Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hey,

een vriend van mij heeft 2 vespa's super 150 (bj 1974 en 1975) staan, welke uit Indonesië komen. Hij wil deze verkopen aan mij voor een vriendenprijs want ze staan bij hem toch maar gewoon weg te roesten. Omdat ik nog niet zo lang in het vespawereldje zit vraag ik mij af of ik deze vespa's gemakkelijk hier in belgië kan laten inschrijven en hoeveel dit zou kosten etc. De originele Indonesische papieren zitten er bij maar ik weet natuurlijk niet wat ik er hier mee ben.

Nu is het zo dat er wel nog wat werk aan is. (elektriciteit en kleine dingen) maar dit kan ik zelf wel in orde brengen denk ik (of is dit anders dan de Italiaanse vespa's?!).

Dus wat moet ik juist doen (waar moet ik beginnen) en is dit te omslachtig tot misschien zelfs onmogelijk?

En wat zou dit mij kosten? En ik heb ook al gehoord dat de vespa's van daar van mindere kwaliteit zijn?

Kan iemand mij meer info verschaffen?

mvg

Samuel

Link naar reactie

De Vespa's zijn Italiaans, maar met inferieure middelen op de weg gehouden/afgebeult. Laatst heeft iemand nog zo'n blokje laten zien op het forum; ik zou een zoeken (bv op curry).

Als zou het invoeren lukken, je bent hoogstwaarschijnlijk sowieso geld kwijt aan 2 nieuwe blokken, en het is nog maar de vraag hoe de frames er onder de plamuur aan toe zijn.

Vrienden prijsje zou geld toe moeten zijn, of voor nop, anders verder kijken - je koopt een bak ellende.

Link naar reactie

Kan idd heel gevaarlijk zijn. Dit heeft mij ook weerhouden een 'oldie' te kopen. Eerst wat ervaring opoen hier en overal, later misschien... Mocht je aan foto's geraken, toch eens posten zodat we ze kunnen zien?

Link naar reactie

Koop niet ,en laat u tenminste begeleiden door iemand met kennis van zaken.

Ik ken er de ballen van en heb gekocht via advies van een kenner.

Een oude bak waar ik super tevreden mee ben.

Hij was niet rot en de motor intakt.

Laat u niet verleiden door mooie laklaagjes .

Link naar reactie

hoe kan ik foto's toevoegen? dan zet ik er een paar op en kunnen jullie eens zien. Mijn bedoeling is eigenlijk om er gewoon eens langs te gaan met iemand die er wat van kent, en hem laten oordelen.

Gewoon even praktisch: ik heb indonesische papieren en invoeringsbewijs. Hoe zou ik dit verder moeten aanpakken om hem hier in België ingeschreven te krijgen?

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Die foto,s van die doorgezakte scooter was afkomstig van een vespashop uit India had ik een keer gelezen dus niet uit Indonesie dus je kan best er een aanschaffen als de prijs goed is.

Een oud model is altijd wel geld waard in ieder geval meer dan een simpele PX

Link naar reactie

Geef mij nu is één goede reden waarom je in godsnaam een vespa wil invoeren uit Indonesie, India of eender welk ander curryland?

Het antwoord staat hier: "Een oud model is altijd wel geld waard in ieder geval meer dan een simpele PX"

Link naar reactie

djezis...

nee, kom, laat ze allemaal doen en kopen. maar dat er hier geen één meer komt janken dat ze een miskoop hebben gedaan! 1000 keer wordt hier al die bullshit afgeraden en toch kopen diezelfde mensen dezelfde brol en dan 20 topics over "dit werkt niet en dat is kapot enz...". wel, spijtig dan.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nee is echt waar, je kan ze terug vinden via vespa. startpagina.nl, dus er wordt hier af en toe maar wat s;lap geluld door de zelfde personen, gewoon kopen als de prijs goed is.

Link naar reactie

Ik denk dat Genova er zelf zo'n verkoopt:)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...