Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wie had er al problemen met zijn GTS/GTV 125/250 ?


josse

Aanbevolen berichten

  • 6 maanden later...

probleem of geen probleem

ik heb sinds vorige week ook een gts 125 nu was mij gisteren en vandaag opgevallen als ik tegen 80 per uur iets meer gas geef dat de motor of uitlaat veel luider lawaai maakt, ofwel zit hij gewoon in hoge toeren?

Daarstraks bij thuiskomst na een rit van 12 km was er precies een piepend geluid van een riem of zo, kweet het niet juist, was wel niet heel luid maar toch hoorbaar...

Heb nog maar 300km dus misschien is het omdat hij nog in rodage zit.

Hopelijk kan iemand mij geruststellen want ga niet kunnen slapen.

En ben op vlak van techniek een leek.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Gisteren viel mijn GTS 250 TIJDENS het rijden zomaar stil... ..

Mij naar de kant geloodsd en sleutel off/on gezet hielp niet. Wat uiteindelijk wel hielp was de noodschakelaar even aan en af zetten. Hij startte direct. Vandaag geen problemen gehad.

Het zal maar gebeuren op de autosnelweg bij het inhalen van een vrachtwagen. Slik.

BBF

Link naar reactie

GTS125 (net uit rodage)

- stationair toerental staat goed maar toch durft hij uitvallen wanneer ik aan het rood licht staat (en het kreng lapt het mij telkens wanneer het licht net op groen komt :-O )

- de rode noodstopknop is al enkele malen op de onderbrekerstand gekomen zonder dat ik eraan kwam

- de vering is vrij onvriendelijk op de brugse kaseien, daar waar de bussen de kasseien in golfjes heeft getrokken moet je snelheid echt inhouden of je vering krijgt zware slagen (letterlijk hoorbaar)

- originele banden ... iedereen kent het probleem, ik vind het echter een schande voor een machien van (toen) 4000 euro (nu al meer) dat ze daar zon marginale banden opleggen...

- snelheidsnaald trilt

- mijn pinkerknopje blijft in de ingedrukte positie staan als je links pinkt

- in het begin moeilijk starten, maar naarmate de rodage vorderde werd dit wel veel beter

- remmen zijn naar mijn gedacht niet voldoende (heb hierover al es een topic geopent onlangs)

- ik krijg mn handschoenkastje altijd goed open maar niet altijd goed toe, ik moet dan lichtjes mn contact induwen om hem vlot te kunnen toeduwen

ondanks de "lange" lijst vind ik het een heel goede aankoop en had het al veel eerder moeten doen...

Link naar reactie
GTS125 (net uit rodage)

- mijn pinkerknopje blijft in de ingedrukte positie staan als je links pinkt

Moet dat niet zijn: mijn pinkerknopje schiet automatisch terug als je rechtst pinkt? Je moet dat toch altijd manueel terugzetten? Of heb ik je verkeerd begrepen?

btw, binnenkort test ik ook es de Brugse binnenstad ;-)

Link naar reactie

Moet dat niet zijn: mijn pinkerknopje schiet automatisch terug als je rechtst pinkt? Je moet dat toch altijd manueel terugzetten? Of heb ik je verkeerd begrepen?

btw, binnenkort test ik ook es de Brugse binnenstad ;-)

nene ;-) als ik naar rechts pink dan komt het schakelaartje automatisch in de "neutraal" positie terwijl hij rechts pinkt, om te stoppen met pinken moet je de schakelaar recht induwen...

bij naar links pinken blijft de schakelaar dan ook in zn linkse positie staan tenzij ik met mn vinger hem naar de midden toe duw...

banaal probleempje, ik weet maar het ergert me soms wel...

Link naar reactie
@JohanR : de knop waarmee je schakelt tussen dimlicht en groot licht, kan je ook naar rechts indrukken, en dan staat de koplamp in parkeerstand :

knop nr links = groot licht

knop in het midden = dimlicht

knop naar rechts (iets stroever maar het gaat wel bij mij) = parkeerlicht

uh? is dit op alle GTS modellen zo?? ik kan mijn knop echt niet rechts induwen, met alle macht van de wereld niet (en dus ook de koplamp niet uitzetten) en als ik mijn boekje lees, ik citeer:

"koplampschakelaar (2 posities beschreven)

0 = dimlicht en positielicht

1 = groot licht en positielicht"

dus noch in theorie noch in praktijk is mogelijk wat jij me net verteld??

Heu... dan is het probleem toch rechts?? Of ben ik nog niet mee? :-( Pinkers moet je toch altijd manueel terugzetten.

ik heb net mijn boekje gelezen, daar blijkt dat mijn probleem uit 50% bestaat en het jouwe uit 100% *lol*

ik citeer uit mijn boekje:

"schakelaar richtingaanwijzers:

hendeltje naar = linker knipperlichten aangeschakeld

hendeltje naar = rechter knipperlichten aangeschakeld

Het hendeltje KEERT AUTOMATISCH terug in positie <0> en de knipperlichten blijven aangeschakeld, druk op de hendel om ze uit te schakelen"

Link naar reactie

Wat betreft die lichtschakelaar, is op alle gts modellen uitgezonderd de 300. Daar gaat de lamp pas barnden na het starten.

je moet de schakelar een beetje forceren de eerste keer, nadien werkt het probleemloos om het licht uit te zetten.

Link naar reactie
Ik zou voor je starproblemen ook ergens anders gaan

Mr Staar en Co wilt er weer rap vanaf zijn...

