Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa marktonderzoek


timmy x

Aanbevolen berichten

Beste leden,

ik ben momenteel bezig met een marktonderzoek naar de Vespa scooter. Het is zo goed als af, maar wat rest is de mening en ervaring van de Vespa profs.

Ik heb een aantal vragen opgesteld (die kunnen niet op jullie afgestemd zijn) en zie ze graag beantwoord. Uiteraad is het mogelijk om van de vragen af te wijken. Het gaat mij meer om de marktbeeld die jullie hebben.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt.

1. Welke leeftijdscategorie hebben uw meeste klanten?

2. Wat is het verschil tussen een Vespa en andere merken die u verkoopt?

3. Welk merk scooter verkoopt u het meest?

4. Welk model Vespa verkoopt u het meest?

5. Waarom heeft u voor deze merken gekozen?

6. In welk jaar is Vespa het best verkocht?

7. Hoe zit het voor de Vespa in de toekomst uit?

8. Denkt u dat de Vespa met secundaire producten kan groeien als bedrijf?

9. Welke modellen er allemaal in ontwikkeling zijn?

10. Wat zijn de toekomstplannen van de Vespa?

11. Kunt u wat vertellen over de geschiedenis van de Vespa en recente ontwikkelingen?

Ik wacht het af. nogmaals bedankt

Link naar reactie

Vragen 1-5 is voor dealers, stap daarmee naar dealers.

Vraag 6 is onduidelijk.

Vraag 7 is grammaticaal incorrect en moet door de fabrikant (Vespa Italië) beantwoord, een dealer weet daar nauwelijks iets van.

Vraag 8: eeeeuh?

Vraag 9 is een bijzin, geen vraag, en is ook te beantwoorden door Vespa Italië.

Vraag 10: te beantwoorden door fabrikant.

Vraag 11: Zoek ditmaar zelf op: wikipedia is een goed begin.

U copy/paste een generische vragenlijst voor een marktonderzoek bij kleine fabrikanten van een niet gespecifieerd product en plakt daar de naam 'Vespa' op. Doe 's iets beter uw best en denk 's zelf na over 1: uw vragen en 2: aan wie u ze gaat stellen. Als ik uw prof/leraar zou zijn waart ge hiermee al dik gebuisd.

Succes, ge gaat het nodig heben.

Link naar reactie
Beste leden,

ik ben momenteel bezig met een marktonderzoek naar de Vespa scooter. Het is zo goed als af, maar wat rest is de mening en ervaring van de Vespa profs.

Ik heb een aantal vragen opgesteld (die kunnen niet op jullie afgestemd zijn) en zie ze graag beantwoord. Uiteraad is het mogelijk om van de vragen af te wijken. Het gaat mij meer om de marktbeeld die jullie hebben.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt.

1. Welke leeftijdscategorie hebben uw meeste klanten?

2. Wat is het verschil tussen een Vespa en andere merken die u verkoopt?

3. Welk merk scooter verkoopt u het meest?

4. Welk model Vespa verkoopt u het meest?

5. Waarom heeft u voor deze merken gekozen?

6. In welk jaar is Vespa het best verkocht?

7. Hoe zit het voor de Vespa in de toekomst uit?

8. Denkt u dat de Vespa met secundaire producten kan groeien als bedrijf?

9. Welke modellen er allemaal in ontwikkeling zijn?

10. Wat zijn de toekomstplannen van de Vespa?

11. Kunt u wat vertellen over de geschiedenis van de Vespa en recente ontwikkelingen?

Ik wacht het af. nogmaals bedankt

Ik heb ook lager onderwijs genoten:

Vraag 1. Is een slecht geformuleerde vraag; m.i. zou de vraag eerder gesteld moeten worden in de richting van hoeveel klanten treft u aan in de diverse leeftijdscategorien, waarbij door de vraagsteller eerst de verschillende leeftijdscategorien gedefineerd dienen te worden.

Vraag 2. Het antwoord zou een louter technisch feitenrelaas kunnen zijn, of een verschil in economische waarde, of "de ene is groen en de andere rood". Welke kant wil je als vraagsteller op? Economisch? Technisch? Commercieel? Voorafgaand zou bovendien de vraag gesteld moeten worden: "welke andere merken verkoopt u" want wat kun je ander met een antwoord als "de ene weegt minder als 95 kilo en de andere niet" als je niet eens weet welke van de twee dan de Vespa was, en welk merk of merken de andere is.

