jurgen Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Geboorte van een klassieker: Hoe drie Nederlanders scootermerk Lambretta willen reanimeren. http://www.depers.nl/economie/327425/Geboorte-van-een-klassieker.html Link naar reactie
Thomassker Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Het eerste ontwerp is bekend als de Lambretta Cigno: Dan vond ik de vorige poging (http://www.lambrettainnovation.co.uk/view_page.php?pid=32) toch geslaagder Link naar reactie
Vegilante Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik vind ze wel geslaagd! Beide modellen. Leuk dat de interesse naar retro blijft aanhouden 8-) Link naar reactie
olivier_vespa Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Héééééééél vet idee ! Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Niet direct mijn ding. Alles is zo afgerond dat de typische "lambrettalijn" of het "karakter" die lambretta'hebben volledig verdwenen is. Die haaietandjes op de flanken (verwijzing naar de specialreeksen) kunnnen dit ontwerp niet naar een hoger niveau tillen. Als je zo'n afgerond "ding" wil, kan je beter een Aprilia kopen, de kostprijs zal heel wat lager liggen. Het vorige prototype vond ik ook heel wat beter. Groetjes, nero. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 De eerste ontwerpen van de lambretta Cigno zijn 3D tekeningen. Het zal na enkele ontwerpen verder er nog wel anders uitzien in't 'echt'. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 heeft iets weg van een step vind ik Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 I am a fan of minis and yet i hate the new "mini", Mainly because the old design was better than what BMW now call a mini, In my opinion it didn't need redesigned. I like Vespas, but i don't like the new ones, for the same reason. The Vespa was a success because of its simplicity and the beauty of its futuristic concept. A new GTS is a very complex machine with a "vespa" shape tig welded over it.In my opinion the Vespa didn't need redesigned. I love lambrettas, and the day someone tries to fit a plastic shell, remodelled to THEIR idea of what an Italian scooter should look like( pininfarina isn't good enough for these nederlanders eh?), I will bring down a terrible vengance!!!!!!! ;-) Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 misschien een domme vraag maar ik stel ze toch : wordt er met lambretta momenteel evenveel "geknoeid" in de currylanden als met wespen ? - dan staat europa nog wat te wachten wanneer dit merk een even grote hype wordt zoals vespa ik kan ze niet direct terugvinden maar onlangs heeft iemand op het forum ook al een keertje pics gepost van de nieuwe generatie lammy's (was een okergele met zwart bij) - ik vond ze eerlijk gezegd wel geslaagd alhoewel ik de oude generatie zeker zo mooi vind - goesting is en blijft echter koop grts frutsab Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 @ frutsab Volgens mij wel. Ik dacht dat ik in een topic al zo een foto had gezien van een Lambretta die in twee was geplooid. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 @ frutsabVolgens mij wel. Ik dacht dat ik in een topic al zo een foto had gezien van een Lambretta die in twee was geplooid. There has always been a lambretta hype! i think the vespa fans just missed it because they weren't looking. Some Viet-lammers are as bad as the curry vespas out there. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 ik kan ze niet direct terugvinden maar onlangs heeft iemand op het forum ook al een keertje pics gepost van de nieuwe generatie lammy's (was een okergele met zwart bij) - ik vond ze eerlijk gezegd wel geslaagd alhoewel ik de oude generatie zeker zo mooi vind - goesting is en blijft echter koop dat was ik denk ik: http://www.vespaforum.be/index.php?q=forum/topic/12292 de Robledo's Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 alhoewel ik volledig (of voor 't grootste deel toch) de mening van belfast john deel vind ik persoonlijk het ontwerp van die okergele hierboven toch geslaagd 't heeft uiteraard ook een groot deel met marketing te maken - kever, mini, jaguar, fiat500, vespa ... - je zou maar een domme marketeur zijn om niet in te spelen of op de kar te springen van "die goeie tijd van vroeger" - of we het mooi moeten vinden is (gelukkig) volledig persoonlijk - nogmaals to each his/her own grts frutsab Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 de "new beetle" had niets meer van de kever... echt niets meer... verdorie gewoon een golf chassis met een ander kapje op... dan heeft bmw met de mini toch beter werk geleverd, en de fiat 500 is ook best leuk( als stadautootje). Persoonlijk vind ik de ontwerpen in 3 d beter dan deze okergele, maar dat is goesting... