Jump to content
Vespaforum.be

Rubber treeplankje


Wispa

Recommended Posts

Even ter verduidelijking:

Het betreffende matje wordt weldegelijk bevestigd.

Dit kan door de buitenste schorten (3e buitenste waarop je voeten staan) wordt verwijderd zodat er 2 gaatjes komen bloot te liggen. In deze gaatjes past dan natuurlijk de rubberen bevestiging van het matje.

Zoals weleer gezegd: wel opletten voor nattigheid -> roest...

Dat zou zonde zijn... ;)

Link to comment

Allee, gij, dan zou ik op mijne blauwe PX geen treeplanken meer over moeten hebben. Daar ligt zo een mat over, al meer dan 15 jaar, en die stond de eerste 6 jaar dagelijks buiten in de regen... Ik denk dat je die oude aftandse PX-en een beetje onderschat. Maar, er zit wel degelijk ene beetje roest onder.

Moest ik het op voorhand weten, nooit meer ;-)

Link to comment
  • 3 months later...

ik heb mijne gts 125 SUPER ondertussen 800 km en heb er anderhalve week mee gereden ... heb dit weekend de eerste wasbeurt gegeven en de nieuw aangekochte rubberen mat eens verwijderd ... groot was mijn verbazing wanneer ik hieronder keek, na ANDERHALVE WEEK?

IMG_5019

IMG_5020

IMG_5023

Op bepaalde plekken de verf er reeds af ... Zal dit maar eens aan dealer laten zien zeker op z'n eerste onderhoud (1000 km) ? op de laatste foto is er reeds roest te zien in dat gat !!

Link to comment

bijwerken ! in garantie !!

nu al de stukken eraf (door die mat ?) en nu al roest ?? of is dat dan normaal ?

ze mogen me uiteraard ook vertellen wat ik verkeerd heb gedaan !

Link to comment

Toch raar, je koopt een mat om de lak te beschermen en je hebt nog schade. Ik snap Dommel als hij zich afvraagt wat hij verkeerd heeft gedaan. Hij kan toch onmogelijk zijn benen in zijn nek leggen om zijn treeplank te beschermen. Verder snap ik Cult ook. Ik wil hier niet voorop lopen op de feiten. Maar voor hetzelfde geld zegt uw dealer dat de lakschade door uzelf is toegebracht door uw voeten op en af de treeplank te zetten of dat je een tijdeje zonder mat hebt gereden. Of dat dit gebruikersschade is die onvermijdelijk is.

Link to comment

Het wordt hier grappiger met de dag. ;-)

Eén klein steentje (hoe het er gekomen is weet helaas niemand) tussen die mat en je kader en je hebt een verklaring voor de lakschade. Lekker wrijven met dat steentje, doordat je voeten wel eens verschuiven en voila, de verf komt eraf... En tijdens een ritje op een regenachtige kruipt er nog wat water (het kruipt immers waar het niet gaan kan) tussen de mat en je kader en den boel (= de schade die je onbewust hebt aangebracht door te wrijven met dat steentje) begint te roesten want het is afgesloten deel (allé, gedeeltelijk).

Link to comment

@ Dommel: een vespa dient toch ook om te gebruiken

ik denk dat Erix hier de nagel op de kop slaat.

was je niet vergeten eerst je treeplank netjes schoon te borstelen alvorens je die mat er op heb gelegd ?

Link to comment

vespa nieuw gekocht, rubber mat nieuw gekocht bij aankoop vespa en alles geplaatst door dealer ... 'k heb onder de mat de eerste keer gekeken wanneer ik 'em na een 3-tal weken de eerste keer gekuist heb ...

Link to comment

Mijn rubberen mat voor een GTS250 ligt hier al meer dan een jaar in de garage. Heb ze er eenmaal opgeplaatst maar nooit meer.

Vind het niet mooi staan en heb ook schrik voor water en steentjes die eronder terecht komen, dus ... . weg ermee.

Link to comment
  • 8 years later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...