Ga naar inhoud
Vespaforum.be

roestvorming behandelen


Kalle

Aanbevolen berichten

Wat gebruik ik het best om het oppervlakteroest op de carrosserie van m'n golden special te behandelen.De behandeling moet wel transparant blijven aangezien hij in zijn originele lak blijft.

Is owatrol hiervoor het meest aangewezen middel,en kan je er nadien commandant over zetten om alles op te poetsen.Waar kan je owatrol overigens vinden?

Mercikes.

Link naar reactie

Ik heb Owatrol Olie, dat is een substantie die als het al een kleur heeft een beetje bruinig is. Het droogt niet echt hard op, en je kunt het mengen met andere producten, (meen ik) - zie de site. Aangezien ik meer met roestbakken knustel dan met o-lak scooters is het verstandig misschien nog iets meer advies dan het mijn e af te wachten ;)

Ik gebruik fertan om hardnekkige roest aan te pakken, maar dat droogt hard en zwart op.

Link naar reactie
gewoon hammerite metaalvernis. Dat wordt wel mat dus als je ne blinkende lak heeft zou da wel eens een negatief effect kunnen hebben. Ik heb daarmee de onzichtbare roestplekken mee behandel(onder en binnenkant).

Ben je helemaal gek...

Het gaat wel hierover he, niet 1 of andere productie PK:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96461

Link naar reactie
gewoon hammerite metaalvernis. Dat wordt wel mat dus als je ne blinkende lak heeft zou da wel eens een negatief effect kunnen hebben. Ik heb daarmee de onzichtbare roestplekken mee behandel(onder en binnenkant).

Ben je helemaal gek...

Het gaat wel hierover he, niet 1 of andere productie PK:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=96461

heyhey, sorry hoor, probeer ook gewoon te helpen... Ik heb trouwens duidelijk gezegd dat deze de kleur mat maakt en best gebruikt wordt op de onzichtbare delen. Voordeel is dat dit een vrij goedkoop product is en een goede bescherming biedt...

enja ik ben tamelijk gek, :)

Hammerite beweert trouwens dat de metaalvernis doorzichtig is... Dat is ook in zekere mate maar het geeft wel een mat effect aan de lak.

Trouwens, is een pk minderwaardig voor u ofwa? Mijne vespa is ondertussen een deeltje van mezelf en ge hebt mij der wel lichtjes mee gekwetst!( een of andere productie PK...)

Link naar reactie

Toch maar oppassen met Hammerite. Had dit produkt gebruikt om een benzinetank te verven en dit op aanraden van een winkelier die beweerde dat dit de beste verf was tegen benzine en olie. Na de eerste tankbeurt al begon de verf blazen te maken en af te pellen. Voor het goedje er echter helemaal terug af te krijgen heb ik wel gezweet, mat schuren en herspuiten was geen optie omdat de hammerite blazen bleef maken... Beter een iets duurdere verf of vernis nemen die wel tegen een stootje kan. Groetjes, nero.

Link naar reactie
Toch maar oppassen met Hammerite. Had dit produkt gebruikt om een benzinetank te verven en dit op aanraden van een winkelier die beweerde dat dit de beste verf was tegen benzine en olie. Na de eerste tankbeurt al begon de verf blazen te maken en af te pellen. Voor het goedje er echter helemaal terug af te krijgen heb ik wel gezweet, mat schuren en herspuiten was geen optie omdat de hammerite blazen bleef maken... Beter een iets duurdere verf of vernis nemen die wel tegen een stootje kan. Groetjes, nero.

shit man, da lijkt mij zware miserie.. :) altijd wel iets hƩ met die wet van murphy :)

Link naar reactie

Zou ook wel eens willen weten waar je hier Owatrol kan vinden,het kan toch niet zijn dat iedereen dit bij onze noorderburen moet gaan halen..

Wat denken jullie van tectyl spray,heb er testen van gezien,maar lijkt me eerder en tijdelijke bescherming voor nieuw metaal.

grtz,K

Link naar reactie
Zou ook wel eens willen weten waar je hier Owatrol kan vinden,het kan toch niet zijn dat iedereen dit bij onze noorderburen moet gaan halen..

grtz,K

Voor verkoopadressen in Belgiƫ www.durieu.com

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...