Vraag 5. waarnaar verwijst "deze"? Ook hier ontbreekt de vraag "welke andere merken verkoopt u"

Vraag 6: wat kun je met dit antwoord in een marktonderzoek naar alleen de Vespa scooter? Wat kun je vergelijken of verder onderzoeken? Wat heb je er om te weten dat bv. 1961 het beste jaar was, zonder te weten dat in dat jaar er misschien geen concurentie was of bijvoorbeeld Vespa het beste verkocht maar de concurentie wel 10 keer meer verkocht als Vespa? Deze vraag is leuk als je een marktonderzoek doet naar de diverse aanbieders van vergelijkbare producten.

Vraag 7: Bedoel je hoe je in de toekomst zit op een Vespa ("net zo beroerd als 25 jaar geleden, kutzadel")

Of: hoe hoe de toekomst van DE vespa er uit ziet ("beter als 30 jaar terug: tegenwoordig maken ze ze met meer plastic dus er kan minder roesten")

Of: hoe de toekomst van Vespa er uit ziet, maar dan moet je wel defineren hoe ver in de tijd je die toekomst geschetst wilt hebben, wat de toekomst kan zijn morgen (de toekomst ziet er somber uit want ik ga vanavond zuipen bij de Dutch Lions dus morgen niet met de vespa rijden want dan heb ik koppijn), of komend jaar ("toekomst is onzeker door economische recesie, consument geeft geen geld uit, dus 2009 wordt een moeilijk jaar) of de komende 5 jaar ("toekomst is rooskleurig want de autokosten stijgen dus scooters is realistisch alternatief")

Vraag 8: bedoeld je branche verbeding of branche vervaging? Bovendien lijk je niet te beseffen dat Vespa een merknaam is van een product van een fabrikant (net zo als Golf een merknaam is van een product is van Volkswagen). Daarnaast is Vespa al druk doende met door "secundaire producten" met haar Life-style stores waar o.a. kleding, helmen en andere gebruiksvoorwerpen worden verkocht.

Vraag 10: Bedoel je de toekomstplannen van DE Vespa (meestal wegroesten) of van Vespa?

Vraag 11: Bel maar, dan kan ik je vanalles vertellen. Hoe kun je schriftelijk om een mondelinge reactie vragen als je geen gelegenheid biedt om dat te doen???? Waar is je telefonnummer?

is dit zinnig of onzinnig?

Onzinnig.

Link naar reactie
Beste leden,

ik ben momenteel bezig met een marktonderzoek naar de Vespa scooter. Het is zo goed als af, maar wat rest is de mening en ervaring van de Vespa profs.

Ik heb een aantal vragen opgesteld (die kunnen niet op jullie afgestemd zijn) en zie ze graag beantwoord. Uiteraad is het mogelijk om van de vragen af te wijken. Het gaat mij meer om de marktbeeld die jullie hebben.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt.

1. Welke leeftijdscategorie hebben uw meeste klanten?

2. Wat is het verschil tussen een Vespa en andere merken die u verkoopt?

3. Welk merk scooter verkoopt u het meest?

4. Welk model Vespa verkoopt u het meest?

5. Waarom heeft u voor deze merken gekozen?

6. In welk jaar is Vespa het best verkocht?

7. Hoe zit het voor de Vespa in de toekomst uit?

8. Denkt u dat de Vespa met secundaire producten kan groeien als bedrijf?

9. Welke modellen er allemaal in ontwikkeling zijn?

10. Wat zijn de toekomstplannen van de Vespa?

11. Kunt u wat vertellen over de geschiedenis van de Vespa en recente ontwikkelingen?

Ik wacht het af. nogmaals bedankt

het is HET marktbeeld DAT jullie hebben.

Na het vele onderzoek dat je ongetwijfeld deed weet je ook dat er meer dan 1 strekking vespaisten is. Je hebt mensen die met oldtimers bezig zijn en mesnen die met nieuwe vespas bezig zijn.

Uw vragen die hier gesteld worden doen mij vbermoeden dat je jezelf er een beetje gemakkelijk vanaf wil helpen. Copy paste van een vorig bestandje

Link naar reactie

probeer gewoon nog eens, maar dan moet je rekening houden dat je vragen stelt aan liefhebbers en niet aan een handelaar.

dus stel een nieuwe vragenlijst op waar wij wel een antwoord op kunnen geven en dan zullen we met plezier een antwoord geven op al uw vragen.

je kan ook altijd bij de zoekfunctie eens kijken of je al antwoorden vind op uw vragen.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...