Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sleutel bijmaken...gts125


Aanbevolen berichten

Hoi,

Deze week een tweedehands vespa aangeschaft.

De verkoper beweerde maar 1 sleutel te hebben en de andere op te sturen wanneer hij hem zou vinden.

Maar deze ochtend was ik bij een vespadealer en zag ik onder het zadel bij de andere papieren een key-card.

Kan ik aan zo'n key-card geraken bij vespa-Belgium?

Ik vermoed dat ik die nodig heb om een extra originele sleutel te laten bijmaken.

Gr

Link naar reactie

Ik hoop voor jou, dat je de bruine sleutel hebt. Heb je alleen de blauwe, ben je de pineut.

De bruine is immers de masterkey. Daar zit het decodeersysteem aan vast.

Jekan je tot een vespadealer wenden, om bij Piaggio aan extra sleutels te geraken.

Link naar reactie

Zoals ik al schreef, sleutels van gts zijn gecodeerd. Dus als er ook maar iets verkeerd gaat met je gts,zware panne,probleem, en je niet meer kan starten kan je door het ontbreken van de keycard en de mastersleutel je gts niet meer terugzetten of je blauwe sleutel updaten.

In de bruine sleutel zitten alle codes en gegevens over je vespa. Alleen met die sleutel en de card kan je een nieuwe sleutel laten bijmaken.

Dit zijn ingebouwde veiligheden tegen oa diefstal. En zonder die verdere gegevens zal ook Piaggio je niet verder (kunnen) helpen.

Link naar reactie

Hey, naast het blauwtje heb ik heb wel de bruine 'masterkey' doch de keycard ontbreekt. Vind ik dus ook heel ambetant. Toen ik hem kocht wist ik niet beter. De vorige eigenaar beweert nu dat hij de keycard nooit gekregen heeft.

@mgent, ik weet dat ik dus keycard en masterkey nodig heb doch ben ik met de bruine alleen al ietsje verder of even weinig als hierboven beschreven?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

@ Jabriz: Joepie, dan is er hoop voor mocht ik ooit een sleutel nodig heb. Wil je es uitleggen hoe het moet want mijn Vespadealer wist het precies niet goed. Hij zei: bruine niet nodig, een lege blauwe bestellen, laten slijpen en dan met je kaartje nog iets doen. Dat zal waarschijnlijk niet juist zijn.

Link naar reactie

in de gebruiksaanwijzing van je Vespa staat het goed uitgelegd. Raar dat de dealer niet weet hoe het moet...

Ik heb onlangs een sleutel laten bijmaken, en heb het kaartje niet nodig gehad.Bruine sleutel in Vespa, eventjes wachten, dan blauwe erin om de codes te copiëren, is zo gepiept. Moest je de gebruiksaanwijzing niet hebben, wil ik het wel eens overtypen...

Link naar reactie

Hey bedankt, ik lees wel dat de code card nodig is voor de "mechanische code". Zou dat te maken hebben met het 'profiel' van de lege sleutel zodat je zonder een bestaande sleutel al eentje kunt laten bijmaken bij Piaggio zelf?

Link naar reactie
  • 8 jaren later...

Even een reactie op een topic van 2009. Ondertussen bestaat de mogelijkheid om een perfect werkende sleutel te maken. Van enkel uw blauwe sleutel. En dit met waarborg. Dus voor zij die hun bruine sleutel en codecard kwijt zijn is er nog hoop. 1 tip let wel waar en bij wie je dit laat doen. Er zitten ook prutsers tussen. Reken wel tussen de 100 en 150 euro voor 1 gecodeerde sleutel. Voorzij die beide sleutels en de codekaart kwijt zijn. Bestaat er ook nog een hoop. Al loopt de kost dan al snel op naar de 400 euro en meer. Bovendien moet u kunnen bewijzen aan de hand van uw documenten dat u de eigenaar bent van het voertuig (en dit om diefstal te verkomen). 

Link naar reactie

Is juist, ik heb er ook eentje bij gemaakt via de blauwe sleutel.

Voor net geen 100 euro.

aangepast door Kinnie
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...