Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Uitlaat schoonmaken


Patweb

Aanbevolen berichten

Goede middag allen !,

Ik heb een vraag over het schoonmaken van m'n uitlaat.

Ik heb hem gister van mijn blok gedemonteerd,en is erg vuil,

nu weet ik nog vanuit mijn brommer tijd (15 jaar geleden) dat ik mijn uitlaat schoonbrandde dmv brand spiritus in mijn uitlaat te doen en de vlam erin te steken,zo brandde hij lekker schoon.

Mag dit ook met een GLX uitlaat?

Ik hoor graag van jullie.

Link naar reactie

Wat je ook kunt doen( heb ik toch gedaan)is product gebruiken om uw afvoer te ontstoppen. goed laten trekken (meer als een uur en dan uitspoelen met veel water. Je gaat zien wat er uit komt.Het hangt ook afvan de buitenstaat van de uitlaat. als deze enorm geroest is best nieuwe plaatsen.

Link naar reactie

Heb dat al gedaan met:

- een oplossing van van die korrels die men gebruikt om WC's en zo te ontstoppen (natriumhydroxide) (dat is de klassieke methode, zo oud als de straat); nachtje laten inwerken; uitspoelen; drogen

- ook al zo gedaan: uitlaat heel heet maken met een verfafbrander; ontsnappende gassen met een aansteker ontsteken; zo een tijd doorgaan (blijven verwarmen), tot helemaal geen brandbare gassen meer ontstnappen; naderhand alle brokjes binnenin loskloppen met rubberen hamer en eruit schudden.

Hoe schoner de uitlaat vanbinnen, hoe beter zou ik denken...

Link naar reactie
@Patweb: waarom denk je eigenlijk dat het nodig is je uitlaat van binnen te reinigen?

Rijdt-ie slecht of zo? Als je tijdens het rijden geen problemen hebt, zou ik me gewoon

beperken tot het kuisen van de buitenkant.

Zou 't niet weten hoe hij rijd :)

Nog geen meter mee gereden hihi

Toen ik hem kocht was de tank vuil en liep hij heel even,normaal zou ik het niet vertrouwen maar deze komt bij Maskes vandaan,dat is echt iemand die je kan vertrouwen en hij neemt jou ook in vertrouwen,echt een aanrader.

Maar goed wil de uitlaat schoon hebben want heb inderdaad zoiets van alles gelijk maar goed doen

Link naar reactie

Niks schoonmaken, gewoon een nieuwe monteren. € 55,00

Daarnaast: ik snap nooit dat iemand een scooter koopt, en zonder er een meter mee gereden te hebben de motor uit elkaar haalt of veranderingen aan de motor doorvoert (waaronder uitlaat ontkolen). Eerst rijden en dan bepalen of het nodig is!

Link naar reactie

bizar... als ik een vespa zou hebben die niet rijdt, en ik zou denken dat het de carb is, zou ik mij beperken tot het reinigen van de carb en eventueel de tank. Daarna zou ik kijken of hij rijdt, zonder iets anders te veranderen.

Aangezien je frame al uit elkaar is, zou ik wachten tot je dat terughebt. Je kan toch geen motor in orde brengen zonder ermee te kunnen testrijden?

Link naar reactie

dat is zo,

carberateur heb ik schoongemaakt,en wanneer ik hem weer in elkaar kan zetten duurt wel weer even denk ik.

Verder ga ik het blok ook niet uit elkaar halen hoor,maar de uitlaat is er af en ik dacht zal ik die ook schoonmaken,voor de rest wacht ik netjes tot dat ik alles terug heb.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...