Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa ongeluk


bunny

Aanbevolen berichten

Dan zoek je maanden naar een goede vespa, vind je na lang zoeken een goede (http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96003&p=2) en dan...

Maandagavond ben ik aangereden door een auto.

Ik reed rechtdoor maar de mevrouw (die achteraf mijn leerkrachte van het eerste leerjaar bleek te zijn) sloeg toch maar haar straat in.

Ze stapte uit, vroeg of ik iets had en vroeg daarna of mijn licht wel brandde.

Ze zei dat ze me helemaal niet gezien had. Nochtans brandde mijn licht en had ik een fluojasje aan.

Ikzelf ben ok. Na een spoedbezoek aan spoed bleek er niets vitaals geraakt te zijn. Vandaag is de meeste pijn in mijn nek weg en ook de pijn aan mijn rechterknie en linkerscheenbeen zijn zo goed als over (scheenbeen zit wel nog dik), de blauwe plekken zijn bijna weg, de oppervlakkige wonden zijn bijna geheeld. Lang leve de motobroek.

De Vespa daarertegen (blauwe PX125disc) ligt in een diepe coma. Het deksel van mijn achterkoffer is eraf en gebroken. Rechterbil is geschaafd, net als de kickstarter.

Linkerbil is op meerdere plaatsen in gedeukt. Linkerkant van de borst is ingedeukt, waardoor het bakje aan de binnenkant ook een flinke deuk heeft. Alle bekabeling vooraan hangt bloot, dat stuk met claxon is ook afgebroken.

Het voorste 'spatbord' heeft overal deuken, is gescheurd en het voorste wiel draait niet meer vlotjes rond.Uiteraard is op de gedeukte plaatsen veel verf af.

Verder is de rem ook overgeplooid en staan de spiegels scheef.

Volgens mijn dealer staat ze heel dicht bij een perte total. Ik hoop van niet, maar ze gaan serieus aan alles mogen sleutelen om er weer iets deftigs van te maken.

Ik ben gelukkig in mijn recht, maar dat helpt mijn Vespa niet vooruit natuurlijk.

Link naar reactie

nja je hebt toch geluk gehad , als ge zelf get had wast erger geweest! en laat u vespa ma tegoei make , als dat nog kan... je hebt er niet voor gevraagd om te worden aangereden...

grtz & succes

Link naar reactie

Het is inderdaad opletten geblazen want het is spekglad. Ik rij dagelijks een goed 50 km van/naar mijn werk met de Vespa en ik heb toch ook al enkele lichte schuivers gemaakt, weliswaar zonder ongevallen.

@ Bunny: een spoedig herstel en laat uwe vespa maar direct maken, dan zijt ge rap terug de baan op.

Link naar reactie

dat is geen terte total tenzij het frame scheef staat, dit gegeven kan sterk beïnvloed worden door de dealer, als hij echt elk beschadigd onderdeel hoe klein of hoe licht deze beschadiging het ook mag zijn op het bestek zet.

Meestal heeft de dealer er alle voordeel bij om hem perte totale te laten verklaren om vervolgens het "wrak" voor een prikje (meestal 2à300 euro) om hem vervolgens op te lappen of in onderdelen te verkopen en een nieuw te verkopen. Het lullige is dat de eigenaar van het beschadigde voertuig meestal niet op de hoogte gebracht word van zijn opties...

In elk geval wens ik u een spoedig herstel !

Link naar reactie

heb hetzelfde voorgehad, en het werd een economische perte total. Dankzij Danny van scootermarket, heeft zijn best gedaan om er het max uit te halen, maar de tegenpartij in nen buitenlander dus da moet voor de rechtbank komen. maar soit, zorg gewoon dat uw vespadaeler er niet van profiteert. de frame moet al geraakt zijn voor ze hem total loss verklaren. Hieronder een sfeerbeeld van na mijn accident. Hij is thans in zijn volle glorie hersteld.

100_0346bis.jpg

Link naar reactie

ajajaj!! die 550 moogde ook ni weg doen jonge!

wij hebbe der hier zon nog 2 staan, wachten tot de lente, eentje voor mij den andere voor wanneer men broer 21 wordt, kunne we me zen alle gaan toeren :P

ben echt vol ongeduld aant wachten tot de lente terug begint dan kan ik door op beginnen rondrijden :D

Link naar reactie
dat is geen terte total tenzij het frame scheef staat, dit gegeven kan sterk beïnvloed worden door de dealer, als hij echt elk beschadigd onderdeel hoe klein of hoe licht deze beschadiging het ook mag zijn op het bestek zet.

Meestal heeft de dealer er alle voordeel bij om hem perte totale te laten verklaren om vervolgens het "wrak" voor een prikje (meestal 2à300 euro) om hem vervolgens op te lappen of in onderdelen te verkopen en een nieuw te verkopen. Het lullige is dat de eigenaar van het beschadigde voertuig meestal niet op de hoogte gebracht word van zijn opties...

In elk geval wens ik u een spoedig herstel !

perte total dus

het frame staat scheef en is niet meer te bestellen

maar volgens mij moet het mogelijk zijn om te herstellen, indien ik een frame vind natuurlijk

dus mocht er iemand een frame hebben voor een px125e die hij/zij kwijt wil, geef een seintje aub

Link naar reactie

[offtopic]

@aljoscha: dit tot vorige zomer de mijne: http://mr10.nl/stuff/h0a.jpg

Ik vond em wel cool, maar ben ook wel heel erg blij dat ik er weer vanaf ben, wat een rotding was dat zeg (contact onder het stuur was gaar, waardoor is steeds uitviel). Ik zou geen van mijn scoots ervoor ruilen. Maar van de CBtjes zijn de 750 toch de 'must have' versies?

[/offtopic]

Link naar reactie
dat is geen terte total tenzij het frame scheef staat, dit gegeven kan sterk beïnvloed worden door de dealer, als hij echt elk beschadigd onderdeel hoe klein of hoe licht deze beschadiging het ook mag zijn op het bestek zet.

Meestal heeft de dealer er alle voordeel bij om hem perte totale te laten verklaren om vervolgens het "wrak" voor een prikje (meestal 2à300 euro) om hem vervolgens op te lappen of in onderdelen te verkopen en een nieuw te verkopen. Het lullige is dat de eigenaar van het beschadigde voertuig meestal niet op de hoogte gebracht word van zijn opties...

In elk geval wens ik u een spoedig herstel !

perte total dus

het frame staat scheef en is niet meer te bestellen

maar volgens mij moet het mogelijk zijn om te herstellen, indien ik een frame vind natuurlijk

dus mocht er iemand een frame hebben voor een px125e die hij/zij kwijt wil, geef een seintje aub

hier een link voor het onbestelbare frame :-)

http://www.sip-scootershop.com/Products ... Y+mit.aspx

afhankelijk van de plooingsgraad kan dit nog PERFECT hersteld worden, ik geef u sowieso de raad om uw "wrak" op te eisen...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...