Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gps mounting.


Pierrot

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag, graag had ik geweten of er soms iemand een Garmin GPS nuvi 760 op een 250 GTS heeft geplaatst. Ik weet wel dat dit geen specifieke motor gps is maar ik gebruik hem er al een tijdje op met de autozuignap en dat werkt redelijk goed. Maar toch zoek ik een mogelijkheid om hem wat steviger op de Vespa te plaatsen. Heb al wat rondgekeken maar op een plaats na heb ik er niks voor gevonden, die ene kost dan nog 150 euro wat me een beetje duur is.Door het speciale stuur zijn de standaard modellen niet goed te plaatsen.

Alle hulp welkom

Thx en grtz

Pier

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb net een Nuvi 510 geinstalleerd, met de meegeleverde klem netjes op de spiegel (zal later wel is een foto nemen).

Heb ineens ook een garmin pakket gekocht voor de stroomvoorziening.

Afgetakt van dat kleine lampje vooraan, dan een gat geboord naar het handschookastje, waar de usb kabel dus ik kan blijven liggen als ik de gps niet gebruik.

Voorlopig laat ik het kastje op een kier (velco stripje) als ik stroom nodig heb. Moet daar nog een oplossing voor zoeken. Een of ander klepje dat ik in die kniebeschermen kan steken ofzo?

Link naar reactie

Mooie montage! Combinatie met het kleine windscherm is ook puik! Zonder windscherm is het wel niet mooi maar da's dan de prijs van het GPS-gemak zeker? Wij gaan binnenkort een ferme toer doen met kaarten. Er is een GPS mee als backup en die wordt op de pols van één van ons gemonteerd. 1 probleem: als de batterij op is, is't gedaan. Daarom dat we hem enkel als backup in nood gebruiken...

Btw, het 12V adaptermontagevoorbeeld kun je zien op blog pagina 2

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Intussen heb ik een manier gevonden om de Garmin 760 op mijn GTS 250 te monteren. En wel met de hierboven vermelde onder delen. Bleek wel is waar dat de RAM houder voor de gps geen contacten heeft voor de voeding. Dat heb ik opgelost na enige stress voor mijn nog overgebleven grijze hersencelletjes. Ik heb 2 kogellagers gezocht, een van 20-25 mm , steek niet zo nauw, en een andere die toevallig 17,2mm was. Orgineel gaat in automounting een bolletje van 17 mm maar ik heb mijn 2de kogellager lichtjes afgeslepen tot hij wel in de houder spande en deze ook bij een rit over kasseien keivast laat staan ,ongeveer 17,1mm. Staafje tussen de 2 bolletjes laten lassen en langzaam laten afkoelen omdat het anders te hard wordt en zou kunnen afbreken. Werkt perfect voor mij en staat vast als beton. Opgelet, maakt niet uit dat hij nog steeds niet waterdicht is. Stroom kan dan gewoon met de orginele autokabel verkregen worden via een bmwplug in de linker kneepad.

Ik hoop hiermee iemand van dienst te kunnen zijn na jullie hulp aan mij.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

een steun is helemaal niet nodig als je een scherm hebt...

ik heb onlangs een Tomtom XL one gekocht met dat eenvoudige originele steuntje en guess what, in het midden waar het logo van vespa op je scherm staat is het plat genoeg om daar te zuignappen... en zo hangt je gps mooi boven je dashbord :-D

een dezer maak ik er een foto van en zet ik ze hier...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

neen toch niet, ik heb gisteren een hele tour gedaan vanuit brugge naar gent, zelf de keiharde kaseien in het gentse die mij haast van me wesp deden trillen waren er niet teveel aan voor de gps/zuignap/beugeltje...

echter trilt het windscherm wel erg bij schokken en trillingen wat op zijn beurt de gps vaak niet meer vlot leesbaar maakt, wat wel een nadeel is natuurlijk...

ik heb dan maar es verder gekeken op die RAM-mount

ik stel mij toch vragen bij de belgische verkopers... veel te duur... als ik mijn setje in amerika samenstel kom ik met huidige koers op 28 euro, datzelfde kitje kost hier in belgie 70 euro (78 verzending inclu...) de reden hiervoor is vooral het verbindingsarmpje met vleugelspannertje op, hier kost dit algauw 50 euro wat in amerika amper 20 euro (omgerekend) kost... inclusief de verzending laat het op een goeie 50 euro komen, nog steeds een stuk goedkoper dan hier...

heeft iemand daar ervaring mee met RAM-mount? trilt de gps erg mee?

Link naar reactie

ik heb dan maar es verder gekeken op die RAM-mount

ik stel mij toch vragen bij de belgische verkopers... veel te duur... als ik mijn setje in amerika samenstel kom ik met huidige koers op 28 euro, datzelfde kitje kost hier in belgie 70 euro (78 verzending inclu...) de reden hiervoor is vooral het verbindingsarmpje met vleugelspannertje op, hier kost dit algauw 50 euro wat in amerika amper 20 euro (omgerekend) kost... inclusief de verzending laat het op een goeie 50 euro komen, nog steeds een stuk goedkoper dan hier.

Voor die dingetjes die MGENT aanhaalt haal ik slechts 40 dollar! Is het gemakkelijk op de amerikaanse website te bestellen? En een verder probleempje: die hulpstukjes voor montage op de spiegel vind ik er niet terug...

Link naar reactie

Mijn Zumo staat met RAM-mount gemonteerd op de linkerspiegel van mijn PX. Ik gebruik hem enkel voor ride-outs met de club of verdere tochten naar één of ander treffen. De voeding haal ik bij de claxon via een fiche die langs het gat voor de stuurbout steeds bereikbaar is. Zo kan ik de cradlle voor dagelijks verkeer wegnemen, want een gps op een vespa blijft nog altijd een beetje raar.

Routes bij de vleet op www.RouteYou.com (zoek onder quick search naar Flying Dutchman, Scooterclassic en/of Vespamania)en onmiddellijk te downloaden op jouw Garmin of TomTom !

http://picasaweb.google.com/FlyingDutchmanOudenaarde/TreffenDeKwakel2009#5342839245647421474

Link naar reactie
Het verbindingsarmpje met vleugelmoer kost hier 16 euro e het type welke je nodig hebt is RAM-B-201U-A

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewCat&catId=4

dit is een quote van de offertemail van ram-mount.be

Deze komplete RAM-Mount spiegelbevestigingsset voor de TT One XL kost 70,90 euro.

Verzendkost bedraagt 7,50 euro.

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=13 dit hier kost 50 euro

en bij ram-mount.com datzelfde 20 euro http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045066045049052057090085/Default.aspx

ik zal de website eens herbekijken met die link van jouw, thx ;-)

Link naar reactie

http://www.ram-mount.be/index.php?act=viewProd&productId=13 dit hier kost 50 euro

en bij ram-mount.com datzelfde 20 euro http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045066045049052057090085/Default.aspx

Dit wordt steeds verticaal voorgesteld. Op de foto van MGENT zie ik de horizontale montage en 2 vleugelmoertjes ipv 1. Ik twijfel vooral of bovenstaande hier een zelfde montage toelaat als op de foto van MGENT?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...