Jump to content
Vespaforum.be

rrriiiiiiight


dave

Recommended Posts

Tiens 't is precies in de mode: deze week in de koopjeskrant een vespa te koop tegen de kanten van Gent voor een schamele 3.500€.

En kijk: weeral een vbb150 (1968? late inschrijving) met handschoenvak vooraan, enkel zadel en chromé rand.

Iemand weet van waarom een simpele VBB zo duur mag zijn?

En dat terwijl een schone GS150V5 maar 1850€ is?

http://www.marktplaza.nl/vespa-piagio-384008.php

Link to comment

deze is het dus...vexpa7vr.jpg... is een enkel zadel en zo'n chrome strip/valbar rond het scherm dan een bewijs dat het aziatisch is? Het ruikt ert alvast naar dat wel en de prijs ook...maar toch moeilijk uit te maken met deze foto...beware

Bericht bewerkt (19.01.2005 | 13:50)

Link to comment

+ een bagagevak vooraan

+ dat specifiek type chromé rand en valbaar (waar steevast een piaggio logo op zit maar dat Piaggio nooit heeft gemaakt, noch vigano, cuppini, diamor of andere accessoire makers)

+ het feit dat het over een 60s scooter gaat, maar telkens opnieuw er een enkele zit is met bijzit en verchroomde passagiersgrip en liefst overtokken in een andere kleur dan zwart

+ de rand op de frametunnel net onder het stuur in chromé.

En er zijn nog een paar dingen die je kan opmaken uit die foto, maar ik ga onze vrienden niet alles weggeven.

En vooral: dat iemand er meer dan 2500€ voor vraagt. Is dat op zich al niet raar voor een (sorry voor de vbb bezitters) ordinaire doordeweekse vespa?

Kan altijd iemand zijn die er niks van kende en er fameus zijn broek aan heeft gescheurd.

Mij hoort ge niks zeggen, maar een mens mag denken wat hij wilt.

Het enige dat uitsluitsel geeft is uiteindelijk toch altijd weer de magneettest...

En ik heb niks tegen importscooters aan 170€, (of voor 50€ méér totaal gereviseerd). Als een hele familie voor 30€ meer er ineens een chromé dak wil op lassen en twee modderflappen met een piaggio logo, en een aap toevoegt die in het bagagevak leeft en 's nachts de motor reviseert, waarom niet?

http://www.a1markt.nl/printbody.php3?g=a1motoren&u=vespa&ID=48&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Link to comment

Tis te zien hoe die VBB gerestoreerd en afgewerkt is hé.(zie mijn profiel)

bdw kijk eens op de foto hier bovenaan naar die middenmat dat lijkt me toch een reservewielhouder...

nico

Volgens mij gaat het niet om welk type vespa maar het uitzicht ervan,een px is toch ook niet van de mooiste...

Link to comment

mmmh, al ooit een px verkocht gezien voor 3500€? Mij kan het type ook niet zoveel schelen, maar 3500€? Da's toch wel echt duur.

Als een vbb schoon afgewerkt is, en ik ken de gast die het zelf gedaan heeft, waarom niet.

Maar iemand die die dingen op de markt dumpt om snel geld te scheppen en de kopers verwijst naar vespa/scooter shops in geval van problemen, daar kan ik moeilijk mee om. Uiteindelijk draait in die gevallen iedereen op voor de problemen (en die zijn er zeker) behalve de verkoper. En ok, er is een grote vraag, maar er is nog altijd een groot genoeg aanbod vanuit België/NBederland/Duitsland/Frankrijk/Italië/Spanje. Dan koop ik liever van iemand die ik persoonlijk ken, of van een officiële zelfstandige, niet van achterstraatfoefelaars.

Rare staaf inderdeed. Als dat een reservewielhouder is, moet het wiel er dan rechtopstaand op?

