Ga naar inhoud
Vespaforum.be

for mod66


belfastjohn

Aanbevolen berichten

kheb even de magische woorden skinhead family tree in google afbeeldingen ingetikt om het groter te kunnen bekijken.

Spijtig dat het niet start voor de modcultuur, de stappen nadien waren me al duidelijk maar waar de mod's de mosterd hebben gehaald ni echt das wa ver voor mijn tijd :)

onder het motto jeugdsentiment :

http://nl.youtube.com/watch?v=Nu5VTHDRJ ... re=related

Link naar reactie
modernists rond 48 luisterden naar be bop jazz gingen heelder nachten op de lappen en koppierde hun kledij van hun jazz helden charlie parker miles davis. in het boek van paolo hewitt soul stylist six decades of modernism-from mod to casual staat dat

Staat er 1948 of 1958 in dat boek? Het zal wel 58 zijn... Modernisten copieerden zeker hun Jazz helden, maar ze gingen ook Italiaanse en Franse films kijken en namen veel over de Italiaanse en Franse stijl, o.a. van Jean Paul Belmondo en Jean Seberg.

De meeste modernisten van het eerste uur waren studenten aan de Kunstacademie in London. Gebaseerd op die jazz en filminvloeden hebben ze dan verder een heel eigen stijl uitgebouwd.

P.S. Belmondo woont nu in Oostende. 75 is hij nu en zit bij een moksje van 35... I hope I die before I get old?

Link naar reactie

Staat er 1948 of 1958 in dat boek? Het zal wel 58 zijn...

er staat: the first example of this process is to be found in soho in 1948 when a small group of musicians emerged, calling themselves modernists. instrict opposition of their counterparts, the trads, these british modernists dressed sharp bla bla bla... in 1948, young musicians such as ronnie scott,pete king, dennis rose and tony crombie created the club 11 bla bla bla forget about the 60's soho in the 50's-that's where it was at but the arrival of rock&roll in 56 stopped the modernists dead in their tracks. rock&roll was the complete antithesis of their lifestyle en dan ging het ondergrond en de opvolgers waren de mods. maarja je hebt zoveel verschillende visies en meningen. om een cliche te gebruiken it's a way o

f life. nu hoop ik maar dat ik geen rechtzaak aan m'n been heb voor plagiaat:)

Link naar reactie

@mod66. ik denk ook niet j.p. belmondo en consoorten in 48 al films maakten. maar inderdaad die kopieerden ze ook maar dan later. volgens mij heb je vele verschillende versies van de beginsels. ik heb ook al gehoord of gelezen dat de eerste mods meestal zonen waren van kleermakers. ook dat van u van de kunstacademie heb ik al gehoord of gelezen. hoe ontstaat een subcultuur? de ene draagt de kleren de andere beluisterd de muziek. enop den duur smelt dat wat samen. de waarheid zal ergens in het midden liggen zeker? zo is het met vele subculturen. den eerste punker had waarschijnlijk ook geen hanekan... denk ik

Link naar reactie
Shit zeg wa is da hier met die voetbal? Waarom gene snooker? Die ballen zijn vele schoner en blinken vele harder, én de spelers hebben stijl.

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

en als men geen antwerp-supporter is;

en als men geen rood-witte-uit-engeland-is ...

is men meteen

gebrandmerkt

joenges toch

of men nu een mauve-witte of nen bloedrode sjaal aan heeft ... das toch allemaal hetzelfde

beerschot AND antwerp rules in antwerpen (en daar horen ook berchem en sparta en dergelijke bij)

stop dat doorgedreven hooliganism ... - iedereen blij op een voetbalmatch is de leuze (althans wat mij betreft)

grts frutsab

@fajes - ik heb je al een keer ontmoet en respecteer je ontzettend om verscheidene redenen - ook als antwerp-supporter - speciaal een voetbalkerst aan jou gewenst (die ook deels in mijn kleuren voorkomen)

;)

Link naar reactie

@Mod66 : Bellamy was nogal in vorm gisteren...

@Belfastjohn : More than 25 years ago, I used to go and watch nearly every Union homegame with some mates of mine. Just for the fun, I still go once in a while. After having read you're an Union fan (I admire your courage), something struck me : a few years ago I was sitting next to an english speaking gentleman, who tried to explain the "tactical intelligence" of the blue and yellow to his young son... if this happened to be you, then it's a small world we're living in. C'est l'Union qui :-))

Link naar reactie

@fruitsap. what the fuck??? rood en wit of mauve hetzelfde?? van welke planeet kom jij? en beerschot??? dat bestaat niet meer, dat is nu de gay-ba ploeg van't gat. maar soit, wil het er wel eens over hebben met u tijdens een paar G&Tkes op ne rondrit. dat wil niet zeggen dat wij direkt iedereen met iets mauve aan direkt de kop inslaan.heb ook ratten als vriend waar ik voor door het vuur zou gaan. maarja zal dat wel eens uitleggen. ga dat hier niet allemaal neertype.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...