renoretro Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Hier zijn dus de foto’s van mijn sprint ruggine. Verwacht deze keer dus geen restauratie hé. En de remmen hou ik zo voorlopig dus nieuwe originele,daarmee bedoel ik de vork ook. Later misschien een PK vork. Gr nico De zuiger tijdens het bewerken (nog niet af) De uitgefreesde inlaat. Inlaat closeup Nog laswerken De reedblock MMW1 Methode om de bil te kunnen houden door deze op die manier te verhogen,zonder laswerk. Benodigheden:stukje carosserieplaat,enkele rondellen en een buisje die dan over de trek-as schuift. Het stukje plaat plooi je dan rond het asje en vervolgens zet je deze vast aan het frame. Als je het asje niet verankerd,dan trek de hendel gewoon weg van zijn sluiting op de bil. De afgewerkte foto’s excl. De claxon,die moet nog binnenkomen… Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 putain ket, echt zwaar de max ! zou ik ook wel willen... puik werk nico, opnieuw ! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 thx, maar kunnen jullie op de foto klikken en dan groter bekijken? De site blijft hier precies hangen. Gr nico Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Al onze ideeën en projecten vervallen in het niets bij het zien van Nico zijn realisaties! Alleszins veel veilige kilometers toegewenst, Jeanke Sprint. Link naar reactie
Dakke Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Ziet er gelikt uit Nico. Ik zal hem binnekort misschien kunnen bewonderen als ik de rest van de stukken voor de GL kom halen (heb het nu redelijk druk door de examenperiode) Maar ik mail je nog, ok? Foto's worden groter afgebeeld op imageshack als je er op klikt! Groeten, Koen Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 zeer vet.. grtz Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Super!!! Was ik ook maar zo handig. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Super!!! Was ik ook maar zo handig. daar valt iets aan te doen he grtz Link naar reactie
kurt007 Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Super!!! Was ik ook maar zo handig. daar valt iets aan te doen he grtz Moeilijk als ge geboren zijt met 2 linkerpollen zulle. Ik ben al content als ik af en toe eens een vijzeke juist kan indraaien. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Tja Nico, hoe zal ik het zeggen, trekt op niks zoals gewoonlijk ;-) Sterkte met uw koppekke Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Zoals elk project van jouw "Vakmanschap is meesterschap" Het is altijd een plezier om een topic van jouw te volgen, je weet waarover je praat en je kunt het allemaal zelf nog realiseren ook. Maw een vakman. Proficiat en veel plezier ermee. Kzal je in de toekomst ook nog wel is een paar keer om advies willen vragen in verband met de restauratie van m'n Cezeta. Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Jawadde Nico, had ge in de tijd mijn vnb blokske ook zo niet kunnen omtoveren? ;-) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 nico, ik zou er nog wel een schrijfrem opzetten, neem van mij aan dat die motor dat wel kan gebruiken Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2008 bedankt voor de toffe reactie mensen!! geert,ik weet het man,heb eentje liggen maar deze zou voor mijn 2de racecerke zijn. Deze zal het zeker nodig hebben. Dus ik zoek nog een pk vork voor de sprint. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 bedankt voor de toffe reactie mensen!!geert,ik weet het man,heb eentje liggen maar deze zou voor mijn 2de racecerke zijn. Deze zal het zeker nodig hebben. Dus ik zoek nog een pk vork voor de sprint. een gewone PK voorfourche heb ik liggen , mag weg voor een prijsje.. ma k weet natuurlijk nie wa vr iets ge nodig hebt.. grtz Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2008 Hey Didier, welk as-diameter? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Welke timings heb je? Waarom geen volle krukaswangen als je toch voor reedvalve gaat? Is dat een Sip performance? Heel mooi afgewerkt. Daar wil k dyno's van zien. ciao Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Hey Didier,welk as-diameter? PK-voorvork heeft altijd 20mm as, enkel de PX-voorvork bestaat in 16mm en 20mm Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Welke timings heb je? Waarom geen volle krukaswangen als je toch voor reedvalve gaat? Voor een vollewang krukas kan je nooit genoeg materiaal wegnemen rond de krukas om genoeg ruimte te hebben, tenzij je je reed-valve dichter bij de cilinder positioneerd, maar dat vraagt GROTE laswerken... Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 Hey Didier,welk as-diameter? PK-voorvork heeft altijd 20mm as, enkel de PX-voorvork bestaat in 16mm en 20mm sorry maar welke as-diameter bedoel je..? (kweet wel zeker da ze van ne PK is dus als speedracer zegt 20mm moet dat kloppen;) ) grtz Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 het is wel degelijk een pk125 of een xl2 vork die je nodig hebt, die van de PK50 heeft immers ook een korte swingarm (dacht ik) Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 het is wel degelijk een pk125 of een xl2 vork die je nodig hebt, die van de PK50 heeft immers ook een korte swingarm (dacht ik) en waar kan ik dat aan zien..? grtz Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2008 Delen Geplaatst: 10 december 2008 aan de swingarm dus, het stuk metaal waarop zowel uw wielas als uw voorveer zijn bevestigd. Dit kan kort zijn (special, primavera,pk) of lang (pk125, px,...) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.