Vesparica Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Hallo , Heb na enkele maanden rust mijn GTS eens terug opgestart en warmgereden. Merk ik op dat bij het stationair draaien van de motor er een kletterend (kleppend) geluid optreed, eens hij terug hoger in de toeren gebracht wordt verdwijnt het geluid maar als hij terug stationair draait komt het terug boven het gewone motorgeluid uit.Ik heb het idee dat het geluid ook uit het motorblok komt, als of er iets zou loszitten. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ? Ik weet dat het moeilijk is om geluiden te beschrijven, maar ik denk dat de kenners onder ons wel weten over wat ik het heb.Misschien ben ik wel niet de enige met dit voorval. Alvast bedankt voor jullie reactie. Ciao, Rudi Link naar reactie
rick Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Heb daar ook last van. Nochtans nog maar ongeveer 8000 km. Blijkt de variomatic te zijn. Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 rollers in the vario, if the sound stops above ralenti then everything is ok. your dealer will check these parts during onderhoud. Link naar reactie
peerke68 Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 ik heb dit ook met mijn GTS300 geluid is weg als motor warm is Link naar reactie
campingcosmos Geplaatst: 24 februari 2009 Delen Geplaatst: 24 februari 2009 Kan geen kwaad. GTSsen maken al eens rare rammelende geluiden. Link naar reactie
vespabiggetje Geplaatst: 18 maart 2009 Delen Geplaatst: 18 maart 2009 heb ik ook, tschijnt de riem te zijn die tegen het carter kluttert... wat ik ook heb is bij gebruik van startmotor dat er een rinkelend geluidje is, precies een belletje die draait, eenmaal de motor effectief draait verdwijnt dit onmiddelijk, iemand? Link naar reactie
redpowa Geplaatst: 21 maart 2009 Delen Geplaatst: 21 maart 2009 Heb ook een bellenkes geluid bij de start... zal wel normaal zijn zeker. Is pas abnormaal als je dat hoort wanneer je 's nachts in bed ligt en de wereld stil is. Greetz Eric en tot vespas... Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 22 maart 2009 Delen Geplaatst: 22 maart 2009 Ik kan volgen... heb ik ook wanneer ik start start... Link naar reactie
jospa Geplaatst: 3 september 2009 Delen Geplaatst: 3 september 2009 dat gerammel vinden ze bij vespa normaal..., evenals de trillende km-naald, de roestende uitlaat, het wobbelend stuur, slappe vering, enz... spijtig, allemaal kwestie van marketing denk ik. kzou liever iets meer betalen voor een goeien. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Die naald, kan verholpen worden. Die roestende uitlaat vervang je door een inox model. Dat wobbelend stuur, daar hebben we bij VCg een oplossing voor welke nu iedereen gebruikt bij ons, en geen wobble meer. Die slappe vering kan je wel opspannen, of zoals ik onlangs deed vervangen door een betere. Dus, ik heb ne goeien ;-) Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Welke oplossing heeft VCg tegen het wobblen ?! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 dan moet je eerst lid worden zeker, alvorens het antwoord op wobblen te krijgen ? Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Wij hebben geen last van een trillende naald, geen rammelende geluiden in de motor. Geen roeste uitlaat en ik hoor geen belleke als ik start. Dit telt zowel voor de 300 super als de 125 super. Blijkbaar 2 keer geluk gehad met de Vespa’s. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Wij hebben extra gewichten in rvs ontworpen welke we bevestigen. Dat extra gewicht is voldoende om de wobble weg te houden. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Gewichten als bar-ends veronderstel ik... Welk gewicht gebruiken jullie dan ? Link naar reactie
lia paul Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Hallo. Mischien ben je beter af met een schooter van honda of jamaha + 2000 euro minder duur. Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Eddy het zijn gewichten die tussen de bar-ends en het handvat komen te zitten. Zijn ongeveer 230 gr. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Ziet er goed uit ! Kunnen we die bij jullie bekomen (of zo niet bij wie dan wel) ? Prijs ? Alvast bedankt ! Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Bekomen is geen probleem. Ik informeer eens bij degene die ze maakt wat de prijs is momenteel. Overigens, met een nieuwe Gts 125 zou jij toch geen last mogen hebben van wobble? De laatste generatie gtssen hebben een nieuwe fourche gekregen die zwaarder is dan de andere modellen, dit om de wobble uit te sluiten. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Ik heb er toch last van... Enig idee sinds wanneer deze nieuwe vork gebruikt wordt ? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Staat je bandendruk goed ? Mag zeker 2.0 kg zijn vooraan en 2.3 achter zeker wanneer je veel met twee gaat rijden en je achtervering op het hardste zetten. Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Mijn bandendruk vooraan staat op 1,8, achteraan op 2,2 (zoals in 't boekske). Achtervering staat op 3. Achtervering heeft al op hardste gestaan maar maakt geen verschil. Ik zal zeker eens proberen met de bandendruk te verhogen. Maar geeft dit dan geen negatieve invloed op de wegligging en veiligheid ? Het wobblen is niet extreem erg. Ik kan gerust met 1 handd rijden (tegen welke snelheid ook). Doet zich vooral voor tussen de 30 en 60 km per uur en vooral bij het vertragen (of afremmen). Het is ook merkbaar minder als we met 2 op de Vespa zitten. Tussen haaktjes op het gelijkvormigheidsattest van mijn Vespa staat 25/06/2009. Hebben hem wel pas in augustus gekocht. Is de wijziging van de vork misschien recenter ? Nietemin interesseren de extra gewichten me. "Baat het niet, dan schaad het niet" :-). Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Dan zou je eigenlijk al een moeten hebben met een andere voorvork. Vooraan mag er wel ietsje meer druk bij. Is dan nog niet overdreven. 30/60 is idd de wobblesnelheid. En je hebt gelijk over het baten :-) Link naar reactie
Eddy Jacobs Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 @ mgent : als alles goed is (vooral het weer :-)), komen wij morgen naar de Rockabillyday. Kan ik daar misschien op de één of andere manier aan die gewichten geraken ? Link naar reactie
mgent Geplaatst: 4 september 2009 Delen Geplaatst: 4 september 2009 Denk niet dat er momenteel nog op voorraad zijn. Want degene voor de kleine bar-ends zijn anders dan die voor de grote. Er zit verschil van diameter op beide wat betreft het inpassen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.