Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rrriiiiiiight


dave

Aanbevolen berichten

Tiens 't is precies in de mode: deze week in de koopjeskrant een vespa te koop tegen de kanten van Gent voor een schamele 3.500€.

En kijk: weeral een vbb150 (1968? late inschrijving) met handschoenvak vooraan, enkel zadel en chromé rand.

Iemand weet van waarom een simpele VBB zo duur mag zijn?

En dat terwijl een schone GS150V5 maar 1850€ is?

http://www.marktplaza.nl/vespa-piagio-384008.php

Link naar reactie

deze is het dus...vexpa7vr.jpg... is een enkel zadel en zo'n chrome strip/valbar rond het scherm dan een bewijs dat het aziatisch is? Het ruikt ert alvast naar dat wel en de prijs ook...maar toch moeilijk uit te maken met deze foto...beware

Bericht bewerkt (19.01.2005 | 13:50)

Link naar reactie

+ een bagagevak vooraan

+ dat specifiek type chromé rand en valbaar (waar steevast een piaggio logo op zit maar dat Piaggio nooit heeft gemaakt, noch vigano, cuppini, diamor of andere accessoire makers)

+ het feit dat het over een 60s scooter gaat, maar telkens opnieuw er een enkele zit is met bijzit en verchroomde passagiersgrip en liefst overtokken in een andere kleur dan zwart

+ de rand op de frametunnel net onder het stuur in chromé.

En er zijn nog een paar dingen die je kan opmaken uit die foto, maar ik ga onze vrienden niet alles weggeven.

En vooral: dat iemand er meer dan 2500€ voor vraagt. Is dat op zich al niet raar voor een (sorry voor de vbb bezitters) ordinaire doordeweekse vespa?

Kan altijd iemand zijn die er niks van kende en er fameus zijn broek aan heeft gescheurd.

Mij hoort ge niks zeggen, maar een mens mag denken wat hij wilt.

Het enige dat uitsluitsel geeft is uiteindelijk toch altijd weer de magneettest...

En ik heb niks tegen importscooters aan 170€, (of voor 50€ méér totaal gereviseerd). Als een hele familie voor 30€ meer er ineens een chromé dak wil op lassen en twee modderflappen met een piaggio logo, en een aap toevoegt die in het bagagevak leeft en 's nachts de motor reviseert, waarom niet?

http://www.a1markt.nl/printbody.php3?g=a1motoren&u=vespa&ID=48&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Link naar reactie

Tis te zien hoe die VBB gerestoreerd en afgewerkt is hé.(zie mijn profiel)

bdw kijk eens op de foto hier bovenaan naar die middenmat dat lijkt me toch een reservewielhouder...

nico

Volgens mij gaat het niet om welk type vespa maar het uitzicht ervan,een px is toch ook niet van de mooiste...

Link naar reactie

mmmh, al ooit een px verkocht gezien voor 3500€? Mij kan het type ook niet zoveel schelen, maar 3500€? Da's toch wel echt duur.

Als een vbb schoon afgewerkt is, en ik ken de gast die het zelf gedaan heeft, waarom niet.

Maar iemand die die dingen op de markt dumpt om snel geld te scheppen en de kopers verwijst naar vespa/scooter shops in geval van problemen, daar kan ik moeilijk mee om. Uiteindelijk draait in die gevallen iedereen op voor de problemen (en die zijn er zeker) behalve de verkoper. En ok, er is een grote vraag, maar er is nog altijd een groot genoeg aanbod vanuit België/NBederland/Duitsland/Frankrijk/Italië/Spanje. Dan koop ik liever van iemand die ik persoonlijk ken, of van een officiële zelfstandige, niet van achterstraatfoefelaars.

Rare staaf inderdeed. Als dat een reservewielhouder is, moet het wiel er dan rechtopstaand op?

Link naar reactie

das geen reservewielhouder maar een stang om een kinderzitje op te monteren. Ik heb dit al eens op een scooter gezien die van bij Meyer motors in Nederland of zoiets kwam. Ik heb ook de binnenkant van de motor toen gezien en daar kon je je erg vragen bij stellen. Diegene die ik gezien heb was in ieder geval import uit India; of het dezelfde scooter is weet ik natuurlijk niet

Link naar reactie
  • dave sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...