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 het grote voordeel van deze "moderne" Lambretta is natuurlijk ook dat die aangepast zijn aan de huidige verkeerssituatie in onze contreien, is toch ook niet onbelangrijk denk ik ? @ frutsab, mochten deze ooit te koop zijn, dan zij wij de eerste 2 die er een zullen hebben ? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Persoonlijk vind ik de ontwerpen in 3 d beter dan deze okergele, maar dat is goesting... je hebt ze ook in een ander kleurtje hé ;-) Link naar reactie
toon-77 Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 ik vrees dat het niet de kleur is joene ben geen vrouw he Link naar reactie
EriX Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Het lijkt wel alsof ze een lambretta en een Vespa GTS bij elkaar hebben geklutst met dit als resultaat. Kijk maar naar het zadel, rekje, beenschild, handschoenbakje, pinkers, wielen, ophanging vooraan, spiegels, etc... Ze hebben dus niet enkel de motor overgenomen maar ook de algemene nieuwe 'look'. Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik dacht net hetzelfde. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Laat een Lambretta een Lambretta zijn en blijven, we hebben nu al plastic Vespas das al erg genoeg. Innocenti bestaat niet meer, laten we dat zo houden. Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 wa is er nu erg aan plastiek vespa's - das hier tegenwoordig altijd da zelfde gezever wanneer mensen nu een oldie kopen wordt ze verweten "erbij te willen horen" - kopen ze een nieuwe plastic automaat dan ist ook weer ni goed ... - misschien eens stilstaan bij het feit dat sommige mensen graag een scooter hebben maar niet echt met een oude stalen handgeschakelde knar willen rijden maar een vlot en soepel plezant automatisch scootertje verkiezen iedereen mag zijn mening hebben en uiten maar hier is volgens mij toch al ruim voldoende over gezeverd @moon - da's geen kritiek op jou - gewoon in't algemeen grts en prettig weekend aan iedereen die met ne classic, ne plastic, ne curry of whatever rijdt Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 voor de liefhebben, hier in 3D: http://www.youtube.com/watch?v=-6gNwwoSECs Link naar reactie
EriX Geplaatst: 7 augustus 2009 Delen Geplaatst: 7 augustus 2009 Als je het zo bekijkt heeft het wel een héél hoog Jetsons gehalte! ;-) Of wat recenter: Futurama gehalte. Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 MMMM, @ Erix: ik deel je mening... maar dat is daarom zeker niet slecht. Opnieuw een schoon model... Ik denk wel dat Lambretta niet zo'n hype is of wordt zoals vespa. Die prototypes bestaan al lang en het komt maar niet tot een produktie. Ik vindt een paar Lambrettamodellen supermooi, andere weer niet. Ze veranderen te veel van 'look' terwijl Vespa meer herkenbaar blijft. 't Is alsof ze niet goed weten welke richting ze uit moeten. 'Wait and see' zou ik zeggen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 augustus 2009 Delen Geplaatst: 11 augustus 2009 Veel veranderen van look?? Ik vind ze net als Vespa gelijk opgaan qua uiterlijk. Een Lambretta LI heeft dezelfde trekken en lijnen als de Lambretta GP, net als de TV en de SX. Ze worden enkel aangepast aan de nieuwere technologie van die tijd, net zoals Vespa. Als ze natuurlijk een plastic maken dan gaan ze pas verschillen, net zoals Vespa... Gelukkig maar dat Lambretta geen hype wordt, net zoals Vespa... PS. Nee, ik heb niets tegen plastic, maar heb liever de classic... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.