erikmm Geplaatst: 22 oktober 2009 Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 Na hoeveel kilometers is het nodig de riem te vervangen...??? Is het veel werk om zelf te doen en hoe begin ik eraan...? GTS 250ie abs Link naar reactie
mgent Geplaatst: 22 oktober 2009 Delen Geplaatst: 22 oktober 2009 Om de 15.000 is het best deze te vervangen. Ik zou er zelf niet aan beginnen als je niet weet hoe alles ineen zit. Er moeten nogal wat vijzen uitgedraaid eer het deksel er af komt. Is geen goedkoop onderhoud. De riem alleen al kost ongeveer 69 euro. Ik ga binnenkort mijn tweede steken. Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 6 november 2009 Delen Geplaatst: 6 november 2009 hoe merk ik dat mijn riem op z'n einde is? tikkend geluid of reutelend geluid? want ik zit daarmee en weet niet wat het is? en ik heb nog geen 3000 km... Link naar reactie
mgent Geplaatst: 6 november 2009 Delen Geplaatst: 6 november 2009 Dat kan dan zeker je riem niet zijn. je kan rond de 18.000 met een riem doen, veilig is te wisselen om de 15.000. En als je probleempje hebt, is er toch je dealer ook om te informeren ? Link naar reactie
sprangers_stefan Geplaatst: 6 november 2009 Delen Geplaatst: 6 november 2009 die dacht dat het de variomatic zou zijn en dat kan geen kwaad, dat zou van zichzelf weggaan... Link naar reactie
Oregon Geplaatst: 7 november 2009 Delen Geplaatst: 7 november 2009 Hoogst interessant... want ik ben ook van plan om 15.000km te halen met de vespa met der jaren Nu lees ik tegenstrijdige berichten ivm de riemen. Standaard zijn deze duur maar naar mijn mening toch wel goed (15.000km) Alternatief zijn er ook de Kevlar riemen (e.g Malossi) waar sommigen bij hoog en bij laag zweren dat dit een héle goeie tune-up is; anderen zeggen dan weer dat hij evenveel waard is als wat ze er voor betaalden: weinig Gooi het in de groep! Link naar reactie
Jo De Meyer Geplaatst: 15 november 2009 Delen Geplaatst: 15 november 2009 Ik heb het deksel gedemonteerd na 15000 km om de riem na te kijken.GTS 250ie 2006 Hij zag er nog als goed uit en aangezien we nu amper 1000 km per jaar doe blijft hij nog wat liggen. Om de riem zelf te vervangen in speciaal gereedschap nodig om de pouly los te maken. gr jo Link naar reactie
erikmm Geplaatst: 17 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2009 Dat gereedschap is om de pouly te blokkeren...??? Ik doe bijna alleen autoweg met mijn 250 GTS, dus ik denk dat de riem daar minder zal door slijten...??? Hoe zien we aan de riem dat er slijtage is...??? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.