Ga naar inhoud
Vespaforum.be

klachten over Vespa S 125 -2008 - stofjes onder de lak -> la


Primus primavera

Aanbevolen berichten

Voor onze trips hebben wij als begeleidend voertuig een Vespa s 125 aangeschaft.

Bij de eerste poetsbeurt bemerkten we kleine puntjes die op de scooter lagen, enkele waren er al afgegaan met als gevolg onderliggend bloot ijzer.

Zo kunnen wij een 8 tal plaatsen aanduiden op de Vespa waar dus duidelijk stof mee ingespoten is.

De dealer zegt dat er moet gewacht worden op een verantwoordelijke van Vespa die dit even moet bekijken.

Kent er iemand andere kanalen van vespa waar je met dergelijke klachten terecht kan?

groeten.

Joeri- BWClassics.be

Link naar reactie

Excuses, maar de dealer draagt wel de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van wat hij verkoopt. Hij zal dit waarschijnlijk kunnen verhalen op zijn leverancier 'vespa' maar dat is niet jouw probleem.

Je moet de dealer dus via een aangetekend schrijven in gebreke stellen en een oplossing eisen. Stel dat je een auto koopt in een garage, en de lak blijkt niet goed te zijn ... daar ga je toch ook mee terug naar die garage ?

Link naar reactie

awel ik heb reeds een versnellingsbak onder garantie verkregen en kostte me totaal niets...

Eerst vespa binnengedaan , garantieaanvraag gebeurt via de dealer na hun nazicht . Een week later kreeg hij bericht dat de vespa bij hem moest blijven staan en niemand mocht hem nog aanraken zelfs. Na een 4 dagen is er iemand van vespa langsgekomen vanuit italie !

Hij is een dagje bezig geweest met het onderzoeken vd schakelbak , foto's nemen etc en had mijn garantie goedgekeurd . Hierna mocht mijn dealer de bak vervangen op hun kosten.

na een kleine 2.5 weken had ik hem hersteld terug.

Ingeval van lak zou dus infeite jij de vespa moeten binnendoen , dealer contact laten opnemen en afwachten tot ze vanuit vespa de goedkeuring geven al dan niet voor een herstelling.

Een nieuwe vespa zit er niet in hoor ;) ook omdat je er al mee gereden hebt.

Beste is idd , je dealer tevriend houden of je kan nog heel wat miserie krijgen ermee. Enkel hij kan het fatsoenlijk oplossen.

Wel vind ik 1 ding vreemd...mijn dealer kijkt elke vespa na bij levering en bij aflevering . Zo heb ik hem al nieuwe px'en zien opzijzetten omdat er iets aan scheelde..dus werden niet verkocht tot er een oplossing was.

Nu mocht het echt vuil in de lak zijn, is het niet tegen te spreken , dat kan je enkel doen bij het spuiten dusja .

Volgens mij moet je gewoon goed afspreken met je dealer , liefst zelfs bij hem laten tot het opgelost is. Het kan idd lang duren , zeker mocht die hersdpoten worden. Een deel vh geld terug eisen lijkt me niet slim , omdat het dan nog niet is opgelost en je feitelijk dan je garantie weigert ... dus je dealer en vespa zelf alleen kunnen dit oplossen. Wel vind ik , mocht hem terug herspoten worden , dat je dealer of vespa je zou moeten voorzien van een tijdelijke vervanging, ook al zou je niet ermee rijden , puur uit geste .

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...