Pewe Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Hoi, ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg: 1) P200E van '87: als deze vespa even gelopen heeft, dan valt deze plots stil. Opnieuw starten gaat perfect en je kan daarna perfect doorrijden. Maar na een korte tijd hetzelfde probleem. Heb de spoeiers reeds schoongemaakt, nieuwe bougie gestoken maar het probleem blijft aanhouden. Weet iemand hierover raad ? 2) PX150 bj.: 2004 : indien deze warm staat en je geeft gas dan heeft deze de neiging stil te vallen. Ik ben hiermee terug geweest bij de verkoper maar deze krijgt het probleem niet opgelost. Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen. Trouwens; ik heb verschillende naslagwerken gelezen ivm de bougies voor beide vespa's, hierover is geen eenduidig antwoord. Welke is de beste geschikt voor P200E en de PX150 ? Bedankt bij voorbaat. Groetjes Pewe Link naar reactie
stanman Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Voor de 200 een n°8 vb NGK8ES voor de 150 ben ik niet zeker, letten op de draad, je hebt bougies me lange en korte draad. Vb in mijn rally 200 zit 1tje met lange draad, en in mijn px125 1tjemet korte draad. Het probleem kan idd met de bougie liggen, maar het kan ook vuil in de naft zijn, staat u schroef voor de luchtregeling juist Allemaal zaken die je kan nakijken groetjes Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 even laten nakijken of de ontsteking juist staat grts Link naar reactie
stanman Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Als de ontsteking niet juist staat zal hij niet stilvallen, wel helemaal niet starten, of slecht draaien. btw die 200 heeft een elektronische ontsteking en ik veronderstel de 150 ook, en die kan je dus niet regelen. scooterboy correct me if i am wrong Bericht bewerkt (16.08.2005 | 11:30) Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Die kan je perfect regelen.Je hebt enkel geen platines meer waarvan je de openingsafstand kan regelen.Maar de ontstekingshoek kan je perfect instellen met de strobo. Bericht bewerkt (16.08.2005 | 11:36) Link naar reactie
stanman Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Bij mijn rally kan het toch niet, die plaat kan je niet herdraaien, of je moet gaten bijboren of uitvijlen Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 ik heb een gs 200 gehad waarvan de ontsteking(electronisch) niet juist stond.Ik kon ermee rijden,maar door een niet-juiste onsteking had hij oko de neiging om stil te vallen eens hij wat warm begon te lopen...dus kan het wel degelijk aan de ontsteking liggen. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 ik vermoed eerder een gedeeltelijk verstopt naftekraantje waardoor tijdens het rijden de vlotterkamer leeg loopt, de scooter stilvalt en tegen de tijd dat je terug start is er weer wa naft in de vlotterkamer gesijpeld waardoor hij weer even rijd... Ofwel misschien de ontluchting van de naftedop die verstopt is waardoor je een onderdruk creëert in de naftetank door te rijden Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Ik gok ook op de vlotter. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 16 augustus 2005 Delen Geplaatst: 16 augustus 2005 Mijn glazen bol zegt... .. carburator Link naar reactie
René Geplaatst: 17 augustus 2005 Delen Geplaatst: 17 augustus 2005 voor de p200: Een weinig voorkomende maar vervelende fout is een defecte pikup spoel. Dat is de zwarte onsteekspoel achter het vliegwiel met groene massadraad. Deze kan een thermische fout hebben. Door warmte of koude, veroorzaakt door wind bij het rijden, kan de wikkeling onderbreken en de ontsteking uitvallen. Als ge u tevergeefs zot gezocht heb zou ik dat spoeltje vervangen. px 150 hier tip ik op de carburator Als beide sproeiers in orde zijn!!!! en bij het openen van het gasschof daalt het toerental eventjes denk ik dat de mengselschroef niet goed geregeld staat. Of zitten er verkeerde sproeiers in? Laat ons eens weten wat de fouten waren Link naar reactie
seabike Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Bij mij hetzelfde probleem px 2006 wanneer hij warm krijgt valt hij stil het rare eraan start vlot opnieuw enkele km verder weer terug stil. Weet iemand daarmee raad? Link naar reactie
EDDYKEN Geplaatst: 13 augustus 2013 Delen Geplaatst: 13 augustus 2013 Zeker een bobijntje dat moet vervangen worden ! Vraag maar eens bij Uw daeler. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.