Ga naar inhoud
Vespaforum.be

125cc op autosnelweg ?


Picia

Aanbevolen berichten

Je moet met een 50cc maar eens op een baan rijden waar je 70 mag... heel leuk, ik mag niet op het fietspad, het bordje zegt 'bromfiets klasse B verboden' maar ik moet dus wel op die baan om tot bij mijn vriendin te geraken.

Als ik dan op 3/4 vh baanvak rij, dan is de kans heel groot dat ik 's anderendaags in de gazet sta: "student is slachtoffer van verkeersagressie omdat hij niet snel genoeg reed"

Daarom dat ik dus nu een 125 heb gekocht :)

Autosnelweg zou ik echter niet durven denk ik, dat valt nog af te wachten. Voor alles is er een eerste keer...

ik had het over moto's, met een 50cc moet je rechts rijden he, dat moet je trouwens weten voor je examen.

Link naar reactie

Ik had dat wel door dat het over moto's ging hoor. Ik wou gewoon de analogie maken met een 50 cc. Ik wist echter niet dat je met een 50 cc verplicht bent rechts te rijden(ik heb dat misschien geweten, maar dat is zo'n zeven jaar geleden en een mens vergeet wel al eens iets).

Met een 50 cc op een baan van 70 kun je volgens mij wel vergelijken met een 125 cc op de autostrade...niet erg rustgevend :)

Link naar reactie
is wel niet om mee te lachen ... iedereen bereikt wel eens een "gezegende" leeftijd

beetje respect voor de ouderen.

Lachen? Niemand lacht hier mee. Waar leidt je dit eigenlijk uit af?

Link naar reactie
Een 125cc mag niet op de autostrade, de minimum cilinderinhoud moet 250 cc zijn.

Dat is alleen in Italie...

Dan klopt het nog niet helemaal want je mag al vanaf 150cc op de autostrade in Italiƫ. 125cc mag zeker niet en ik spreek uit ervaring want ze hebben mij daar van de autostrade gehaald toen ik gepakt en gezakt over de autostrade van Pisa naar Firenze aan't vlammen was... :-(

Link naar reactie

@ Erix : heb mij slecht uitgedrukt waarschijnlijk, ik bedoelde NIET dat er hier iemand zou mee lachen. Ik wou enkel zeggen dat het niet om te lachen is als je zoiets voor je wielen ziet verschijnen op een drukke snelweg... en dat ik respect heb voor die oude man die alle dagen met zijn "brom-mobieltje" achter zijn krant gaat.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Lekker laten meezuigen in de slipstream van de vrachtwagens! mijn bakske haalde soms 10km meer dan voordien! tgevaarlijkst zijn die grote bestelwagens geladen met mannen uit den bouw. Ze komen voorbij tegen misschien 140 en dan krijgt ge ne smeet!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...