Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa GTS Super 300ie


jan6520

Aanbevolen berichten

Gewoon even weten wat jullie ervaringen zijn. Zelf heb ik er nog maar +/- 500 km mee gereden, maar ik kan je zeggen dat het een droom is.

Ben trouwens ook tevreden over mijn ouwe getrouwe PK50XL maar die ben ik nu volop aan het restaureren.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Ik heb ne witte sinds eind april. Het was een showroom model, kreeg een hele goeie prijs. Anders was ik wellicht voor een 250ABS gegaan. Nu valt het me echt wel reuze mee!

Ik ben wel van plan om er een laag scherm op te zetten. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Link naar reactie

Ik heb er nu ook een laag windscherm op staan. Het klopt dat je wel nog veel wind krijgt in je gezicht maar duidelijk veel minder op de borst en schouders.

In mijn helm heb ik meer windgeruis maar voor mij is de balans toch zeer positief.Ik vind dat de Vespa nu veel stabieler rijdt op de snelweg. Ik rij nu met veel meer gemak 110-120 zonder het gevoel te krijgen dat de voorkant gaat wiebelen.

Link naar reactie

Ondertussen staan er weer spiegels op, 2 carbon-exemplaren.

Niet dat ik ze zelf mooi vind maar zonder spiegels kreeg ik pijn in mijn nek van steeds achterom te kijken.

En mijn gts heeft een no-chrome thema ;-) dus dit carbon-setje leek mij de beste oplossing.

@inspirion: 't is idd de max :-D

Link naar reactie

is ook mijn eerste indruk. Ik heb het voor de oude look.En zonder spiegels vind maar ... hmm

Ik heb een GTS125super besteld, een witte;-) en een beige zadel ipv het zwarte, dat maakt het weer nostalgisch.

Ik heb nog nooit een scooter gehad, ooit eens op eentje gereden, maar dat was eenmalig en lang geleden.

Ik weet dat ik ervan ga genieten. ik woon in halle, en cruisen door het pajotteland in de zomer spreekt me wel aan.

En op lange termijn kan dit wel is de stap naar een moto worden..maar daarvoor moet ik eerst rijlessen volgen, want in het buitenland heb ik dus blijkbaar een motorijbewijs nodig voor mijn scooter..zeker als ik een trip naar de Côte d'Azur wil maken...ik heb den indruk dat ik mezelf herhaal..heb dit nog al geschreven ;-)

Link naar reactie

Als er eigenaars van een super hun wielen of zadel niet mooi vinden ... Ik rij met een 250 maar vind de wielen en zadel van een super mooier ,iemand ruilen ?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik heb sinds een week ook een 300 gts super,int zwart ;-)

Vind ik persoonlijk de mooiste kleur (maar smaken verschillen hé)

Heb er andere bandjes op laten leggen (witte randen) en heb er ondertussen een 12v aansluiting op geknutseld,maar deze moet nog aangesloten en weet niet goed vanwaar de stroom te halen.

Dan heb ik verder 2 pothelmen,eentjs met strepen en een andere volledig met leer bekleed en een grote bril (die er voor de lol op staat)

Heb sinds gisteren ook mijn vervanguitlaat gekregen uit de UK,een G.P.R in carbon met uitneembare DB-killer.Maar die mag er pas op na de eerste smeerbeurt :-(

Vloermat heb ik ook sinds gisteren alsook de chrome voorspatbordbumper,voor de rest ga ik m zo laten denk ik... ..

Alleen hed ik nog een stickervel laten maken met afwisselend witte blokjes (vlaggenpatroon) maar de drukker had het verkeerd begrepen en gewoon blokjes op een rij gemaakt... .. en nu is de snijplotter ook nog stuk en heb ik ze tegen het weekend niet als we een meeting gaan doen in Maaseik (Oldimama)

Rijervaring met de Vespa is nog pril (320 km) maar ben er zéér tevreden over,heb 3 race-monsters gehad maar met een vespa zien ze je overal graag komen ;-)

Link naar reactie

Stroom kan je halen achter het deksel in je beenschild. Witte draad in de fiche staat na het contact, de blauw/rode er voor.Zwarte is massa.

Vloermat zou ik er afhalen. Of anders zeker wanneer je de vespa heel regelmatig poetst zeker afhalen en goed spoelen. Indien je mat laat liggen zal na een paar maanden je vloerplaat volledig geschonden zijn.

Ten slotte, white walls op een 300... heb ik mijn bedenkingen bij zker als het de bedoeling is kilometers te doen, want qua baanvastheid zijn sava's dan nog beter.

Link naar reactie

Bedankt voor de tip voor de stroom,van dat kan ikzelf allemaal niet teveel... ...

Ja de vloermat vliegt er vanaf,vind het ook mooier zonder en poetsen doe ik niet met water en regenwater zal er (hopelijk) ook niet aan komen daar ik altijd probeer te rijden met droog weer...

White walls vind ik persoonlijk zéér mooi staan eronder en baanvast is hij toch ook wel heb ik de indruk,en ben ook niet van plan om mijn knie te raken op het asfalt als ik een bocht neem ;-)

Genieten is de boodschap hé ;-)

nogmaals bedankt voor de tip.

Link naar reactie

Akkoord een zwarte is mooi , maar ik vind m'n rode toch ook mooi.

En inderdaad, de perceptie van het andere verkeer naar de rijder van een Vespa toe is vriendelijk. Alhoewel ik merk dat er velen wel wat verrast zijn dat 'dat scooterke' zo snel gaat. Heb toch al een paar keer mogen remmen omdat wagens zich te vroeg invoegden.

Nog een paar fotokes van mijn rood draakje :)

4746068738_5e321376a3.jpg

4746068092_6530924851.jpg

4745428483_0fd2d1b495.jpg

4746067490_b8e477a775_z.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...