Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe vespa douane


Eefje

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb mij onlangs een NIEUWE Vespa gekocht (geen tweedehands) en de verkoper vertelde me dat ik met de papieren van de verzekeringen naar de douane moest.

Ik naar de verzekeringen en die vertelde mij dat dit helemaal niet nodig was, omdat dit een nieuw voertuig is.

Mja, ik weet het niet meer, want de verkoper zegt me nog steeds dat het wel moet.

Kunnen jullie me helpen?

Link naar reactie

Piaggio wordt ingevoerd via Nederland, om je nieuwe vespa in te schrijven hoef je niet naar Douane. Maar als je zelf je nummerplaat gaat afhalen, moet je wel naar DIV gaan, als er ook iemand van Douane aanwezig is. (raadpleeg hun website om de juiste uren)

Link naar reactie

Klopt, Mgent, maar niet meer voor recent bij de dealer uitgeleverde voertuigen, want die hebben een 'barcode', en zijn dus de douane reeds gepasseerd. Klopt ook, Gunter, want je had een plaat, en dan stuurt je makelaar de aanvraag tot inschrijving naar DIV in 1212 Brussel, en daar hebben ze douaniers genoeg, want bij LML moet het wel nog.

Luc

Link naar reactie

Als uw GTV bij de dealer binnengekomen is na ong. half mei 2008 mag u op uw beide oren slapen: geen enkel probleem: u kreeg een vignet met een barcode; uw makelaar heeft dan gelijk. Indien dit niet het geval was, en uw GTV stond reeds bij de dealer op voorraad van voor mei 2008, dan kreeg u een groen vignet op het roze aanvraagformulier, en dan moet u ofwel de volledig ingevulde aanvraag (laten) opsturen naar DIV 1212 Brussel, ofwel zelf uw plaat ophalen bij een DIV-antenne in uw buurt. Dan wel even checken wanneer daar een douanier aanwezig is (zie reactie van Gette). In geen geval moet u dus zelf naar een douanekantoor. Dus eigenlijk: no problemo.

Luc

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...