Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zomer kledij op de vespa


Stip

Aanbevolen berichten

Wowww... ikzelf ben altijd in full battle dress als ik ga rijden. Zelf heb ik nog geen vespa want ben nog op zoek naar eentje wat me aanstaat. Maar ik rij wel op een Suzuki TL 1000 S.

En het is niet dat ik een motard ben dat ik de wijsheid in pacht heb. Maar op ALLE fora van motards word je snel duidelijk dat beschermende kledij een MUST is.

En laat me even duidelijk wezen... een dikke jeans beschermt je dus 0,0 tegen roadrash... meer nog... een jeans zorgt ervoor dat er erg pijnlijke vezels in je schaafwonde komen.

Ik heb wel een jeans met Kevlar... die kan wel tegen schuiven... te vinden in de betere motorzaak.

Voor alle mensen die rijden in 'vrije tijd' kledij omdat het warm is buiten... ik hoop dat je niks aan de hand gaat hebben ook al rijdt je maar 50...

En als je tegen de vlakte gaat... tja... een gewaarschuwd mens is er 2 waard daar komen jullie dan wel snel achter...

Link naar reactie

@davidve

Heb die destijds (20 j geleden)gekocht in een motowinkel in Oostende toen ik mijn Suzuki tsx kocht. Het is een vrij zware leren jas, van Foster, die motokledij maakt. Ik ben er vrij zeker van dat hij me toch heel wat veiligheid biedt.

Natuurlijk niet te vergelijken met kevlar-stuff. Ik wil me goed beschermen, maar ik ga daar ook niet in overdrijven. Zo heb ik een veilige, maar niet superveilige helm (momo, zie profiel), draag ik altijd handschoenen. Een motobroek en dito botten, vind ik voor mij er wat over.

Ieder zijn meug, maar er mag wel eens overnagedacht worden.

Link naar reactie

Ik en velen met mij hier bij ons hebben nu een scootervest 'Hunter' van Richa (collectie '09)met beschermstukken en uitneembare winterjas. Goed van prijs en geen typische motorvest. Dat met een lederen broek en je bent al aardig op weg.

Link naar reactie

Ben juist terug van een vakantie in Italië. Niet veel mooie scooters gezien. Meestal van die gewone a la SYM.

Wat mij wel opviel was dat bijna iedereen een pothelm gebruikt ... en verder niets. Geen handschoenen, geen veiligheidsvest, zeker geen fluo-hestje.

Ieder zijn plezier. Ik ga mijn veiligheidsbroek, vest, laarzen, helm en handschoenen aandoen en een ritje maken.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...