Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eventjes voorstellen


Tom Verstappen

Aanbevolen berichten

Beste Vespa liefhebbers,

Als nieuw lid zal ik me eerst maar eens voorstellen hier.

Mijn naam is dus Tom Verstappen, ben 36 jaar en heb net mijn eerste Vespa besteld.

Hoewel ik al jaren mijn zinnen had gezet op een Vespa, had ik het tot nu toe steeds uitgesteld. Aanvankelijk wou ik een Vespa GTV 125cc Portofino, maar jammer genoeg wordt deze niet meer gemaakt. Het is dus een Vespa LXV 125cc Portofino geworden. Het moest deze kleur zijn, en een GTV 250cc, die nog wel bestond in Portofino, vereist een moto rijbewijs, hetgeen ik niet heb.

Kortom, het is dus deze geworden.

Ik ben werkzaam als grafisch ontwerper, koken, horloges en alles aangaande Mac. zijn mijn interesses.

Verder ben ik nog vrijgezel, dus niet getrouwd en geen kinderen.

En ik heb een Facebook profiel.

Dat is het zo een beetje.

Ik zal vaak een kijkje komen nemen hier en naarmate ik meer en meer vertrouwd geraak met Vespa, bijdragen doen aan het forum.

Tom

Link naar reactie

Dank jullie voor de verwelkomingen.

Ik draag een warm hard toe aan mooi design, en dan kom je al vlug aan Vespa en Mac., niets snobbisch daaraan hoor, gewoon respect voor de talenten van die ontwerpers. Jammer genoeg hangt aan mooi design meestal een hoger (en soms te hoog) prijskaartje.

En voor mij was het ook inderdaad de kleur die me over de meet trok. :-)

Link naar reactie

profi met je wesp, laat mij u hier al waarschuwen voor de ironische, sarcastische en vaak cynische humor van vele forumleden. Maar als grafisch ontwerpen leer je ook wel relativeren zeker?

Mag ik u trouwens enkele vragen mailen? Ik ben bezig met een thesisonderzoek naar kunstenaars in de reclamewereld... Werkt u samen met of binnen een reclamebureau?

alleszins al bedankt :)

groeten,

Bart

Link naar reactie

awel, ik zal daar ineens een voorbeeldje van geven van die humor.

Ik begrijp dat je een voorliefde hebt voor design, maar wat ik dan niet snap is dat je dan zo'n superlelijke moderne plastieke vespa verkiest boven het supermooie design van de handgeschakelde vespa's? ;-)

Ieder zijn goesting hé. Smaken verschillen en al een geluk of we zagen er allemaal hetzelfde uit. :-)

Veel rijplezier en misschien tot ergens op een rondrit.

Link naar reactie

@Bartpk

Stel je vragen maar en zal ze naar best vermogen beantwoorden.

PS: Waarvoor staat WESP ?

@Erix

Ik viel voor de kleur.

En inderdaad, vintage Vespa's hebben ook wel een mooi design en hebben hun charme, maar de kleuren zijn niet mijn ding. En voor een eerste Vespa wou ik een moderne. Wie weet in de toekomst val ik voor een klassieker.

Link naar reactie

"PS: Is het gebruikelijk dat Vespa rijders ook hun hand opsteken wanneer ze een andere Vespa rijders tegen komen?"

Jazeker, doch wel met dien verstande dat wanneer het een plastieken vespa betreft, de middenvinger wordt opgestoken; als het een ander model is, is het aangewezen het duivelsteken te maken

Link naar reactie

Ik heb net het draadje gelezen dat hierboven is vermeld.

Hoewel ik nog geen mening ga vormen aan de hand van 1 draadje, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat de Vespa gemeenschap toch ietwat minder samenhangt dan de Mac gemeenschap.

Sorry dat ik het zeg, maar wat maakt het nu uit of je op een vintage (ijzeren) Vespa rond rijdt, of op een recente (plastieke) Vespa. Ik neem aan dat men toch allemaal een Vespa liefhebber is, anders koop je hem toch niet. Dus de drang om personen in groepjes in te delen, en een wij/zij houding, dat vnd ik jammer. Dat vind je bijvoorbeeld niet terug in de Mac gemeenschap. Of je nu een oude Powerbook hebt of de laatste nieuwe MacBook Pro, we zijn allemaal Mac liefhebbers en proberen elkaar verder te helpen met vragen en hints.

