Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project GS150 MISA (AKA project Rusty)


stanman

Aanbevolen berichten

In het weekend de bodemplaat gedeeltelijk open geneden, omdat ik daar een hoepje roest had horen rammellen, en mijn vermoeden was juist.

gs.jpg

Alles is mooi proper gemaakt, naar mijn eerste idee zou ik hem zo laten stralen, en in antiroest zetten, daarna het geheel terug dicht lassen.

Iemand mischien nog een beter idee want richting stuurstang zal het stralen mischien niet volledig tot bij de roest geraken.

Link naar reactie

Ik vrees dat je bij het stralen niet veel grondplaat meer gaat over houden. Misschien is het beter om de volledige vloerplaat te vervangen, qua kosten zal je waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde bedrag uitkomen (als je al de verstevigingen moet aankopen). Voor het stralen kan misschien ook langs de claxonopening in de middentunnel terecht of bestaat er geen flexibel verlengstuk voor op het zandstraalpistool te plaatsen? Succes met de restauratie! Groetjes, nero.

Link naar reactie

@Chris: is een zeer goede oplossing maar ik denk dat het de bedoeling is de originele lak te behouden en enkel onder- en binnenkant te behandelen en daarna in anti-roest te zetten.

Ik ben eigenlijk ook hetzelfde van plan: binnenkant frame, onderkant vloerplaat en binnenkant achterspatbord ontroesten en daarna in een soort antisteenslag zetten. Zou daar een andere manier voor zijn of zoals stanman vroeg, heeft er iemand ervaring met roestomvormer?

S.

Link naar reactie

Dat is natuurlijk iets anders, maar als je de roest écht EN volledig weg wil, denk ik dat je drastisch moet te werk gaan. Het zou zonde zijn om achteraf terug roest te zien. Tenzij je kiest voor een voorlopige oplossing natuurlijk. Oppassen met anti-roestproducten! Ze zijn agressief, ook voor lak. Lokaal werken is moeilijk.

Link naar reactie

je kan de binnenkant van de tunnel inspuiten met dinitrol. Dan roest hij in ieder geval al niet verder.

Ik heb wel de tip dit best na het steken van de kabels te doen. die dinitrol blijft nl vettig

Link naar reactie
Ze wordt wel degelijk volledig herspoten, chris, wat is de prijs voor het onderdompellen, en waar doen ze dat

Als ze volledig wordt herspoten, kan je chemisch ontlakken overwegen.

Voordelen:

1. Het materiaal wordt niet beschadigd. Bij zandstralen neem je iets materiaal weg. 2. Het afwerken wordt iets eenvoudiger (volgens mijn carrossier). Het oppervlak is egaler en dus gemakkelijker te bewerken, minder werkuren...en dus iets goedkoper. 3. Er blijft geen zand in spleten en buizen (iets waar ik na het zandstralen veel last van had bij de Lambretta)

4. De ontlakvloeistof komt overal...

Nadelen:

1. Het is iets duurder. Ik dacht voor een Vespaframe dat je ongeveer 150 euro moet rekenen. Ik betaalde voor de 100000 (hahahah) stukjes Lambretta wel wat meer. Ik liet nl ALLES ontlakken en ontroesten, ook de volledige motor. Je kan best contact op nemen met de firma voor de juiste prijs natuurlijk.

Ik liet ontlakken in Lokeren, een indrukwekkend bedrijf. Er stond zelfs een vliegtuig uit WOII dat moest behandeld worden. Een joviale type trouwens.

www.newicc.be

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...