Ga naar inhoud
Vespaforum.be

italia... vespa museum


jurgen

Aanbevolen berichten

Dat klinkt veelbelovend. Alvast veel plezier ginds. Over foto's en relaas gesproken... ik ben zelf net terug uit Zuidoost Azië. Voor zij die ooit eens die kanten willen uitgaan dan geef ik je een adresje in Phnom Penh: The Green Vespa bar, verzamelplaats voor reizigers maar ook voor een handvol expats die er niet voor kiezen om met een dirtbike in het verkeerskluwen van de Cambodjaanse hoofdstad te rijden... nee zij doen het in stijl met een vespa.

greenvespa1.jpg

greenvespa2.jpg

Wat mijn tweede thuisland betreft, Thailand, daar is de vespa nog steeds meid van alle werk en dat zie ik graag. Jullie ook?

vespaBKK.jpg

vespaBKK2.jpg

Link naar reactie

Er zijn een paar scootershops in Bangkok. Voor de rest is het Yamaha, Honda en Suzuki in een verhouding van 1.000 tegen 1. Vespa is dus op de retour. Er is ook een vrij grote Vespa Club ginds. De meeste vespas vind je in Bangkok en Hua Hin, vaak met een farang (westerling) eigenaar. Maar ja, ik vermoed dat je eerder natuur wil zien bij het rondtrekken? ;-)

Je mag me altijd mailen voor hulp bij je reisplanning in Thailand, ik ben er ondertussen al een achttal keer geweest en zo een beetje overal in t land.

Je weet me wel te vinden he...

Driezza

Link naar reactie

Euh, China is groot he;-)

Taiwan, Yunnan en Tibet daar ben ik nog geweest (verslagjes op mijn site onder rubriek reisverhalen) maar Hong Kong nog niet. Connections heeft nu wel een gazetje uit over Hong Kong met tips in. Misschien eens binnenspringen in hun winkel aan de Hoogpoort (Mosquito coast).

Driezza

Link naar reactie

het "museo piaggio" is gehuisvest in de oude fabriekshalen in het gezellige pontedera dat maar een kwartiertje ligt verwijderd van pisa, dat op zijn beurt ligt in het prachtige toscane!

surf eens naar www.scprimavera.be (neem het vierde icoontje/nieuws en kies dan piaggio) , daar kan je een verslag lezen van mijn bezoek vorig jaar dezen tijd! doen!! groeten jan

Bericht bewerkt (25.09.2005 | 08:27)

Link naar reactie

Vorig jaar zijn wij in het noorden van Thailand (Soppong) aan de Tham Lot grotten een vespa-club op doorreis tegengekomen.

08Pai&Soppong01.jpg

en in Vietnam zijn de Vespas duidelijk terug in opmars. Je ziet overal naast de baan ijverige mannen een vespabil handmatig uit een vlakke plaat staal boetseren. Vooral om zelf mee te rijden, of om aan toeristen te vehuren he ;-)

13Dalat&NhaTrang08.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...