axi Geplaatst: 25 oktober 2008 Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 Hallo, Indien ik rijd en mijn stuur heel licht vasthoud (bijna loslaat) dan bibbert mijn stuur lichtjes alsof mijn voorwiel niet uitgelijnd is. Mijn verkoper (Union Halle)beweert dat het door de topcase komt alhoewel er de tegengewichten zijn aan het. Heeft hier iemand ervaring mee? thx Axi Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 25 oktober 2008 Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 yuw, ik heb dat ook gehad bij mijn smallframe , de bovenste 2 grote moeren van op de fourche waren toen iest losser getrilt , terug wat vaster gedraaid en was gedaan. grtz Link naar reactie
Pewe Geplaatst: 25 oktober 2008 Delen Geplaatst: 25 oktober 2008 Als je jouw profiel zou invullen dan zouden we weten met welke vespa je rijdt. Nu is het gissen. Ik vermoed een GT(S) of LX gezien de topcase. Ik heb hetzelfde probleem gehad met een GT200. De oorzaak was dat de banden te zacht stonden. Na aanpassing van de druk was het probleem grotendeels van de baan. De trillingen blijven echter, met extra zware gewichten op niet. Een topcase geeft extra druk waardoor de trillingen aanwezig blijven. Maar dit in geringe mate. Mvg Link naar reactie
Jimmyjazz Geplaatst: 26 oktober 2008 Delen Geplaatst: 26 oktober 2008 @ Axi Je zij mij dat er geen gewichtjes op de velgen stonden om de wielen uit te balanceren ? raar ? want op alle 250gt die ik in de winkel van Didier gezien heb stonden er op misschien is het dit wel Link naar reactie
Jimmyjazz Geplaatst: 29 oktober 2008 Delen Geplaatst: 29 oktober 2008 en ? hebt ge hem gezegd ? Link naar reactie
axi Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2008 hij heeft gezegd dat alles normaal was. Hij zei dat de bandenspanning iets te weinig was en dat hij het niet nagekeken had in het begin. Ik voel het nog als ik langzaam rijd, maar hij beweert dat het door de topcase komt Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 30 oktober 2008 Delen Geplaatst: 30 oktober 2008 Alle GTS'sen met topcase hebben in geringe mate last van shimmy, zelfs indien de gewichten op het stuur gemonteerd werden (zitten mee in de topcasekit). We hebben al vanalles geprobeerd, maar nog niets echt afdoende gevonden. Luc Link naar reactie
axi Geplaatst: 8 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2008 zou een voorbagagedrager als goed tegengewicht kunnen dienen? Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 2 zijwieltjes lossen het probleem naar het schijnt volledig op... Link naar reactie
kirstenGTS Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Is hoofdzakelijk bij lage snelheid. Kijk je bandendruk na en zoals je weet de extra gewichtjes aan het stuur. En nog één raad: niet te traag rijden, heb je er geen last van. Sowieso; voorbagagerekje helpt niet of toch niet uit mijn ervaring. Is enorm praktisch om meer te kunnen vervoeren. Link naar reactie
Il Paperino Geplaatst: 9 december 2008 Delen Geplaatst: 9 december 2008 Ik denk ook dat de topcase de oorzaak is. Indien ik nogal wat gewicht achterop durf mee te dragen op mijne Gtv " vb een valieske " dan merk ik op dat bij trage snelheid mijn stuur ook lichtjes gaat trillen. Het lijkt of de vespa wat onstabiel wordt... Daarom verkies ik nogal vlug voor een rugzak... Link naar reactie
GTS 250 ABS Geplaatst: 12 december 2008 Delen Geplaatst: 12 december 2008 He, haal hem er is af en probeer dan is. Ben je van de steek? Ik woon ook in Halle. Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 heb hetzelfde probleem op mijn GTS125, heb er hier een kort filmke van gemaakt: Wiel is ondertussen gebalanceerd , maar probleem blijft , heb een topcase en een bagagerek vooraan , maar daar kan het niet aan liggen want die zijn er van int begin , toen het stuur nog niet naar alle kanten schudde... iemand een idee van de oorzaak hiervan ? Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 De lagers van het wiel of van het stuur? Daar kan na enige tijd speling op komen. Hoeveel kilometers heb je ongeveer? Ik weet niet als je dat zelf goed kan voelen als je je voorste wiel van de grond brengt. Meer iets voor een geoefend oog/ paar handen denk ik. (Tenzij je zelf wat ervaring hebt natuurlijk) Edit: nu ik zie wie je bent en welke vespa, zou het inderdaad de lagers kunnen zijn. Al heb ik er zelf weinig ervaring mee. En je hebt al wat gesleuteld aan je GTS dus zal je zelf wel kunnen voelen als er speling is. Hopelijk geen grote kosten ;-) Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 2 juli 2013 Delen Geplaatst: 2 juli 2013 1 check band. 2 check velg. 3.check lager wiel 4. check lagers stuurkolom Link naar reactie
vespagt125 Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 ik heb hetzelfde voor! Als je zou weten aan wat het ligt, had ik het graag gehoord! Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 Ontwenningsverschijnselen door alcoholintoxicatie?...<)) Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 6 juli 2013 Delen Geplaatst: 6 juli 2013 ik heb hetzelfde voor! Als je zou weten aan wat het ligt, had ik het graag gehoord! Bij een topkoffer kan dit normaal zijn bij een bepaalde snelheid en voor de rest kijk eens enkele posts hierboven, daar staan enkele mogelijke oorzaken. Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 12 juli 2013 Delen Geplaatst: 12 juli 2013 heb nog geen tijd gedhad om echt is goe te kijken , maar met de wiellagers lijkt mij op eerste zicht geen probleem , merk daar ook geen speling... maar hier is wat meer info: wanneer ik bij het harder remmen , mijn rem even loslaat en dan terug rem (en rem ingehouden hou) trilt alles ook serieus , hier int filmke twee keer te zien:beelden zijn misschien niet heel duidelijk maar ge hoort em wil trillen km stand: 32000 ben paar dagen geleden op de e19 ter hoogte van kontich , richting antwerpen, me mijn 2 wielen in een groef geraakt op het middeste vak , aan 110, vespa is toen zwaar begin schudden gedurende 100 meter , was gene cadeau...kga er dus ech twel eens iets aan moeten doen... topkoffer kan de oorzaak ook niet zijn , want het probleem doet zich ook voor onder de 10km/u Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 16 juli 2013 Delen Geplaatst: 16 juli 2013 zoals je het nu beschrijft, rollement en niet uitzonderlijk na 32000 km's. Doe er snel iets aan voor het 'lichtjes bibberen' een death wobble wordt... zoals de naam het zelf al zegt... (=trillingen waar je niet meer uit geraakt en meestal eindigt in ...) Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 16 juli 2013 Delen Geplaatst: 16 juli 2013 Ik zie het filmpje nu pas: vies, heel vies. Ik zou me nie op mijn gemak voelen en zeker niet op de weg aan 50 of 70 km/u Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 16 juli 2013 Delen Geplaatst: 16 juli 2013 Zit je motorblok nog goed vast ? Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Heb van mijn vrouw ook een gts 125 (2008).Probleem is begonnen met bandenwissel voor (recup van booster 100cc.).Daarna nieuwe michelin pilot geplaatst (nog nie opgelost).Motorshop bezocht en uitgelijnd (nog niet 100% opgelost).Volgens motoshop kon het daar niet aan liggen... .. We zoeken verder en verder... ... .. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Zit je motorblok nog goed vast ? En dat is geen gezever. Ik heb hier nog over gelezen, maar komen er dan echt bouten los of is het door slijtage? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.