Ik heb onlangs Mr Staar gebeld omdat ik een nieuwe naftkraan op een PX naftbak wilde zetten maar die speciale sleutel niet had.

Zijn antwoord was: "och, die oude scooterkes, daar houden we ons ni meer mee bezig zulle, daar heb ik ook geen gereedschap meer voor". Daaaag klik tuuut tuut tuut.

Ik heb dan maar zelf zo'n sleutel gekocht, het was 5 minuten werk.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ja Hoor, op 20 april meldde ik ook dit zelfde probleem.(viel mijn GTS 250 TIJDENS het rijden zomaar stil... ..)

Na 3 jaar zit het me wel heel erg hoog . Ik ben reeds 2 maal stilgevallen op de autostrade . En al verscheidene keren bijna stilgevallen . Je kan er niet meer op rekenen . Momenteel staat hij bij de dealer voor een defenitieve herstelling of een aankoop voor een nieuwe . Vespa is op de hoogte en hun technieker komt in de loop van augustus kijken .

Link naar reactie

GTS 250 met iets meer dan 11000 Km.

  • bij 100 Km nazicht : bougiekabel niet goed vastgeklikt op bougie door dealer. Door schokken losgekomen en dus midden in 't verkeer stilgevallen : tip : kijk na als er aan gewerkt is of de kabelkop wel degelijk behoorlijk vastgeklikt is. Je moet er verdomd hard op duwen om hem juist vast te zetten en de eerste klik die je voelt als je hem er zacht opsteekt is niet de goede.

Shimmy op stuur bij bepaalde snelheid (rond de 30/35 Km/u) is normaal bij een GTS (zie topics daaromtrent op Modern Vespa forum). Niks te maken met topcase, windscherm of tegengewichtjes (of die er op staan of niet, hij doet het). Hangt wel een beetje af van de wegbedekking en zou verbeteren met andere banden. Beetje experimenteren met bandenspanning helpt (voorwiel normaal 1,8 bar, tikkeltje meer heeft het bij mij verminderd).

startproblemen nooit gekend, waarschijnlijk vanwege de electronische injectie.

op 10500 Km : rechterspiegel kwam naar binnen bij gebruik rechter(voor)rem !!! Spiegel zit in het bloklje met remolie en hendel geschroefd : beugel van dat blokje rond stuur losgekomen : geheel de stuurbekleding moet er af om de schroef terug vast te kunnen zetten. Tipje : als je een lange kruisschroevendraaier gebruikt hoef je het logo vooraan en de 'plastron' niet weg te nemen om de centrale schroef vooraan te kunnen verwijderen, enkel stuur halfweg verdraaien en je kan de stuurkappen er dan af halen. Is wel een werkje van lange duur want er zitten veel vijsjes in.

bandenspanning goed en regelmatig nakijken : heb een tijdje met een beetje te platte banden gereden en het verbruik was met bijna 20 % gestegen.

voethendeltje van zijstandaard zit een beetje te laag en raakt de grond bij scherpe bocht naar links. Oplossing gekregen van René : ontbijt met spek en eieren en dan dat hendeltje met de hand een beetje omhoog wringen (de verf springt er dan na een tijde wel af bij de laspunten en je moet wat bijschilderen om roest te vermijden. Voorzichtig doen om het zaakje niet af te breken bij die laspunten. Ook altijd zachtjes met de voet het hendeltje bedienen of je drukt het weer naar beneden, maar dat hoor je wel bij de eerstvolgende linkse bocht.

Roest op de uitlaat : de 'zwarte doos' vertoonde sinds enkele weken plots tekenen van roestplekken. Mooi afgeschuurd en in Auto 5 de zwarte Motip hittebestendige verf gehaald, overspoten, lijkt nu ok. Best niet te lang mee wachten als je roest merkt. Onderkant af en toe inspecteren. Ik heb ook al andere GTS-sen zien staan met een deels verroeste pot. Heb de indruk dat het alleen maar begint als je het ding echt heet rijdt door lange afstanden op de autostrade door te vlammen.

Die rode motoruitschakelaar : slaat niet vanzelf af hoor maar wordt afgezet door je zadel tegen het stuur te leggen in een bepaalde stuurstand, zoals hier al gezegd blijkbaar een grapje van de Italiaanse ingenieurs.

Vraagje : wie heeft zijn remplakketjes en wanneer moeten vervangen ?

Greetz

K2

Link naar reactie

Plaketten achter heb ik laten vervangen op 20,000. Was nog niet echt nodig, maar voor onze trip naar Oostenrijk en de vele afdalingen wou ik op zeker spelen.

Voorste remblokken zijn na twee jaar en 26500 km nog steeds dezelfde.Die zullen dus binnenkort aan de beurt zijn.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Eerst had ik een GTS125. Binnen de week stond ik stil met een gesmolten voedingskabel. De kabel hing tegen de cylinderkop. Alles is gelukkig onder garantie vervangen.

Sinds vorig jaar rij ik met een GTS250 die het altijd prima gadaan heeft. Sinds een paar dagen bromt hij wat luider alsof de uitlaatcollector of zo los zit...op te volgen.

Link naar reactie

Heb me vorige week de gts 125 super aangeschaft,heb vandaag al afspraak moeten maken

voor aan de computer te hangen! Moeilijkheden bij starten (koude motor),val bijna uit en reageert niet op gas geven,na minuutje pas vertrekken! Heb van de dealer mn injectiepomp al moeten reseten,5 x contact aan/uit (warme motor) en verder rijden maar helpt niet!? Is blijkbaar een meervoorkomend probleem? Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt,grts dave.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...