Gette Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Na nu al en tijdje rond te rijden, begin ik me meer en meer te ergeren aan mijn 4de versnelling.. De Vespa rijdt goed, heeft meer dan voldoende koppel in 1, 2 en 3 maar in 4de valt hij dood. Hij verliest soms zelfs eerder toeren... en in 3de kan ik dan soms de snelheid eerder wat naar boven trekken. iemand enig idee, waarom 4de niet op toeren wil komen? btw set-up: -DR177 -24/24 carbu -pollini expansie-uitlaat groeten Gerd
bluevespa Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Sinds wanneer hedde gij ne polini steken??
Gette Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 sinds gisteren allez, eigenlijk sinds de maandag, maar gisteren was hem er onderweg afgevallen ;-) maar met de Simonini was dit hetzelfde...
BartPK Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 hey Gerd, Bij mijn DR had ik hetzelfde probleem in 4e met een simonini pijp (heb wel nog de 20/20 carbu). Dit lag aan een te groot sproeierke(112). Had een 108 gestoken en twas opgelost (hij ging trouwens echt als een speer). De simonini was me op de duur toch teveel lawaai dus heb dan mijn originele pijp terug gestoken (met zelfde sproeier =108)en had hetzelfde probleem. Heb een 107 gestoken en probleem was weg. Dus welke sproeier steekt er in en hoe ziet de bougie eruit? timing staat goed?
gunter Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Wat zou het verschil zijn tussen die polini en die simonini? Ik heb ook een simonini steken.
Gette Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 Wat zou het verschil zijn tussen die polini en die simonini?Ik heb ook een simonini steken. 20dB ;-) (maar mijn demper van mijn simonini was wel stuk)
Boseau Posted September 30, 2009 Posted September 30, 2009 Ai en als je extra hoog in toeren gaat in 3e en dan pas schakelt, krijg je dan wat meer koppel of geeft dit hetzelfde resultaat?
Gette Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 Ai en als je extra hoog in toeren gaat in 3e en dan pas schakelt, krijg je dan wat meer koppel of geeft dit hetzelfde resultaat? geeft idd hetzelfde resultaat... in 3de gaat hij net de 80 voorbij; in 4 de valt hij terug onder de 80, tenzij met wind in de rug...
Gette Posted September 30, 2009 Author Posted September 30, 2009 Dus welke sproeier steekt er in en hoe ziet de bougie eruit? timing staat goed? Timing is in orde, ik rij momenteel met een 119 sproeier rond, kleiner gaf een te arm resultaat.
Gette Posted October 1, 2009 Author Posted October 1, 2009 een van de dagen, eens een kleinder tandwiel op de koppeling steken, eens zien of hij dan in toeren wil komen. Ik vrees enkel wel dat hij dan veel te veel koppel gaat hebben in 1ste
BartPK Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 hebt gij uw carter(inlaat) bijgefreesd eigenlijk? want nen 24mm steken op een "te klein" spruitstuk zal ook ni et vanzelf gaan...
gunter Posted October 1, 2009 Posted October 1, 2009 Ik had op mijn LML motor ook een DR177 met 24/24carbu zonder een bewerkte carter,geen probleem mee gehad. (wel met de krukas;-))
Gette Posted October 2, 2009 Author Posted October 2, 2009 heeft er toevallig iemand een 21 tands koppeling liggen? want er steekt nu een 22tands in?
Gette Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Ondertussen al een poosje tandwieltje vervangen, zonder deftig resultaat. En afgelopen weekend de uitlaat terug vervangen door de Simonini, en eindelijk vlamt hij deftig
Hollow Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Seg gette doede gij nog iet me da 22tandwiel ? Want in da geval ben ik wel geintresseerd. Ik zoek da nu ondertussen al zo lang... Hoor het graag van u. groetjes Felice
Driez Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 met DR177 moede met sitto plus rijden, anders gaat hij voor geen meter en moogde doen met uw sproeiers wadde wilt ik heb het ook tegen gekomen hoofdsproeier bij ne 24 is dan 122 succes
Hollow Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Mail me maar gette Wa ge'r voor moet hebben en dan spreken we zo zel af. Ik zit nog altijd te twijfelen of ik ni voor de polini 23/64 zou gaan voor op 8 inch, maar wil het graag eerst wo proberen 22/68 dan zonder te veel tralala en een pak goeikoper HOOP IK haha Ciao
BartPK Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 met DR177 moede met sitto plus rijden, anders gaat hij voor geen meter en moogde doen met uw sproeiers wadde wilt ik heb het ook tegen gekomenhoofdsproeier bij ne 24 is dan 122 succes Niet waar hoor, met mijne originele uitlaat erop was het ook al een ferm verschil, niet in top snelheid, maar wel in trekkracht. Met de sito gaat hij nu vlot 100, met de simonini ging hij 110... Alleen vond ik het mooie geluid van de simonini toch te luid. Ik stond zo eens aan een rood licht en naast mij stond een 'hot mom' met hare kleine achterop. Die kleine begint ineens kei hard te wenen, die vrouw bezie mij kei vies, ik heb hem dan in eerste gezet en met de ambriage gespeeld om wa minder toere te make, want kvon da toch ma ambetant met de sito plus rijdt hij dan weer veel beter in lagere toeren. Wel een veel lagere top.
EriX Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 @BartPK Die kleine begon gewoon te bleiten omdat die jaloers was dat zijn hot mom niet met ne vespa reed maar met ne velo. Hoe zou je zelf zijn als kleine, als je kan kiezen, achterop met de hot mom op ne velo of achterop met de hot trendy mom op ne vespa... Ge zou voor minder beginnen bleiten. En die hot mom keek kei vies omdat ze jaloers was dat jij wel op ne vespa zat. Zij zaagt waarschijnlijk hare vent de oren van zijne kop voor nen trendy vespa maar krijgt die natuurlijk niet. ;-)
BartPK Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 ze mocht alleszins wel eens met de mijne rijden, ze moest het maar vragen
EriX Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 ze mocht alleszins wel eens met de mijne rijden, ze moest het maar vragen [zwaar offtopic, alhoewel, de Gette kennende is dit wel ok voor hem] MILF ofwa??? ;-) [offtopic]
Gette Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 hey hey, ni off-topic gaan hé Verteld liever wat voor koplampen ze had!!! en liefst met foto!!
Gette Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Bon, het zal blijkbaar toch ne Sito+ worden, want ben daarnet over menne Simonini gereden... (al goe geen Bluevespake gedaan)
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.