regus Geplaatst: 13 juli 2009 Delen Geplaatst: 13 juli 2009 Ik heb mijn laatste rit hetvolgende meegemaakt. Tijdens het rijden (in 2de of 3de, 4de nog niet geprobeerd), gaat mijn wesp (px125) ineens uit zijn versnelling. Met de nodige schok erbij. Dan moet ik gewoon even terug naar 2de of 3de gaan (tot ik een goeie klik hoor/voel) en dan zit die meestal wel goed in vitesse. Komt vooral voor als ik in hogere toeren rijd. In het verleden had ik dat nog wel voor, maar dat was eerder sporadisch. Nu is het constant. Is dat een kwestie van de kabel wat meer aan te spannen of te ontspannen of zo ? Groeten BART Link naar reactie
regus Geplaatst: 16 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 16 juli 2009 precies geen gekend probleem ? Hopelijk toch iemand die me in gang kan zetten ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 16 juli 2009 Delen Geplaatst: 16 juli 2009 kan zijn dat het uw kabels zijn die niet goed zitten maar ik denk eerder aan uw schakelkruis dat zijn beste tijd gehad heeft grtz sidvespa Link naar reactie
regus Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juli 2009 Ik vermoed dat ik dan dit zal moeten laten vervangen ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 18 juli 2009 Delen Geplaatst: 18 juli 2009 nee, dan moet ge dit: http://scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621641130096&dataModelSelection=&target=productdetail&category1=C&cid=144908&category2=CAT vervangen en daarvoor moet je blok helemaal open. en onder andere aan uw vloermat te zien is het een pre '84 PX en is het dus deze, let goed op dat je de juiste besteld. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 juli 2009 Delen Geplaatst: 18 juli 2009 Het schakelkruis zit binnen in het carter, motor moet dus geopend worden om het te vervangen. Het pijtje op de foto wijst het versnellingsapparaat aan. Een versleten versnellingsapparaat kan ook de oorzaak zijn, maar dan zou het schakelen heel moeilijk gaan. Controleer eens of de kabels van vitessen niet moeten worden bijgeregeld (deze mogen niet teveel "speling" hebben of te hard aangespannnen zijn). Groetjes, nero. Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 20 juli 2009 Delen Geplaatst: 20 juli 2009 Meer dan waarschijnlijk uw schakelkruis. Telkens dat ge uit en terug in vitesse "knalt", breken er kleine stukjes van de randjes/uiteinden van dat kruisje af waardoor steeds minder precies wordt. Het probleem wordt daardoor alleen maar erger. zie ook http://www.scooterhelp.com/tips/engine/shift.cross.lf.vespa.html Ge gaat idd uwe motor moeten opensmijten, het schakeldoosje alleen gaat niet veel helpen, vrees ik. Och, bekijk het positief; kunt ge ineens de binnenkant van uwe motor eens helemaal opkuisen ) veel sleutelplezier! Link naar reactie
regus Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Twas inderdaad het schakelkruisje, maar blijkbaar nog veel meer. De problemen begonnen zicht op te stapelen. Ratelend geluid, af en toe een goeie vastloper, althans iets dat erop lijkt. Ondertussen is zo goed als heel de motor gereviseerd. En nu draait die terug als een wesp in een bloementuin ! Link naar reactie
Jürgen d Geplaatst: 18 januari 2020 Delen Geplaatst: 18 januari 2020 Goeiemorgen, Vespa 50cc uit 1971 gekocht met 3 vitesses.op het linkse handvat,staat tussen versnelling 1 en 2 een .(punt).is dat de neutrale stand aub? Verder nog,hoe wordt er geschakeld aub?linkerrem aantrekken en draaien aan de hendel? Thx Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.