Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb momenteel 2 px'en, ééntje ga ik misschien niet meer gebruiken, hangt er vanaf of mijn vrouw ermee wil rijden of niet...

Als ik de verzekering zou stopzetten, laat ik dan de nummerplaat hangen tot ik hem verkoop/weer gebruik, of moet je deze terugsturen? Je betaald geen jaarlijkse taksen, dus misschien laten hangen?

Link naar reactie

Hmmm...

Ik heb op zeker moment vergeten mijn verzekering te betalen, een paar keer... Nadien een brief gehad dat de verzekering stopgezet was... Geen kosten aan, en mijn nummerplaat is iets meer dan 10 jaar op mijn Vespa blijven hangen... Ah, the good ol' days ;-) Ik weet niet of zoiets nu nog zou lukken...

Uit de algemene voorwaarden van Ethias:

Je kan je verzekeringspolis stopzetten, op het einde van het lopende contract, dit wil zeggen jaarlijks, mits een aangetekende brief 3 maanden voor het einde van het contract.

@Mgent, kan je dat staven van die schrapping?

Klaarblijkelijk zal het voor verschillende verzekeraars anders zijn, en vraag je dit best aan je makelaar of verzekeraar.

Link naar reactie

@Mgent:

Mijn formule is dus enkel om een contract NIET stilzwijgend te laten verlengen. Jouw formule is om een contract direct stop te zetten, en nog een gedeelte van de jaarlijks verschuldigde premie te kunnen recupereren.

Er staat wel ergens in de wet dat een nummerplaat, behorend tot een voertuig dat niet meer gebruikt wordt, binnen de 3 maanden terug naar de DIV moet gestuurd worden voor schrapping, anders blijf je rijtaks betalen... Maar aangezien je voor een PX nooit rijtaks moet betalen ;-)

Link naar reactie

Hieronder wat info van DIV zelf :

Schrapping van de kentekenplaat

Indien u niet meer in het bezit bent van uw voertuig en niet van plan bent een ander voertuig te laten inschrijven, dan raden wij u aan de kentekenplaat voor schrapping terug te sturen naar de Dienst voor Inschrijving van de Voertuigen (D.I.V.). De verkeersbelasting op de autovoertuigen blijft immers verschuldigd, zolang de kentekenplaat niet werd geschrapt.

Bij uitwissing beschikt u over een termijn van 4 maanden om:

uw kentekenplaat voor schrapping aan de D.I.V. te bezorgen;

of om:

een ander voertuig onder deze kentekenplaat te laten inschrijven.

Indien u zich niet aan deze termijn houdt, dan wordt er voor het niet tijdig inleveren van de kentekenplaat door de D.I.V. in elk geval een proces-verbaal opgesteld.

Enkel de officiële kentekenplaat (met de stempel, die doorgaans achteraan op het voertuig is bevestigd) wordt voor schrapping aanvaard.

Om uw kentekenplaat te laten schrappen, zijn er 2 mogelijkheden:

u stuurt uw kentekenplaat terug naar de D.I.V. - dienst Schrappingen - Vooruitgangsstraat 56 te 1210 Brussel. De datum van schrapping is de datum waarop wij uw kentekenplaat ontvangen.

u deponeert uw kentekenplaat in de daartoe voorziene bus aan de loketten* of in de bijkantoren van de D.I.V. Alle kentekenplaten die vóór het sluitingsuur van de loketten in de daartoe voorziene bus werden gedeponeerd, zullen nog dezelfde dag worden geschrapt

* Opgelet : de bussen in de provinciale antennes zijn enkel toegankelijk tijdens de openingsuren van de antennes, nl. van 8u30 tot 12u00 en van 13u00 tot 16u30.

Indien u uw kentekenplaat niet meer in uw bezit hebt, moet u bij de politie een origineel attest van onvrijwillig verlies van bezit (= een "attest van verlies of diefstal") aanvragen, waarop de woorden " voor schrapping " werden vermeld. Dit attest moet u binnen 15 dagen nadat het door het politiekantoor werd afgeleverd, aan de D.I.V. bezorgen. Uw kentekenplaat wordt geschrapt op de dag waarop wij het bovengenoemde attest ontvangen. In elk geval krijgt u per post een bewijs van schrapping toegestuurd om aan uw verzekeraar te bezorgen..

Link naar reactie

Dank u Polbrurv

Wat ik hieruit afleid is dat uw nummerplaat op uw bestaande Vespa kan blijven zitten, aangezien die in uw bezit blijft... Je mag er enkel neit mee rijden omdat die niet meer verzekerd is. Hoe dit met de verzekering moet gebeuren, ik denk dat dit best af te spreken is met uw makelaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...