Hopelijk heerst dezelfde mentaliteit ook in de Vespa gemeenschap.

Voor mij zou een begroeting ook elimentaire beleefdheid zijn en een teken van welkom tot ons "clubje", blij dat je ook door Vespa gepassioneerd bent. En als je dan geen groet terug krijgt, toch niet direct het slechtste denken. Zoals ik lees kan ik me best voorstellen dat men niet direct gerust een handje lost van't stuur bij hogere snelheid, of je was verstrooid, ...

Maar zoals ik al zei, ik vorm nog geen mening aangezien ik nog maar 1 draadje heb gelezen.

De opmerking van hierboven betreffende de middenvinger ...dat catalogeer ik voorlopig onder de noemer humor. :-)

Link naar reactie

Als je met je handje los gaat zwaaien, ga je al snel gecatalogeerd worden bij een andere categorie rijders ...

Een vesparijder groet met de linkerarm schuin beneden en het v teken gevormd met twee vingers. Iets waar je dan ook snel een middenvinger kunt van maken.

En ook de meeste motorrijders beantwoorden die groet. Net zoals sommige vesparijders niet groeten.

Link naar reactie

Ieder zijn gedacht metaal of plastic, Elke Vespa heeft iets. Ik ga hier weer op enkele hun tenen trappen. Maar er zijn veel ijzeren wespen waar dat er meer plamuur ophangt dan dat er plastic op mijn wesp hangt. Versta mij niet verkeerd ik heb enorm veel respect voor de mensen die de tijd en de kennis hebben om een oudje tot een pareltje om te toveren. Maar ik heb er al gezien waarvan ik denk bij de eerste put of drempel vliegen de stukken eraf. Sorry ik dwaal weer af. Van harte welkom Tom en veel plezier toegewenst !!

Link naar reactie

Ik heb jaren Harley gereden en had iets tegen de nieuwe Harleys, de Evolution blokken. Maar... ..na 200 KM lag ik te sleutelen of olie bij te gieten, en als die mannen mij vrolijk voorbij bromben kreeg ik wel een "apart gevoel" vanbinnen.

Dus, alle respect voor de tweetakten, old timers en classics, i was one of you, ik ben een oude iso en een cosa gehad, maar zonder moeite, zonder schakelen mijn kms vreten, is minstens even leuk, hoor. Om maar niet te spreken over de remmen en de wegligging.

BTW, mijn volgende vespa MOET eentje zijn uit de jaren 50, dus tot zover mijn statement.. :-/

BBF

Link naar reactie

ik moet toegeven dat ik Tom moet bijtreden ... het gaat er hier dikwijls heel negatief en denegrerend aan toe ... termen als janetten, middenvinger, plastieken vespa ... da's hier schering en inslag ... jammer !

Ik kom dikwijls op een 4x4-forum (ja mijne daily-driver was tot voor kort een dikke 4x4 - nu staat ie al een hele week op stal omdat ik telkens met m'n wespje op pad ben, zelfs met dit weer - benieuwd in welke groep ik nu gestoken zal worden !!) en daar zou het er ook zo aan toe kunnen gaan ... de zwaar geprepte en verhoogde 4x4's tegen de SUV's en dan nog de mini 4x4's tegen de grote zwaar diesels of de Jeeps tegen de Landrovers ... NOT !! Daar is één grote groep mensen die met dezelfde hobby en interesse samen komen om er over hun favoriete bezigheid te keuvelen ... Ja er wordt ook al eens gekibbeld en er vallen soms harde woorden ... hier op het Vespaforum is het anders, hier heb ik zelfs de indruk dat je bij een select groepje moet zitten om er bij te horen ... en opgelet, je hebt dan bovendien nog het juiste modelleke en bouwjaar nodig anders val je ook uit de boot ...

Soit, ik dool hier nog wel even rond en denk er het mijne van ... misschien bekijk ik het anders als ik hier en daar wat mensen beter leer kennen ...

Greetz,

Dommel

Eneuh, Tom, hou het vooral veilig !! Ga er van uit dat een ander jou niet gezien heeft op de baan ! (Hoor me hier doen met m'n 5-dagen-wesp-ervaring) ...

