Didier Wesp Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 aan de swingarm dus, het stuk metaal waarop zowel uw wielas als uw voorveer zijn bevestigd. Dit kan kort zijn (special, primavera,pk) of lang (pk125, px,...) ah , ik kan dat controleren indien ik zou zien hoe die van een PX uitzag.. grtz Link naar reactie
Juplahoy Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Onkruid vergaat niet hé , Nico. grt Juplahoy Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2008 Ja Peter soms wel ze,lol Kwestie van die volwang krukas,speedracer heeft het juist. Je moet de inlaat groot genoeg houden als de zuiger naar boven gaat. Met een volwang zal er niet zoveel mengsel naar binnenkomen als bij een andere. En trouwnes een volwang is beter bij een cilinderinlaat,vb GS ed. Vgr nico Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2008 Oja voor ik het vergeet,eind januari gaat de vespa op de dynojet. Misschien bij wim motors in lotenhulle. Of ik doe het nog ergens anders. En dit bij een oud collega in de motocross. Die persoon is gespecialiseerd in het afstellen van de carburatie enzo. Barta racing is zijn firma naam. is tevens EXCLUSIEF VERDELER van WP(white power) en C2P SCHOKBREKERS. We zullen zien! gr nico Link naar reactie
EriX Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Weer een schitterend projectje! Link naar reactie
josse Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 mooi mooi, mijn eerste reactie was eigenlijk ook dat je beter een volwang-krukas zou hebben , gezien de hoeveelheid die je wegfreesde thv inlaat. Ik dacht dat je nu te weinig onderdruk (of hoe heet dat) zou hebben...maar tja, je hebt er goed over nagedacht, dus zal ik wel weer fout zijn ;-) succes, en rij voorzichtig ! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 in mijn blok (dat trouwens niet door mezelf gebouwd is maar door worb5) zit ook geen volwangkrukas maar een aangepaste racekrukas (liabkrank) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 ,eind januari gaat de vespa op de dynojet.Misschien bij wim motors in lotenhulle. Of ik doe het nog ergens anders. En dit bij een oud collega in de motocross. Die persoon is gespecialiseerd in het afstellen van de carburatie enzo. Kan je bij die mens een paar dynojet-beurten reserveren? Ik heb ier ook nog iets staan dat eens afgesteld moet worden... Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2008 ja we moeten eens afspreken hé Tom, gr nico Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2008 Al zal het maar voorlopig bij mijn 1ste,2de en 3de versnelling zijn denk ik op de testbank. Want in derde moet ik echt hoog in toeren gaan tot ik in 4de mag overgaan. Maar zit dan al boven de 100kmh in derde. En vanaf dan is het infeite niet echt meer plezant rijden. In vierde gaat het wel maar bij 120km/h begint hij maar te trekken en serieus te trekken,alsof er geen einde meer aan komt. Heb dan maar voor alle veiligheid de gasschuif weer iets teruggedraaid. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Al zal het maar voorlopig bij mijn 1ste,2de en 3de versnelling zijn denk ik op de testbank.Want in derde moet ik echt hoog in toeren gaan tot ik in 4de mag overgaan. Maar zit dan al boven de 100kmh in derde. En vanaf dan is het infeite niet echt meer plezant rijden. In vierde gaat het wel maar bij 120km/h begint hij maar te trekken en serieus te trekken,alsof er geen einde meer aan komt. Heb dan maar voor alle veiligheid de gasschuif weer iets teruggedraaid. Als je zo'n blokje bouwt met je toch eens 1 keer door alle versnellingen zijn gegaan om te weten hoe de vork echt aan de steel zit. Ik ben heel benieuwd. Heb je enig doel voor ogen qua vermogen? ciao Link naar reactie
Joene Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Heb dan maar voor alle veiligheid de gasschuif weer iets teruggedraaid. ... nog net voor je ging opstijgen ;-) dat moet nogal een gevoel geweest zijn ? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Al zal het maar voorlopig bij mijn 1ste,2de en 3de versnelling zijn denk ik op de testbank.Want in derde moet ik echt hoog in toeren gaan tot ik in 4de mag overgaan. Maar zit dan al boven de 100kmh in derde. En vanaf dan is het infeite niet echt meer plezant rijden. In vierde gaat het wel maar bij 120km/h begint hij maar te trekken en serieus te trekken,alsof er geen einde meer aan komt. Heb dan maar voor alle veiligheid de gasschuif weer iets teruggedraaid. Da's normaal bij die uitlaat... zonder korte 4de versnelling heb je daar nie veel aan... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Al zal het maar voorlopig bij mijn 1ste,2de en 3de versnelling zijn denk ik op de testbank.Want in derde moet ik echt hoog in toeren gaan tot ik in 4de mag overgaan. Maar zit dan al boven de 100kmh in derde. En vanaf dan is het infeite niet echt meer plezant rijden. In vierde gaat het wel maar bij 120km/h begint hij maar te trekken en serieus te trekken,alsof er geen einde meer aan komt. Heb dan maar voor alle veiligheid de gasschuif weer iets teruggedraaid. Als je zo'n blokje bouwt met je toch eens 1 keer door alle versnellingen zijn gegaan om te weten hoe de vork echt aan de steel zit. Ik ben heel benieuwd. Heb je enig doel voor ogen qua vermogen? ciao ik gok rond de 24pk Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2008 Heb vandaag een beetje aan de sproeiers gewerkt,tis te zeggen een iets kleinere gestoken. Nu ghaat hij veel beter vanuit 3de naar vierde. Dus een kortere 4de heb ik niet meer nodig Ben ook benieuwd naar het vermogen. Als je met een vespa meer dan 120km/h rijdt,ik dit toch niet meer verantwoord. Toch zeker niet met die originele vork. Maar mijn achtervering staat nog te hard (harste stand). Ik heb die dan ook zo hard gezet om zo weinig mogelijk de carbu te laten bewegen als we er met 2 opzitten. Ik zal die zeker nog een tandje minder hard zetten. Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 december 2008 Delen Geplaatst: 11 december 2008 Toeme! Nu zal't gedaan zijn met u voorbij te vliegen op treffens...Toch proficiat met je project. Ik ben benieuwd wat die andere motor zal geven:)) Groetjes, nero. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 @ nero: alsof jij Nico ooit voorbijgevlogen bent ;-) Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 Oja voor ik het vergeet,eind januari gaat de vespa op de dynojet.Misschien bij wim motors in lotenhulle. Of ik doe het nog ergens anders. En dit bij een oud collega in de motocross. Die persoon is gespecialiseerd in het afstellen van de carburatie enzo. Barta racing is zijn firma naam. is tevens EXCLUSIEF VERDELER van WP(white power) en C2P SCHOKBREKERS. We zullen zien! gr nico I've already been to wim motors to have my Lambretta dyno'd, however he didn't want to do it as his Dyno has been built for Much heavier engines and he told me it would probably shear the clutch clean off the engine due to the inertia involved. I think that our best bet for dynoing a scooter here in flanders is Tovami in Goes. I know its in zeeland but these are the people who supplied the dyno that scootering use in all their exhaust tests etc. http://www.tovami.com/ I have a Malossi 221 but still running rotary inlet, it has been dynoed at 24ish PK using a PM evo, i would be interested to see how both perform against each other on the same dyno on the same day. Maybe we can arrange to go together to cut the costs? Or even better we could go up to john fredericks in Amsterdam? the king of malossi tuning, his 221 has something like 32pk already and he has his own dynojet! Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 20 december 2008 Delen Geplaatst: 20 december 2008 Oja voor ik het vergeet,eind januari gaat de vespa op de dynojet.Misschien bij wim motors in lotenhulle. Of ik doe het nog ergens anders. En dit bij een oud collega in de motocross. Die persoon is gespecialiseerd in het afstellen van de carburatie enzo. Barta racing is zijn firma naam. is tevens EXCLUSIEF VERDELER van WP(white power) en C2P SCHOKBREKERS. We zullen zien! gr nico I've already been to wim motors to have my Lambretta dyno'd, however he didn't want to do it as his Dyno has been built for Much heavier engines and he told me it would probably shear the clutch clean off the engine due to the inertia involved. I think that our best bet for dynoing a scooter here in flanders is Tovami in Goes. I know its in zeeland but these are the people who supplied the dyno that scootering use in all their exhaust tests etc. http://www.tovami.com/ I have a Malossi 221 but still running rotary inlet, it has been dynoed at 24ish PK using a PM evo, i would be interested to see how both perform against each other on the same dyno on the same day. Maybe we can arrange to go together to cut the costs? Or even better we could go up to john fredericks in Amsterdam? the king of malossi tuning, his 221 has something like 32pk already and he has his own dynojet! No answer Mr Retro? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 Hey John, its not for now,but i only wanna know the horsepower of my engine. The vespa runs very good,so i think a different or another setup will be not necessary.simply let do a test and print a data,that's wshat i want. Maybe i do a dynotest for my next tuneproject.But when?... Greetz nico Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 oja nero,heb jij mij inderdaad al eens voorbijgevlogen? Ach ,nu weet ik het weer just,ik was eens gestopt voor een plasje en ja hoor onze pieter stak me dan wel voorbij zekers! lol gr nico Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 You could try using this dyno at home? It takes a bit of setting up but gives good comparison results for your scooter. Obviously it can't be compared to other dynos and other engines but it could help you set up your engine to its best? http://land.heim.at/pampa/252319/tmt/gsf_dyno.html it gives results like this. The blue line is my 221 with the PM evo. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 John, did you buy the equipment somewhere or did you manage to make it yourself? Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 Its freely available from the GSF. You record your revs through the lighting circuit onto an MP3 recorder, then use the software to convert the .WAV file into a dyno graph. You do have to make type of microphone but i have one made already somewhere. It would be interesting to do a vespa shoot out with this software all on the same day and on the same road. then we could get a decent comparison of everyones set up. The horsepower figures do rely on calculating the weight of the bike, surface area of the front, and air pressure on the day to be accurate though, thats why its only a good comparison tool if all the scooters are the same type and run on the same day. But if you get yoor data right for your scooter once, then you will have a very useful set up tool for free basically. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 21 december 2008 Delen Geplaatst: 21 december 2008 I mean the hardware (diodes and stuff as mentioned in your link) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.