Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa GTS Super 300ie


jan6520

Aanbevolen berichten

Wou ik ook eerst voor gaan maar vind mijn "zwartje" toch schoner dan...

Hij is ook alleen maar int grijs te krijgen en dan in een schuurpapiermatte lak :-(

Was hij zwart,dan had ik m wel genomen,maar de stickers staan in de weg als je er iets mooiers van wil maken.

En dat heb ik nu ook gedaan,de hele reclame van de dealer eraf gehaald en een zwart/wit blokken motief op gekleefd.

Veel werk aan geweest,maar zeker de moeite.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Whoa dag iedereen. Ik moest kloppen want de bel doet het niet.

Ben sinds vandaag nieuw op het forum, dus ik zal me maar even voorstellen.

Ik reed sinds 1999 met een ET4 125 cc. Eerst een beige tweededehands (niks dan problemen mee gehad). In 2001 een nieuwe ET4 gekocht. De eerste 2 jaar ook veel tegenslagen gehad (startproblemen, uiteindelijk na maanden zoeken - ze hebben met vertegenwoordiger van Vespa uiteindelijk alle kabels stuk voor stuk gevolgd - bleek er een vals contact van de alternator op het chassis te zitten). Vanaf dan is het gebeterd, maar nooit volledig goed gekomen. Na 10 jaar rijden heel veel roestplekken en 3 uitlaten en evenveel kilometerkabels versleten.

Ik heb vorige maand lang getwijfeld een Honda Forza te kopen, maar het is toch een zwarte Wesp GTS 300 geworden. Ik hoop echt dat het deze maal beter gaat en dat het niet mijn laatste Vespa wordt...

Ik verwacht mijn "Bella" binnen 14 dagen rijklaar te zijn, ben benieuwd naar het verschil in kracht tss de 300 en de 125, want op een viervaksbaan was het soms echt paniek met die 125, vooral bij het inhalen van vrachtwagens die als ze je zien afkomen nog wat extra gas bijgeven.

Eat my dust next time!!!

Link naar reactie

ben gelukkige eigenaar van een gts 300 super,al hoewel ik van een moto kom een honda vtx 1300 blijft de vespa mij verbazen, trekt heel snel op is baanvast ook bij regenweer de remmen zijn naar mijn gevoel meer dan voldoende,ben der echt te vrede van,iedere keer ik buiten kom met de zwarte ist vollop genieten,heb er nu een hoge ruit opgestoken met dat winterweer maar die wel eerst zelf wel ingekort,na de winter mag dat er terug af en komt er een klein zwartje op te staan,aangezien ik geen auto wil moet ik al mijn verplaatsingen mee doen en tis echt met heel veel plezier tis genieten geblazen

Link naar reactie

Dat probleem van het scherm ben ik ook van plan zo op te lossen; een ingekort hoog scherm in de winter en een kort zwart in de zomer. Ik was ook van plan een rubberen mat te plaatsen maar daar ben ik van afgestapt na de reacties hier.

ps het schijnt dat je de eerste keer nogal verschiet als je 'm open gooit? K zal een beetje moeten oppassen want met de ET4 was 't direct vol gas en gaan...

Link naar reactie

nie verschieten maar genieten in mijn geval,ben der blij mee,was beetje bang van moto naar vespa dat het wat saai ging zijn maar dat is het alles behalve,kan der mee op mijn gemakske slenteren maar als nodig is goed doortrekken ,aan de rode lichten ben ik altijd de vlugste weg moet je dan eens naar sommige kijken hoe verbaast ze zijn

Link naar reactie

hey Guzzike, waarom ben jij overgeschakeld?

ik sta ook voor de moeilijke beslissing.

ik ben zot van de GTS300 supersport

ik moet niet zo ver naar het werk en gebruik dagelijks mijn moto, nen Suzuki V-strom DL 1000.

omdat ik 10 minuten bezig ben mij aan te kleden, 10 minuten naar den buro en terug 10 minuten omkleden, had er een collega mij een Vespa aangeraden.

het lijkt me super om op de wesp te stappen en te vertrekken

alleen heb ik schrik om het koppel te missen

ik heb (tot nu toe) enkel eens op nen 125 van een vriend gereden en zodra het weer betert en ik de kans heb, kan ik de gts300 van een collega is testen.

Je hebt uwen ook maar net, maar mis je de kracht niet, of het 'spel' tussen uw benen ( en neen vrouwen niet altijd het verkeerde denken)

ik twijfel nu nog omdat ik er nog niet heb mee gereden, misschien verandert het nog.

maar jij hebt nu al 'ervaring' niet?

Link naar reactie

man ik ben 59 jaar jong, en rij nog zeer graag op 2wielen, ik haat de 4 wielen, en ik wil ook geen auto maar ben moto beetje beu en het groote gewicht die er mee gepaard gaat , meer dan 320klg, nu veel gemakelijker starten gasgeven en freinen nie meer nie minder ,en de 300 trekt echt goed op zeer vlug de maxi snelheid licht lager maar dat vind ik juist goed,en ja alst toch ne scohooter moet worden dan liefst ne vespa ken ik nog van in mijn jonge jaren,ik raad je aan een proefrit te maken en dan weet je het voor je zelf, ik weet het in ieder geval voor me zelf, ik geniet er in ieder geval van

Link naar reactie

thx!

Pirelli's zouden toch veruit beste keuze zijn schijnt het op gebied van baanligging en slijtage.

Ik ben per ongeluk in de vespascene gerold. Wou 10 jaar geleden eigelijk n moto kopen omdat ik het beu was telkens met den velo door wind en regen te moeten. Een mens wordt ouder en wil ook wel eens wat he?

Moeders was t niet eens met dat motorgedoe maar een scooter dat kon wel. En enerzijds omdat mijn vader vroeger met n vespa rondreed en ik pe se een 4-takt wou, was de keuze snel gemaakt.

Maar die 125 cc was ik wel op uitgekeken, t werd wel tijd voor iets pittigers

Link naar reactie

dacht zelf aan stand 2 maar ik ga 3 toch ook eens uitproberen

Heeft iemand ervaring/tips met antiroest coating/verf/behandeling van de onderkant van zijn scooter?

Mijn eerste vespa ET4 was in okkazie gekocht en had een soort behandeling gehad (blijvend, soort verf of zo dus niet af te wassen). Maar ik zou niet weten wat ik daarvoor moet gebruiken. Moet waarschijnlijk eenvoudig zelf aan te brengen zijn, niet?

Link naar reactie

ik heb die behandeling destijds bij de verkoper laten gebeuren,met reden dat de naden onder nogal gevoelig zijn voor eventueel roest,en zeker na beschadiging steenslag en dergelijke.

dus belangrijk is,als je een anti-roest/coating aanbrengt,dat die niet tot aan de naad,maar wel degelijk een stuk voorbij de naad loopt,

greetz serge

Link naar reactie

Ik had zelf na de strenge winter van vorig jaar roest aan de lasnaden van mijn bodemplaat.De roest laten verwijderen en de volledige onderzijde laten herspuiten met een anti steenslaglaag en opnieuw laten spuiten in de kleur van de vespa. Ook werden de holtes volgespoten met een roestwerende waxlaag. Aangezien mijn garante nog niet was velopen heb ik het factuur via mijn dealer naar Piagio laten overmaken en zij hebben alles netjes (een goeie 300€)terugbetaald.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...