Link to comment

das geen reservewielhouder maar een stang om een kinderzitje op te monteren. Ik heb dit al eens op een scooter gezien die van bij Meyer motors in Nederland of zoiets kwam. Ik heb ook de binnenkant van de motor toen gezien en daar kon je je erg vragen bij stellen. Diegene die ik gezien heb was in ieder geval import uit India; of het dezelfde scooter is weet ik natuurlijk niet

Link to comment
  • dave locked this topic

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Similar Content

    • By Morel
      Al jaren van plan een Vespa aan te schaffen , en zal er eindelijk binnen kort van gaan komen.
      Heb een optie op een Vespa 150 vbbt2 , uit 1965 dus een écht oldtimerke , maar vraag mijn eigen af of het tegenwoordig nog evident is om een 2takt Vespa aan te schaffen i.v.m. de geldende en het alléén nog maar strenger worden van de huidige emissienormen. 
      Optisch gaat er niets boven een Vespa uit de 60er jaren en vermoedelijk ook het rijplezier ervan , maar hoelang mogen we nog onze hobby op deze oldy’s  uitoefenen !?
      Dat en nog véél meer kennis over Vespa hoop ik hier op dit forum te weten te komen, aangenaam kennismaking !
      Ciao, Morel 😉.
       
    • By Lewis'86
      Hallo iedereen,
       
      Uit mijn welkomstpost bleek dat ik misschien een Indonesisch model aangekocht heb. De vrouw had hem sinds 2011 en stond 6 jaar stil in de living zonder te starten. Na nieuwe benzine en bougie ging hij meteen weer aan de praat.
      Chassisnummer is VBB2T273***
      Motornummer VNB6M 267**
       
      Ik kan niks te weten komen via scooterhelp.com..
       
      1) Kunnen jullie aan de hand van de foto's in de bijlage meer informatie geven aub? Gaat dit over "slecht" model? Ik heb zitten lezen in dit forum en daaruit blijkt dat Indonesische modellen worden als gevaarlijk beschreven. Is dit echt zo wreed? Heeft deze dan ook bijna geen waarde? Wat raden jullie mij dan aan om te veranderen? Of beter meteen verkopen? Zijn de 8" banden ook zo slecht als hier soms beschreven? Levensgevaarlijk boven de 70? Ik wil enkel rustige ritjes maken, niet het zotte bochtenwerk. Veel vragen dus
      2) Ik heb zelf reeds handvaten (andere waren verstorven),  beschermhoes reservewiel, rubber kickstarter, aanzuigrubber, uitlaat en remblokken vervangen/aangekocht. Er kom redelijk veel benzine (eerder olie - menging benzine 2%) uit de carburatorblok. Misschien eens de dichtingen nakijken. Stationaire schroef en luchtschroef staan afgesteld. Ook vis platinees zouden goed moeten staan. Draait en rijdt soepel, bougie is NGK BP4HS. Een VBB is 150cc en toch gaat die bij tegenwind maar 60. Heeft amper kracht in 4e versnelling. meewind 70. Wat raden jullie aan om hem iets vlotter te laten rijen? SIP Road 2.0? Nu heb ik een uitlaat van 70 euro gekocht via Vespa classic parts (ook alle andere onderdelen).
      3) De juiste rubbers voor het opbergvak in de zijbil vind ik niet direct terug. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden. Heb tijdelijk een ander rubber gebruikt omdat het kastje anders alsmaar ligt te slaan.
       
      Alvast bedankt voor jullie informatie. Had misschien beter eerst informatie gevraagd en dan gekocht.. 
       
      Groeten,
       
      Louis













    • By Linn
      Beste geïnteresseerden,
      In mijn huidige zoektocht struin ik de diverse online marktplaatsen af op zoek naar “een goeie”
      In de diverse topics van dit forum heb ik echter al veel geleerd over verschillende modellen, samenstellingen en “curry-gevallen”. Ik als newbie wil mijn vingers niet branden aan een dergelijke kat-in-de-zak, omdat: A. Ik wil kunnen genieten van een zuivere Vespa ; B. Ik besef dat bij eventuele verkoop een “zuivere” Vespa beter gaat dan een “bevlekte”.
      Vandaar dat ik hier een topic wil starten om het actuele marktplaats aanbod te bekijken, samen met andere geïnteresseerden. Ik zou graag vooral willen leren van jullie ervaring en kritische blik EN wellicht op die manier tegen een voor mij geschikte Vespa aanlopen
      Ik ben mij bewust van het “aangeboden topic” van dit forum en mijn voorkeur gaat ook eigenlijk naar het aanschaffen van een Vespa via hier. Maar je weet maar nooit wat voor pareltjes er op marktplaats voorbij komen en nogmaals: ik wil ook van jullie commentaar bij de diverse advertenties leren.
      Gr. Linn
    • By nero
      Mooi! 
       

       
      Groetjes, nero. 
×
×
  • Create New...