het alleen maar meevallen. Koop hem op het uiterlijk en rij ermee om op je gemak te komen.

@peter36 : voor een man van 36 jaar denk ik moet je praktisch voor de GTS 125 gaan en zeker niet voor de LX. Maar ja goesting is persoonlijk he, maar ik vrees dat je er spijt van krijgt als je het niet doet.

Link naar reactie

vind dat een vespa op zijn best is rond de 70 a 80.

wat ik ook vind is dat een lx veel kleiner is en je een beetje bekrompen zit als je wat groter bent.

plus het gemak dat een gts of super een beetje hoger ligt dan een lx.

wat bulten en putten in de weg beter aan kan.

heb zo is de bescherkap onder een lx met de grond geraakt.

bullen schoten naar binnen, aandrijfriem in frut van elkaar.

gts is mooier en makkelijker.

tenzij je er alleen mat naar de bakker gaat rijden om de hoek.

dan is de lx beterkoop kwa prijs

Link naar reactie

De GTS 125 ie Super kost officiëel 4399 EUR inclusief BTW.

De GTS 125 kost 4099 EUR incl.

Je kan bij de meeste dealers wel 5% korting bedingen, of je kan voor een gelijkaardig bedrag kiezen aan opties.

Ik heb gekozen voor chromé valbaren opzij, een klein windscherm, een bagagerekje met bijhorende topbox.

Uiterlijk lijken ze op elkaar maar de super is veel sportiever, rijden zullen ze wellicht ongeveer hetzelfde denk ik. Jammer dat bij de super het bagarekje niet standaard is en bij de carburatorversie wel. Het zadel van de super is dan weer veel mooier dan die van de gewone.

Succes

Link naar reactie

@Peter36,je kan/mag op dit forum heel wat vragen stellen over vespa/accessoires enz... maar je moet ook van goede wil zijn en af en toe zelf iets opzoeken op internet,stap één of meerdere vespa-winkels/garages binnen en vraag zoveel mogelijk uitleg en prijzen,je zal er zelf voldoening in vinden ,voor de prijzen van kledij en helmen vind je héél wat info terug op de site van bvb RAD,Hein-Gericke enz...zeker terplaatse passen,uitproberen en eventueel testen,eenmaal gekocht zit je ermee.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...