Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 250 ie motorgeluid ???


Vesparica

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Heb na enkele maanden rust mijn GTS eens terug opgestart en warmgereden. Merk ik op dat bij het stationair draaien van de motor er een kletterend (kleppend) geluid optreed, eens hij terug hoger in de toeren gebracht wordt verdwijnt het geluid maar als hij terug stationair draait komt het terug boven het gewone motorgeluid uit.Ik heb het idee dat het geluid ook uit het motorblok komt, als of er iets zou loszitten.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik weet dat het moeilijk is om geluiden te beschrijven, maar ik denk dat de kenners onder ons wel weten over wat ik het heb.Misschien ben ik wel niet de enige met dit voorval.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ciao, Rudi

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Heb ook een bellenkes geluid bij de start... zal wel normaal zijn zeker. Is pas abnormaal als je dat hoort wanneer je 's nachts in bed ligt en de wereld stil is.

Greetz

Eric en tot vespas...

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

dat gerammel vinden ze bij vespa normaal..., evenals de trillende km-naald, de roestende uitlaat, het wobbelend stuur, slappe vering, enz... spijtig, allemaal kwestie van marketing denk ik. kzou liever iets meer betalen voor een goeien.

Link naar reactie

Die naald, kan verholpen worden. Die roestende uitlaat vervang je door een inox model. Dat wobbelend stuur, daar hebben we bij VCg een oplossing voor welke nu iedereen gebruikt bij ons, en geen wobble meer. Die slappe vering kan je wel opspannen, of zoals ik onlangs deed vervangen door een betere. Dus, ik heb ne goeien ;-)

Link naar reactie

Bekomen is geen probleem. Ik informeer eens bij degene die ze maakt wat de prijs is momenteel.

Overigens, met een nieuwe Gts 125 zou jij toch geen last mogen hebben van wobble? De laatste generatie gtssen hebben een nieuwe fourche gekregen die zwaarder is dan de andere modellen, dit om de wobble uit te sluiten.

Link naar reactie

Mijn bandendruk vooraan staat op 1,8, achteraan op 2,2 (zoals in 't boekske). Achtervering staat op 3.

Achtervering heeft al op hardste gestaan maar maakt geen verschil.

Ik zal zeker eens proberen met de bandendruk te verhogen. Maar geeft dit dan geen negatieve invloed op de wegligging en veiligheid ?

Het wobblen is niet extreem erg. Ik kan gerust met 1 handd rijden (tegen welke snelheid ook). Doet zich vooral voor tussen de 30 en 60 km per uur en vooral bij het vertragen (of afremmen). Het is ook merkbaar minder als we met 2 op de Vespa zitten.

Tussen haaktjes op het gelijkvormigheidsattest van mijn Vespa staat 25/06/2009. Hebben hem wel pas in augustus gekocht. Is de wijziging van de vork misschien recenter ?

Nietemin interesseren de extra gewichten me. "Baat het niet, dan schaad het niet" :-).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...