Ga naar inhoud
Vespaforum.be

stilvallen


Pewe

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg:

1) P200E van '87: als deze vespa even gelopen heeft, dan valt deze plots stil. Opnieuw starten gaat perfect en je kan daarna perfect doorrijden. Maar na een korte tijd hetzelfde probleem.

Heb de spoeiers reeds schoongemaakt, nieuwe bougie gestoken maar het probleem blijft aanhouden. Weet iemand hierover raad ?

2) PX150 bj.: 2004 : indien deze warm staat en je geeft gas dan heeft deze de neiging stil te vallen. Ik ben hiermee terug geweest bij de verkoper maar deze krijgt het probleem niet opgelost.

Weet iemand aan wat dit zou kunnen liggen.

Trouwens; ik heb verschillende naslagwerken gelezen ivm de bougies voor beide vespa's, hierover is geen eenduidig antwoord. Welke is de beste geschikt voor P200E en de PX150 ?

Bedankt bij voorbaat.

Groetjes

Pewe

Link naar reactie

Voor de 200 een n°8 vb NGK8ES

voor de 150 ben ik niet zeker, letten op de draad, je hebt bougies me lange en korte draad.

Vb in mijn rally 200 zit 1tje met lange draad, en in mijn px125 1tjemet korte draad.

Het probleem kan idd met de bougie liggen, maar het kan ook vuil in de naft zijn, staat u schroef voor de luchtregeling juist

Allemaal zaken die je kan nakijken

groetjes

Link naar reactie

Als de ontsteking niet juist staat zal hij niet stilvallen, wel helemaal niet starten, of slecht draaien.

btw die 200 heeft een elektronische ontsteking en ik veronderstel de 150 ook, en die kan je dus niet regelen.

scooterboy correct me if i am wrong

Bericht bewerkt (16.08.2005 | 11:30)

Link naar reactie

ik heb een gs 200 gehad waarvan de ontsteking(electronisch) niet juist stond.Ik kon ermee rijden,maar door een niet-juiste onsteking had hij oko de neiging om stil te vallen eens hij wat warm begon te lopen...dus kan het wel degelijk aan de ontsteking liggen.

Link naar reactie

ik vermoed eerder een gedeeltelijk verstopt naftekraantje waardoor tijdens het rijden de vlotterkamer leeg loopt, de scooter stilvalt en tegen de tijd dat je terug start is er weer wa naft in de vlotterkamer gesijpeld waardoor hij weer even rijd...

Ofwel misschien de ontluchting van de naftedop die verstopt is waardoor je een onderdruk creëert in de naftetank door te rijden

Link naar reactie

voor de p200:

Een weinig voorkomende maar vervelende fout is een defecte pikup spoel. Dat is de zwarte onsteekspoel achter het vliegwiel met groene massadraad. Deze kan een thermische fout hebben. Door warmte of koude, veroorzaakt door wind bij het rijden, kan de wikkeling onderbreken en de ontsteking uitvallen.

Als ge u tevergeefs zot gezocht heb zou ik dat spoeltje vervangen.

px 150

hier tip ik op de carburator

Als beide sproeiers in orde zijn!!!! en bij het openen van het gasschof daalt het toerental eventjes denk ik dat de mengselschroef niet goed geregeld staat. Of zitten er verkeerde sproeiers in?

Laat ons eens weten wat de fouten waren

Link naar reactie
  • 7 jaren later...
  • 3 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...