Link naar reactie

Wat een gedoe allemaal, oud of nieuw, de discussie gaat blijkbaar al een hele tijd mee. Ik rij al enkele jaren rond met een Mercedes oldtimer, die me al heel wat werk, tijd en centen gekost heeft. Moet toegeven met een classic rondrijden geeft een speciaal gevoel. Een groet onder classic Mercedes rijders kan er steeds af, al zie ik me niet wuiven naar alle Mercedessen...

Al 15 jaar droom ik van een Vespa of een Lambretta, en dit jaar hadden mijn vrouw en ik besloten er ene te kopen. Maar na al die tijd die in de Merc gekropen was, zag ik het niet zitten hetzelfde te doen voor de tweewieler. Een fulltimejob, met weekendwerk en twee kleine kindjes, ik heb er de tijd niet voor...

Dus ben ik nu heel fier dat ik met een Vespa rij, geniet ten volle, waw wat een gevoel. Door weer en wind naar mijn werk, nu blijft die oude bak thuis staan.

Maar wat een lulkoek lees ik hier allemaal zeg, een Vespa is een Vespa en alles evolueert he mensen. Ik ben zeer blij dat ik met mijn wesp vlot de weg op kan en niet steeds rekening moet houden met de mogelijkheid dat hij stilvalt en dan hopeloos op zoek moet naar orginele stukken.

Een vriendelijk groet aan ALLE Vesparijders!!!

Link naar reactie

@enkelen die hier een reactie plaatsten ivm beleefdheid, selecte clubjes, jeanetten, middelvingers, ...

lees eventjes terug de posts van BartPK en van Erix - de ene waarschuwt voor bepaalde humor en haalt zelfs de term relativeren aan - de andere toont begrip voor iemands interesse aan design en alludeert hierbij naar de vintage wespen

beide hun opmerkingen staan bol van goedbedoelde " ;-) " symbooltjes - beiden wensen ook proficiat, rijplezier en kijken zelfs uit naar een ontmoeting op één of andere rit

ik begrijp dan ook niet wat er op dit forum weeral aan denigrerends of whatever is gemeld

ik dacht in den beginne ook dat het er hier hard aan toeging maar heb snel ervaren dat tussen de regels leren lezen minstens zo belangrijk is als leren rijden op je scoot - en dan gaat het nu echt niet over behoren tot een select clubje want ik ga niet frequent naar treffens, meetings of welke activiteiten ook !

wat ik al wel heb ervaren is dat wanneer je op een ordentelijke manier iets vraagt (via het forum of erbuiten) je door een heleboel mensen snel en tof wordt geholpen - trek je echter frequent van leer of zanik je de oren van iemands lijf is het verdorie ni meer dan normaal dat je lik op stuk krijgt of de storm oogst van de wind die je hebt gezaaid

voila - 't is nu is gezegd door iemand die wel ouder is in leeftijd maar daarom nog geen ancien, die ni tot welk clubje dan ook behoort en die rijdt op wat door sommigen nen brol-PX genoemd wordt

alléz Tom en iedereen wees welkom, rijd veilig en vooral geniet van je Vespa en het -Forum

grts frutsab

Link naar reactie

Leuk allemaal te lezen.

Doel van elk forum/gemeenschap zou toch moeten zijn elkaar verder helpen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en smaak, gelukkig, want als iedereen dezelfde Vespa zou moeten hebben, zouden deze al vlug onbetaalbaar worden.

En als er een mengeling is van modellen, dit komt alleen maar de rijkdom van het forum ten goede. Zo leer je als nieuweling wat over de geschiedenis, welk karakteristieken elk modelletje heeft, enz.

Ik weet niet of hier ook moderatoren zijn, maar het is hun taak ervoor te zorgen dat er met respect met elkaar wordt omgegaan en te kwetsende uitspraken filteren.

Zelf ben ik actief op een Mac forum (MacFreak.org) en als je ziet hoe het daar aan toe gaat, echt heerlijk. Je hebt het gevoel deel uit te maken van een familie, vragen die je hebt worden naar best vermogen beantwoord, ... . Ok, ook hier heb je soms stoorzenders maar die worden al vlug door de groep tot de orde geroepen.

Het is een hobby, een passie, ... voor iedereen, jong of oud, nieuw model of een klassieker.

Ik hoop dat de grote meerderheid op dit forum dezelfde mening is toegediend en dat het steeds een leuke ervaring wordt hier te grasduinen.

Ik zal in ieder geval mijn best doen hieraan bij te dragen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...